خبرگزاری کار ایران

آمادگی تعامل با سرمربی تیم ملی را داریم

هراتیان: مجتبی جباری مانند یک بازیکن حرفه‌ای رفتار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۹۰۲

رئیس ایفمارک ایران که طی چند وقت اخیر با کارلوس کی‌روش دچار چالش بود، اعلام کرد آماده تعامل با سرمربی تیم ملی است.

به گزارش ایلنا دکتر زهره هراتیان در حاشیه کنگره بین‌المللی فوتبال کلینیک گفت: چنین کنگره‌ای را باشگاه بارسلونا به مدت 3 سال میزبانی کرد. این ایده در ذهن من بوجود آمد که آسیا هم برای اینکه بتواند در مسائل پزشکی پیشرفت کند چنین کنگره‌ای را برگزار کند. براین اساس پیشنهاد آن را به کمیته پزشکی AFC  دادم و در آنجا مصوب شد که ایران میزبان این کنگره فوتبال کلینیک باشد که حتی پیشنهاد اسم این کنگره را خودمان دادیم. محورهای مختلفی از جمله پزشکی، مدیریت ورزشی، داوری، بدنسازی و مدیا و رسانه همه اینها دور هم جمع شدند که این کنگره برگزار شود.

وی درباره اینکه قصد ندارد مشکلش با کی روش را در یک فضای دوستانه حل کند، گفت: صددرصد دوست داریم که این مسائل در فضایی بسیار دوستانه حل شود. تاج نیز به دنبال این است که این فضا را فراهم کند و با درایت او این مسائل حل می‌شود.

رئیس ایفمارک در مورد اینکه تاج اعلام کرده تمام یک میلیاردی که در مورد آن صحبت شده صرف خرید دستگاه برای ایفمارک شده است، عنوان کرد: در این مورد باید اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم. فدراسیون‌ از 2 جا درآمدزایی دارد، یکی پروژه است. پروژه سالی 750 هزار دلار درآمد دارد، این پروژه را باید تعریف کنیم و کمیته توسعه فیفا تایید کند و ممکن هم هست که تایید نکند و بگوید پروژه مورد تایید ما نیست. درآمدزایی دیگر این است  500 هزار دلار هم پول نقد به فدراسیون می‌دهد.

هراتیان افزود: ایفمارک پروژه بوده و ما تعریف کردیم و مورد تایید فیفا قرار گرفته و تمام وسایل طبق قراردادی که با شرکت‌های خارجی داشتیم و زیر نظر فیفا امضا و انجام شد در اختیار ما قرار گرفت، هیچ پولی هم وارد ایران نشد. اگر آن زمان آقای تاج بود می‌توانست پروژه را به شکل دیگری تعریف کند اما چون زمان آقای کفاشیان می‌خواستیم این پروژه را برای ایران بگیریم و نیاز به وسایل داشتیم پروژه به تایید و امضای خود کفاشیان به فیفا رسید.

رئیس ایفمارک اظهار داشت: موردی که باید به آن اشاره کنم این است که ما فقط پیشنهاد می‌دهیم و فیفا فقط فدراسیون‌ها را می‌شناسد و در واقع باید فدراسیون پروژه‌ای را امضا کند تا مورد تایید قرار بگیرد. آن زمان آقای کفاشیان ترجیح داد که پروژه برای فیفا در مورد وسایل تعریف شود. این کل داستان است و 3 سال پیش زمان کفاشیان تصیم گرفته شد و شاید اگر تاج بود تصمیم دیگری گرفته بود. من هم قبلا گفتم ما اینجا سرباز هستیم تا فوتبال پیشرفت کند و به همین دلیل برای نظر روسای خود احترام قائلیم. پیشنهاد تجهیزات را من دادم و کفاشیان قبول کرد و پروژه هم زمان او به فیفا رفت و الان هم که زمان تاج است هر تصمیمی که ایشان بگیرد عمل می‌کنیم، مطمئنا هر کسی که مسئول باشد می‌خواهد بهترین نتیجه را بگیرد.

وی درباره عملکرد ایفمارک عنوان کرد: شما در این 2 سال عملکرد ایفمارک را می‌بینید، ما معاینات پیش از فصل را متمرکز انجام می‌دهیم و به تیم‌های پایه خدمات می‌دهیم. مردم از ایفمارک راضی هستند. باید همه کمک کنیم که ایفمارک در مسائل بین‌المللی پیشرفت کند. مطمئنا اگر با یک درایت این مشکلات حل شود اکثر ما از آن به شدت استقبال می‌کنیم و هدف ما این است که تیم ملی‌مان در میادین بین‌المللی موفق باشد. 

هراتیان درباره اینکه آیا در فوتبال ایران بازیکنانی هستند که ترادول مصرف می‌کنند اظهار داشت: هیچ وقت اطلاعات مربوط به بازیکنان را رسانه‌ای نمی‌کنیم. فقط در شرایطی اطلاعات بازیکنان را به بیرون می‌دهیم که مدیریت باشگاه بخواهد. در واقع در شرایطی خاص این اتفاق رخ می‌دهد، به طور مثال وقتی یک اتفاق ناگواری رخ دهد و قاضی مربوط به این پرونده در مورد یک بازیکن اطلاعات بخواهد ما این اطلاعات را در اختیار او قرار خواهیم داد. در کنار این مسئله بازیکنان موقع امضای پرونده پزشکی، این موضوع را قبول می‌کنند که اطلاعات‌شان در اختیار مدیرعامل باشگاه قرار بگیرد. بازیکنان در اختیار باشگاه هستند و این حق مدیرعامل است که از تیمش اطلاع داشته باشد. 

رئیس ایفمارک درباره اینکه آیا بازیکن دوپینگی هم در فوتبال ایران دیده می‌شود یا نه، گفت: مسئله دوپینگ به ما ارتباطی ندارد و زیر نظر نادو است، من بار دیگر تاکید می‌کنم که اطلاعات مربوط به بازیکنان را نمی‌توانیم به بیرون انعکاس دهیم. هر بازیکنی از اطلاعات پرونده خود آگاهی کامل دارد و اگر مشکلی وجود داشته باشد خودش می‌داند. ضمن اینکه مدیران عامل باشگاه‌ها هم همانطور که گفتم اطلاعات کامل از پرونده بازیکنان خود دارند.

هراتیان راجع به اینکه گفته می‌شود ایفمارک به باشگاه استقلال اطلاعات داده بود تا با این بازیکن قرارداد نبندند، اما این باشگاه خلاف این موضوع عمل کرد، یادآور شد: این هم از همان سوال‌هایی است که من نمی‌توانم راجع به بازیکن اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم. در مورد شخصیت جباری باید بگویم او فردی بسیار قابل احترام است و وقتی به ایفمارک آمد تمام اطلاعات مربوط به آسیب‌دیدگی خود را سلسله‌وار برای ما توضیح داد و مانند یک بازیکن کاملا حرفه‌ای عمل کرد.

وی گفت: برای جباری احترام زیادی قائلم و لازم است تاکید کنم اطلاعات مربوط به هر بازیکنی را در اختیار یک باشگاه قرار می‌دهیم و در واقع چون باشگاه‌های ما خصوصی اداره می‌شوند تصمیم با خودشان است که قرارداد ببندند یا این کار را انجام ندهند. نمی‌توانیم به باشگاهی بگوییم که با فلان بازیکن قرارداد نبند و در مورد بازیکن دیگری دستور دیگری بدهیم. بازیکن از باشگاه حقوق می‌گیرد و مسئول قرارداد او مدیریت باشگاه است و هر مشکلی هم بعد از آن پیش بیاید به خود باشگاه ارتباط دارد. چند سال پیش مسئولان باشگاه استقلال بعد از اینکه متوجه شدند بازیکنی مصدوم شده، مدعی شدند ما قبل از قرارداد نمی‌دانستیم که او مصدوم است، به هر حال ما این اطلاعات را در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهیم و مسئولیت عقد قراردادها بر عهده مدیریت تیم‌ها است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز