خبرگزاری کار ایران

گزینه‌های ونگر در غیاب لاکازت؛ چه کسی شماره 9 خواهد بود؟

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۰۵

آرسن ونگر دو بار در این فصل تصمیم گرفته در مقابل رقیبان بزرگ، از الکساندر لاکازت، خرید 53 میلیون پوندی‌اش استفاده نکند.

به گزارش ایلنا، امشب لاکازت مقابل منچستریونایتد غایب خواهد بود. البته این غیبت او به دلیل تصمیم ونگر نیست. او که امیدوار بود ارزش خود را مقابل تیم‌های بزرگ اثبات کند، در بازی با هادرسفیلد تاون، از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شد و به این ترتیب این بازی کلیدی در ورزشگاه امارات را از دست می‌دهد.

ونگر به این ترتیب با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو است. او در بازی‌ در خانه لیورپول و منچسترسیتی، لاکازت را روی نیمکت نشاند ولی تردیدی نیست که اگر این بازیکن به این بازی می‌رسید، ونگر از او استفاده می‌کرد، به‌ویژه که او در دقایق ابتدایی بازی چهارشنبه برابر هادرسفیلد هفتمین گل فصل خود در لیگ را به ثمر رساند. پنج گل او در ورزشگاه امارات زده شده و او آمار بیشترین گل زده در خانه را در انگلیس در اختیار دارد. لاکازت همچنین در برد دو بر صفر مقابل تاتنهام درخشید و یک گل برای الکسیس سانچس ساخت. آرسنال در آن بازی از بالا پرس می‌کرد و تاتنهام را تحت فشار بسیاری گذاشته بود و لاکازت در این پرس نقش مهمی داشت. سرعت و تحرک او، به همراه قدرت تمام‌کنندگی بالایش می‌توانست به کمک آرسنال بیاید. جای خالی او مقابل ژوزه مورینیو حس می‌شود که در بازی‌های بزرگ خارج از خانه، تاکتیک‌های تدافعی دارد. حالا که لاکازت نیست، ونگر در غیاب او چه خواهد کرد؟ در ادامه به گزینه‌های اصلی او می‌پردازیم.

گزینه‌های ونگر در غیاب لاکازت؛ چه کسی شماره 9 خواهد بود؟

استفاده از دنی ولبک در رأس حمله

این محتمل‌ترین گزینه است. ولبک همان سرعت و تحرک لاکازت را دارد، ولی به اندازه او تمام‌کنندگی بالایی ندارد. او همچنین پیش‌تر هم مقابل یونایتد، تیم سابقش عالی بازی کرده و همکاری او با الکسیس سانچس و مسعود اوزیل هم خوب است. ولبک و سانچس حتی می‌توانند در جریان بازی هم جای خود را با هم عوض کنند و این بازیکن اهل شیلی فرصت می‌یابد به رأس خط حمله برود و فشار را بر دفاع حریف بیشتر کند.

 

استفاده از اولیویه ژیرو در رأس حمله

ژیرو در بازی با هادرسفیلد به‌عنوان جانشین لاکازت به زمین رفت و دو گل هم به ثمر رساند. او نسبت به ولبک قدرت تمام‌کنندگی بالاتری دارد و مهاجم هدف بهتری است اما کم‌تحرک‌تر است و خارج از محوطه جریمه، تهدیدی جدی برای مدافعان به حساب نمی‌آید. تیم مورینیو همیشه داخل محوطه جریمه سازماندهی بالایی دارد و شاید اگر بازیکنی مانند ژیرو بازی کند، کار مدافعان یونایتد آسان‌تر شود.

گزینه‌های ونگر در غیاب لاکازت؛ چه کسی شماره 9 خواهد بود؟

استفاده از الکسیس سانچس در رأس حمله

این انتخاب در بازی با من‌سیتی جواب نداد اما ونگر ممکن است ترغیب شود که یک بار دیگر امتحانش کند. بازی دادن به الکس ایووبی یا حتی جک ویلشر، به‌عنوان هافبک تهاجمی دوم در کنار اوزیل، با حضور سانچس در خط حمله، تحرک تیم را به حداکثر می‌رساند و به تیم این امکان را می‌دهد که بدون توپ به‌طور موثری پرس کند. داشتن آن هافبک اضافی باعث می‌شود تیم توازن دفاعی بیشتری هم داشته باشد و این می‌تواند مانع ضدحملات خطرناک یونایتد شود. تیم‌های مورینیو در چنین بازی‌هایی بیش از همه به فکر ضدحملات سریع هستند و چنین کاری می‌تواند بزرگترین سلاح مورینیو را از او بگیرد.

حالا که لاکازت نیست، سانچس بهترین بازیکن آرسنال در زمینه موقعیت‌شناسی است. او همچنین غیر قابل پیش‌بینی‌ترین بازیکن آرسنال است. معمولا برای کنار زدن اتوبوس پارک‌شده مورینیو نیاز به کارهای خاصی وجود دارد که سانچس کاملا می‌تواند چنین کارهایی را انجام دهد.

منبع: ESPN ماتیاس کارن

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز