خبرگزاری کار ایران

مورد عجیب آرسنال؛ بدون نماینده در تیم ملی انگلیس (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۶۲۰

پیش از تساوی بدون گل انگلیس برابر آلمان در ویمبلی، صحبت‌های گرت ساوت‌گیت درباره جک ویلشر کمی خبرساز شده بود؛ این تنها باری بود که در این مدت از بازیکنان آرسنال اسم برده می‌شد، چون هیچ‌کدام از بازیکنان آرسنال به تیم ملی فراخوانده نشده‌اند.

به گزارش ایلنا، تازه، تیم فعلی انگلیس سرآمد دوران نیست. تیمی که ساوت‌گیت به زمین فرستاد حتی شاید در راه رسیدن به یک‌چهارم نهایی جام اتحادیه هم مشکل داشته باشد، چه برسد به یک‌چهارم نهایی جام جهانی. اینکه آرسنال حتی در چنین تیمی هم نماینده ندارد، نشان می‌دهد که اوضاع آنها در پرورش بازیکنان بومی چقدر بد بوده است. این در حالی است که 14 تیم از لیگ برتر در تیم ملی نماینده‌ داشته‌اند.

بله، دنی ولبک اگر آماده بود در فهرست افراد دعوت‌شده حضور می‌یافت اما با توجه به درخشش مارکوس راشفورد، بعید بود ولبک بتواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد. ویلشر هم می‌توانست به تیم دعوت شود، هرچند که باید شرایط ساوت‌گیت را برقرار می‌کرد: هم مرتبا بازی کند و هم در عقب خط میانی بازی کند، نه در پستی که آرسن ونگر در بازی‌های حذفی از او بازی می‌گیرد، یعنی هافبک تهاجمی.

اگر ولبک همچنان اوضاع خوبی نداشته باشد و ویلشر هم شرایط ساوت‌گیت را برقرار نکند، به نظر می‌رسد تیم ملی انگلیس در حالی به جام جهانی می‌رود که حتی یک بازیکن هم از یکی از بزرگترین تیم‌های لیگ برتر به همراه نخواهد برد. آرسنال با آرسن ونگر در پرورش بازیکنان داخلی موفق نبوده اما از جام جهانی 1990 به این سو، در تنها یک تورنمنت مهم بوده که انگلیس بازیکنی از آرسنال همراه نداشته است. این اتفاق در جام جهانی 2010 روی داد و فابیو کاپلو نام تئو ولکات را خط زد، در حالی که این بازیکن نقش مهمی در صعود انگلیس داشت.

این در حالی است که پنج سال پیش بود که آرسن ونگر گفت می‌خواهد تیمش را حول یک «هسته بریتانیایی» شکل بدهد. در آن هنگام عکس مشهوری گرفته شد که پنج بازیکن بریتانیایی آرسنال در آن حاضر بودند. از افراد حاضر در آن عکس، کیه‌ران گیبس و الکس اکسلایدچمبرلین در تابستان از آرسنال رفتند، کارل جنکینسون به بیرمنگام قرض داده شده و آرون رمزی هم که ولزی است. ویلشر در آرسنال مانده اما ساوت‌گیت او را در شرایط فعلی دعوت نمی‌کند.

ونگر که دیده بود سسک فابرگاس و روبین فان‌پرسی به دنبال رفتن هستند، به دنبال این بود که بازیکنانی وفادارتر داشته باشد اما داشتن بازیکنان وفادار، اگر خوب نباشند کافی نیست. دردناک‌تر برای آرسنال اینکه اتفاقا یک «هسته بریتانیایی» در شمال لندن شکل گرفته، ولی در تاتنهام.

احتمال می‌رود شش بازیکن ترکیب اصلی انگلیس در جام جهانی از تاتنهام بیایند: دنی رز، کیه‌ران تریپیر، اریک دایر، هری وینکس، دله آلی و هری کین. تاتنهام تیم فعلی انگلیس را در اختیار گرفته و چلسی تیم آینده انگلیس را. 15 بازیکن از چلسی باعث شدند انگلیسی‌ها پرافتخارترین سالشان در رده تیم‌های پایه را رقم بزنند و رقابت‌های زیر 17 سال، زیر 19 سال و زیر 20 سال را ببرند. تاتنهام و آرسنال هم هرکدام 5 بازیکن در این تیم‌ها داشتند.

با این حال، نشانه‌های خوبی از تیم فعلی آرسنال به چشم می‌خورد. رایس نلسون و آینسلی میتلند نیلز ملی‌پوشان تیم‌های پایه انگلیس هستند و در این فصل در جام‌های حذفی به پست بال تدافعی منتقل شده و خوب کار کرده‌اند. البته ادی انکتیا هم هست که دو گل مقابل نوریچ سیتی در جام اتحادیه زد. او روز پنج‌شنبه چهار گل زد و کمک کرد تیم زیر 19 ساله‌های انگلیس جزایر فارو را شش بر صفر ببرد.

آینده ویلشر در تیم ملی نامشخص است اما آرسنالی‌ها بازیکنان خوبی در تیم‌های پایه پرورش می‌دهند. وظیفه آرسنال تامین بازیکن برای تیم ملی نیست اما اگر آنها بازیکن جوانی را پرورش دهند امتیازی برایشان به حساب می‌آید. هسته بریتانیایی سابق آنها فروپاشید اما ممکن است هسته جدید بهتر عمل کند.

منبع: سایت ESPN/ تام آدامز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز