خبرگزاری کار ایران

پایان لجاجت ونتورا، بازگشت امید به اردوی آتزوری

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۳۵۸

جامپیرو ونتورا در دوران مربیگری‌اش در تیم ملی ایتالیا تأکید کرد که ژرژینیو به درد سیستم تاکتیکی او نمی‌خورد

به گزارش ایلنا،  او در مواجهه با فشار مردم، عملکردهای ناامیدکننده و خطر از دست دادن هافبک برزیلی ناپولی و پیوستن او به تیم ملی وطنش، سرانجام تغییر رویکرد داد و ژرژینیو را به اردوی آتزوری دعوت کرد.

برای ایتالیا مهم‌تر از این نمی‌توانست پای چیزی در میان باشد چرا که در دو بازی رفت و برگشت‌ برابر سوئد در پلی‌آف جام جهانی، مردان ونتورا جمعه شب در اسکاندیناوی بازی خواهند کرد و سه روز بعد در سن‌سیرو میزبان این تیم خواهند بود. این یعنی ریسک نرسیدن به جام جهانی – اتفاقی که از سال 1958 برای آتزوری رخ نداده است – بیخ گوش لاجوردی پوشان است. ونتورا که در سیلی از انتقادات و شکایات غرق شده بود، درهای ورود به آتزوری را به روی بازیکنان جدید باز کرده است اما آیا ممکن است که برای این کار دیگر خیلی دیر شده باشد؟

دیدن نام ژرژینیو در فهرست ملی‌پوشان ایتالیا برای بازی مقابل سوئد، حقیقتاً یک مورد غافلگیر کننده بود. هافبک ناپولی پیش از این هم دوبار برای تیم ملی ایتالیا بازی کرده اما هر دوی آنها دوستانه بوده است. از آخرین بازی او برای آتزوری یک سال می‌‌گذرد و این دوری یکساله به نظر می‌رسید که توانسته او را به سمت تیم ملی زادگاهش بکشاند. ونتورا همیشه تأکید داشت که بیرون ماندن هافبک 25 ساله ناپولی از برنامه‌های او صرفاً به خاطر مسائل تاکتیکی است چرا که در برنامه بازی او جایی برای ژرژینیو وجود ندارد اما همانطور که یک منتقد به آن اشاره کرد، ونتورا فهمید که او اصلاً برنامه‌ای برای بازی‌اش ندارد.

در مورد ژرژینیو به نظر می‌رسد که ونتورا توانسته انتظارات مردم برای دعوت از این بازیکن برزیلی‌الاصل را پاسخ دهد اما در واقع اضافه شدن این بازیکن به ونتورا سرمربی آتزوری اجازه می‌دهد که سیستم بازی تیمش را تغییر دهد اگر در هر یک از دو بازی رفت و برگشت، تیمش مطابق برنامه نتیجه نگیرد. از برخی جهات، با اینکه ونتورا اعتراف نخواهد کرد که در گذشته برخی تاکتیک‌هایش اشتباه بوده است، اضافه شدن ژرژینیو را می‌توان نشانه‌ای از افزایش شدید احتمال بازگشت سیستم بازی ایتالیا به 2-5-3 یا حتی با 3-3-4 دانست. سیستم پر از نقص اما محبوب ونتورا، 4-2-4، اگر در بازی رفت دو تیم دوباره پیاده شود، افراد زیادی را متعجب نخواهد کرد اما ژرژینیو این امکان را برای سرمربی‌اش فراهم می‌کند که در صورت نتیجه نگرفتن با این سیستم، آرایش تاکتیکی تیمش را تغییر دهد.

سیمونه زازا هم به نظر می‌رسد که با دستان پر برگشته است و می‌توان تصور کرد که برای بازی برگشت در ایتالیا در ترکیب قرار بگیرد بخصوص اگر ایتالیا برای آن بازی به یک شیوه بازی مستقیم و متفاوت نیاز داشته باشد. در شرایطی که چیرو ایموبیله و آندره‌‌آ بلوتی از نظر آمادگی جسمانی در اوج نیستند، وجود حداقل یک مهاجم نوک آماده ضروری است و بازگشت زازا این امکان را برای ونتورا فراهم می‌کند.

یورو 2016 برای زازا خاطره خوبی نداشت. او در بازی مقابل آلمان در یک چهارم نهایی، پنالتی‌اش را به شیوه‌ای مضحک از دست داد که تا مدت‌ها سوژه‌ای برای مسخره شدنش توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و هنوز هم گهگاه از شیوه دورخیز او برای زدن آن پنالتی برای طنزپردازی در فضای مجازی استفاده می‌شود. یک سال پس از گذشت آن اتفاق، حالا زازا دوباره به اردوی تیم ملی ایتالیا دعوت شده است و این پاداش درخششی بوده است که در عملکرد این فصلش به همراه والنسیا داشته است. مهاجم 26 ساله والنسیا در 7 بازی اخیرش 8 گل زده است و با اینکه در بازی اخیر خفاش‌ها برابر لگانس نتوانست گلزنی کند، هنوز هم در جدول برترین گلزنان لالیگا پس از لیونل مسی دوم است و حالا امیدوار است فرم خوبی که در لالیگا داشته را به تیم ملی ایتالیا هم انتقال دهد. ونتورا هم امیدوار خواهد بود که مهاجم سابق ساسولو، یوونتوس و وستهم بتواند ناکامی اخیرش در اردوی تیم ملی ایتالیا را در پایان این هفته یا هفته آینده جبران کند. دو بازی ایتالیا مقابل سوئد بدون شک بزرگترین آزمون دوران مربیگری ونتورا است و او بار سنگین برآورده کردن انتظارات را به دوش می‌کشد. پیش‌بینی تاکتیک‌ها و برنامه بازی او در مرحله مقدماتی به آسانی امکان پذیر بود اما با اضافه شدن ژرژینیو و زازا و احتمال تغییر تاکتیک بازی آتزوری، خواندن دست لاجوردی پوشان برای حریف اهل اسکاندیناوی سخت‌تر خواهد بود.

منبع: سایت فوتبال ایتالیا /ریچارد هال

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز