خبرگزاری کار ایران

پیرمردهای پاناما، جوانان شکست‌ناپذیر ایران

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۳۵۲

در تیم ملی پاناما، چندین و چند بازیکن بالای 36 سال حضور دارند، بازیکنانی که نسل طلایی فوتبال پاناما را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا،  از جیمی پندو درون دروازه گرفته که عضو دینامو بخارست رومانی است تا فیلیپ بالوی و بلاس پرز که در باشگاه مونیسیپال گواتمالا عضویت دارند. لوییس تجادا و آرماندو کوپر هم دست کمی از این بازیکنان ندارند. آنها هم حدود 36 سال سن دارند اما جزو بازیکنان کلیدی و موثر پاناما محسوب می‌شوند. می‌توانیم بگوییم پاناما تیم پیرمردها است. تیمی که فردا باید مقابل تیم ملی ایران بازی کند

پاناما حریف تدارکاتی تیم ملی است. تیمی نه چندان قدرتمند که البته جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده و از منطقه کونکاکاف به روسیه رسیده. این تیم با نسل طلایی‌اش شامل بازیکنانی 35، 36 ساله بزرگترین افتخار تاریخ فوتبال خود را کسب کرده است. بازیکنانی نظیر جیمی پندو، فیلیپ بالوی، بلاس پرز و لوییس تجادا که استخوانبندی تیم ملی پاناما را تشکیل می‌دهند. پاناما با این پیرمردها در جدول رده ‌بندی بالاتر از هندوراس، آمریکا و ترینیداد و توباگو قرار گرفت و از 10 بازی 13 امتیاز کسب کرد تا بتواند طعم حضور در جام جهانی را بچشد.

 یک کلمبیایی روی نیمکت

سرمربی پاناما یک نام آشنا است. مربی 61 ساله‌ای به نام هرنان داریو گومز که همراه کلمبیا و اکوادور حضور در جام‌جهانی را تجربه کرد. او ابتدا حد فاصل سال‌های 1995 تا 1998 سرمربی کلمبیا بود و با این تیم در جام جهانی فرانسه حضور داشت. سپس از سال 1999 تا 2004 سرمربیگری اکوادور را بر عهده داشت و توانست همراه این تیم در جام جهانی 2002 شرکت کند. حضور در روسیه، سومین تجربه مربیگری داریو گومز در جام جهانی محسوب می‌شود. مردی که از سال 2014 هدایت پاناما را بر عهده گرفته است.

پیرمردهای پاناما، جوانان شکست‌ناپذیر ایران

خط دفاع ضعیف، خط حمله ضعیف‌تر

پاناما در دور نهایی مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف، 10 بازی انجام داد و تفاضل گل منفی یک را به نام خود ثبت کرد. بهترین نتیجه این تیم مقابل ترینیداد و توباگو رقم خورد، آن هم با نتیجه 3 بر صفر. ضعیف‌ترین نتیجه پاناما هم برابر آمریکا رقم خورد. دیداری که با 4 گل به سود آمریکا به پایان رسید. پاناما 9 گل به ثمر رساند. یعنی 9/0 گل در هر بازی که آمار ضعیفی است. این تیم 10 گل نیز دریافت کرد. به طور میانگین هر بازی یک گل که نمی‌تواند آمار مناسبی برای این تیم باشد. البته پاناما به لطف تفاضل گل منفی یک، بالاتر از هندوراس راهی جام‌جهانی شد. تفاضل گل هندوراس منفی شش بود.

پیرمردهای پاناما، جوانان شکست‌ناپذیر ایران

مسن و با تجربه

در تیم ملی پاناما، چندین و چند بازیکن بالای 36 سال حضور دارند. بازیکنانی که نسل طلایی فوتبال پاناما را تشکیل می‌دهند. از جیمی پندو درون دروازه گرفته که عضو دینامو بخارست رومانی است تا فیلیپ بالوی و بلاس پرز که در باشگاه مونیسیپال گواتمالا عضویت دارند. لوییس تجادا و آرماندو کوپر هم دست کمی از این بازیکنان ندارند. آنها هم حدود 36 سال سن دارند اما جزو بازیکنان کلیدی و موثر پاناما محسوب می‌شوند.

گومز، نکونام پاناما

گابریل گومز 33 ساله رکورددار بازی ملی در پاناما است. او که اکنون عضو باشگاه اتلتیکو بوکارامانگا کلمبیا است نخستین بار سال 2005 برای تیم ملی پاناما بازی کرد. او حدود 140 بازی ملی انجام داده و روی هم 9171 دقیقه پیراهن پاناما را پوشیده و فقط 11 گل به ثمر رسانده. او از حیث تعداد بازی ملی شبیه جواد نکونام در ایران است. بیشترین تعداد بازی در حدود 12 سال.

پیرمردهای پاناما، جوانان شکست‌ناپذیر ایران

تجادا مثل علی دایی

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی پاناما، لوییس تجادا است که نام او برای بازی مقابل ایران نیز در فهرست داریو گومز دیده می‌شود. تجادا 35 ساله در 83 بازی ملی 34 گل به ثمر رسانده و رکورددار بیشترین تعداد گل زده در پاناما است. او بهترین مهاجم این روزهای فوتبال پاناما نیز محسوب می‌شود. بازیکنی که می‌تواند خطر بزرگی برای دروازه ایران و البته مدافعانش باشد.

پیرمردهای پاناما، جوانان شکست‌ناپذیر ایران

دو غایب بزرگ

آبیدال گودوی 27 ساله که عضو سن خوزه آمریکا است همراه با آلبرتو کوئینترو 29 ساله که برای یونیورسیتاریو پرو بازی می‌کند، دو غایب سرشناس پاناما مقابل ایران هستند. دو بازیکنی که نقشی کلیدی و موثر در ترکیب پاناما دارند و البته از دلایل موفقیت این تیم در مسیر صعود به جام جهانی 2018. کوئینترو به دلیل آسیب دیدگی مقابل ایران غایب است و دلیل غیبت گودوی نیز هنوز مشخص نشده است.

 

5 بازیکن پاناما در اروپا

اسماعیل دیاز‌(دپورتیوو لاکرونیا B)، گابریل تورس (لوزان سوییس)، آویلا ریکاردو‌(خنت بلژیک)، اریک دیویس(دوناجس کا استرادا اسلواکی) و جیمی پاندو (دینامو بخارست رومانی) 5 بازیکن تیم ملی پاناما هستند که در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند. البته آنها عضو باشگاه‌های مشهوری نیستند و افتخاری بزرگ نیز در رده باشگاهی به دست نیاورده‌اند. هواداران فوتبال در پاناما امیدوارند اسماعیل دیاز بتواند لژیونر موفقی برای آنها در اسپانیا باشد. مهاجم 20 ساله‌ای که در دسته‌های پایین‌تر فوتبال اسپانیا به دنبال پیشرفت است.

 

ولز، حریف بعدی پاناما

پاناما 5 روز بعد از بازی مقابل تیم ملی ایران، دیدار تدارکاتی دیگری برابر ولز برگزار می‌کند. ولز که مجوز حضور در جام‌جهانی را به دست نیاورده، با بازیکنان بزرگی که در اختیار دارد می‌تواند محک مناسبی برای پاناما باشد. تیمی که در رده ‌بندی فیفا چهل و ششم است.

 

امیر اسدی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز