خبرگزاری کار ایران

آزادی وعده‌گاه سرخابی‌ها برابر نمایندگان عربستان

رای نهایی کمیته اجرایی AFC در مورد دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۸۶۳

کمیته اجرایی AFC رای چند روز گذشته در مورد لغو استفاده از زمین بی‌طرف دیدار تیم‌های ایران و عربستان را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بحث عدم حضور تیم‌های عربستانی در ایران برای مسابقات فوتبال به بهانه نبود امنیت در طول یک‌سال گذشته باعث شده بود دیدارها در زمین بی‌طرف برگزار شود که این رای با اعتراض ایران روبرو شده و بعد از مدتی به آن رسیدگی شد.

چند روز گذشته AFC نشستی با سران فدراسیون‌ها داشت و صحبت‌های آنها را در این مورد شنید و رای اولیه با موافقت با درخواست ایران مبنی بر لغو استفاده از زمین بی‌طرف برای این دیدارها همراه بود ولی رای نهایی به کمیته اجرایی این کنفدراسیون سپرده شد.

برگزاری دیدارهای جام جهانی در زمین بی‌طرف زیان‌های زیادی به درآمدزایی بازی‌ها از جنبه بلیت فروشی و اسپانسرینگ داشت و دخالت مسائل سیاسی در فوتبال هم که فیفا حساسیت زیادی روی آن دارد محسوب می‌شد.

در این خصوص سایت استادالدوحه قطر امروز اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست امارات و عربستان برای برگزاری دیدارهای نمایندگان این دو کشور با نمایندگان قطر را رد کرده است. این سایت همچنین نوشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده هیچ مسابقه‌ای در فصل جدید لیگ قهرمانان در کشور بی‌طرف برگزار نمی شود.

با توجه به اعلام سایت معتبر قطری، این تصمیم شامل ایران نیز می‌شود و اگر بخواهیم به این خبر استناد کنیم، از این پس شاهد میزبانی نمایندگان ایران در آسیا از عربستانی‌ها در داخل کشور خواهیم بود که این مساله خبر خوبی برای فوتبال دوستان محسوب می‌شود.

این درحالی است که طبق اعلام قبلی قرار بود امروز مسئولان AFC  در این خصوص تشکیل جلسه بدهند و نظر نهایی شان را اعلام کنند اما تاکنون هیچ موضع رسمی از کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانه ای نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز