خبرگزاری کار ایران

عاقبت یک کارت قرمز؛ لبخند گواردیولا، کابوس مورینیو

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۶۴۴

اگر پپ گواردیولا می‌توانست یکی از بازیکنان منچستریونایتد را انتخاب کند که شهرآورد هفته آینده را از دست بدهد، آن بازیکن پل پوگبا بود.

به گزارش ایلنا، بدخواهی این بازیکن فرانسوی برای بازیکنان من‌سیتی در مصاحبه‌اش در ابتدای روز مسابقه یونایتد با آرسنال – زمانی که ابراز امیدواری کرد ستاره‌های رقیب همشهری در این فصل تعدادی از بازی‌های تیمشان را به دلیل مصدومیت از دست بدهند – گریبان خودش را گرفت.

پیروزی شنبه شب در خانه آرسنال شاید سه امتیاز دیگر به منچستریونایتد داد تا موقتاً به فاصله 5 امتیازی سیتی برسد اما کارت قرمزی که پوگبا در این بازی به دلیل خطای بی‌محابا روی هکتور بیرین گرفت آن هم زمانی که پیروزی تیمش کم و بیش قطعی شده بود، هنوز هم می‌تواند روی سرنوشت کورس قهرمانی لیگ برتر تأثیری شگرف بگذارد.

تیم ژوزه مورینیو برنامه بازی مبتنی بر ضدحمله‌‌اش را بی‌عیب و نقص پیاده کرد و 3 بر یک هم پیش افتاده بود که این برتری را تا حد زیادی به لطف بازی خوب پل پوگبا داشت. حالا فکر کنید که اگر او در تیمی بازی می‌کرد که به دنبال تملک توپ بود، چه کارهایی می‌توانست انجام دهد. او تا زمان اخراج شدنش یک سر و گردن از هم‌تیمی‌‌هایش و حتی بازیکنان حریف بالاتر بود، حداقل در میان تمام بازیکنان خارج از دو دروازه. مورینیو نمی‌توانست پیش‌بینی کند که آرسنال در ابتدای بازی آنقدر موقعیت داشته باشد (15 تا در 30 دقیقه اول و 33 تا در کل بازی). یونایتد تنها گارد گرفته بود و داشت خرد می‌شد اما یک بار دیگر به لطف پوگبا و داوید دخئای دروازه‌بان از مهلکه‌ای سخت جان سالم به در برد و سه امتیاز را گرفت.

واکنش‌های دخئا در نیمه اول برای مهار ضربات لاکازت و الکسیس سانچس حیرت‌آور بودند، همینطور مهار دوبلش مقابل لاکازت و سانچس بعد از آغاز نیمه دوم بازی. احتمالا برای آرسنالی‌ها خیلی غم‌‌انگیز بود درک اینکه حتی اگر یک موقعیت مسلم گلزنی هم داشتند، دخئا احتمالاً می‌توانست آن را دفع کند و شاید تنها از دست دادن او برای بازی هفته آینده در شهرآورد می‌توانست کام مورینیو را بیشتر از دیدن اخراج پوگبا و محرومیت او تلخ‌تر کند. یونایتد برای پوگبا جایگزینی که توانایی سرعت بخشیدن یا از سرعت انداختن بازی و تأثیرگذاری روی حملات تیم داشته باشد، در اختیار ندارد. این بازیکن 100 میلیون یورویی در خلق موقعیتی که منجر به گل سوم منچستریونایتد شد، در اوج بود. او به مرد بالغی شباهت پیدا کرده بود که در بازی یک مشت پسر بچه از جمله هموطنش لوران کاسیلنی، با حرکات تکنیکی‌اش حرص آنها را برای پس گرفتن توپ درمی‌آورد. خونسردی و اعتماد به نفسش هنگام حفظ توپ مثال زدنی بود و مسبب گل اول بازی توسط آنتونیو والنسیا بود. او اما حالا از شهرآورد محروم است و روز سختی در شهرآورد در انتظار تیمش خواهد بود. من‌یونایتد در این فصل 8 بازی بدون پوگبا و 7 بازی با حضور او انجام داده است که تمام آن 7 بازی را برده است. در آن 8 بازی که او نبوده است اما شیاطین سرخ، تنها 4 بار بردند و 3 تای دیگر را از جمله مقابل هادرسفیلد و چلسی باختند و در خانه لیورپول مساوی کردند.

پل استانتون

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز