خبرگزاری کار ایران

روی نیمکتی بی‌ثبات، زیر سایه مظلومی و با دیدگاه‌های مدیریت مشکی‌پوشان/عنایتی را نسوزانید

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۰۱۶

بی‌برنامه، بی‌هدف، پرنوسان و بی‌ثبات. این شرح مختصری از نتیجه رویکرد مدیریت باشگاه مشکی‌پوشان نسبت به کادر فنی این تیم است.

به گزارش ایلنا، در واقع مدیریت با سیاستی که در قبال کادر فنی این تیم در پیش گرفته، سرمربی و دستیارانش را به گروهی بی‌هدف و بی‌ثبات تبدیل کرده است که بابت ماندن خود هیچ اطمینانی ندارند و در نتیجه نمی‌توانند برنامه‌ریزی و هدفگذاری مناسبی هم در این جایگاه داشته باشند. حالا بعد از 6 مربی که از فصل گذشته تاکنون روی نیمکت مشکی‌پوشان نشسته‌اند، نوبت به رضا عنایتی جوان رسیده تا نخستین تجربه سرمربیگری‌اش را در مشکی‌پوشانی تجربه کند که از هر حیث در شرایط بدی قرار دارد

نخستین انتخاب‌ها همیشه نقش مهمی دارند در مسیری که افراد قرار است در آن قرار بگیرند. وقتی رضا عنایتی فوتبالش را به طور حرفه‌ای از ابومسلم مشهد آغاز کرد، ابومسلم یکی از مکتب‌های لیگ فوتبال ایران بود. بعد از ابومسلم به استقلال رفت و چنان درخشید که هنوز برای استقلالی‌ها همان آقای گل سال‌های 83 تا 85 است. حالا اما او در مربیگری مسیر متفاوتی در پیش گرفته است. با علیرضا مرزبان به مشکی‌پوشانی آمد که در بین تیم‌ها از همه آشفته‌تر است. بی‌پولی و آشفتگی اوضاع مشکی‌پوشان، مرزبان را فراری داد و او خیلی زود مربیگری در فصل نقل و انتقالات را به ماندن در میان مشکی‌پوشان ترجیح داد. عنایتی اما ماند تا در سخت‌ترین شرایط، وارد دنیای سرمربیگری شود.

مالک باشگاه مشکی‌پوشان گرچه در ابتدا اعلام کرده بود رضا عنایتی سرمربی موقت این تیم است و قرار است این باشگاه به سراغ یک مربی با دانش و باتجربه برود اما به تازگی در مصاحبه جدیدی اعلام کرده که شاید هم رضا عنایتی سرمربی قطعی مشکی‌پوشان شود. محمدرضا عباسی، مالک باشگاه مشکی‌پوشان در همین رابطه گفته: «فعلا که انسان بزرگی مانند عنایتی بالای سر تیم ما است و ما هم منتظر هستیم بازی آخر نیم‌فصل تمام شود تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.»

آیا امکان دارد عنایتی به‌عنوان سرمربی قطعی مشکی‌پوشان انتخاب شود؟ مالک باشگاه در پاسخ به این سوال می‌گوید: «بعید نیست این اتفاق رخ بدهد، البته باید قبلش با عنایتی صحبت کنیم ببینیم چه می‌شود.»

 این جملات اما برای هواداران مشکی‌پوشان و اهالی فوتبال خیلی آشناست، چرا که محمدرضا عباسی، مالک باشگاه مشکی‌پوشان پیش از این حداقل یک بار چنین جمله‌ای را برای شش سرمربی قبلی تیمش بیان کرده است. اصولاً عباسی برای هر سرمربی تازه واردی که به این تیم می‌آید، برنامه بلندمدتی دارد اما معلوم نیست چه می‌شود که عمر بودن‌شان به چند هفته محدود می‌شود. جالب‌تر اینکه برنامه‌های مدیریت باشگاه با اکبر میثاقیان آنقدر سفت و محکم بود که باشگاه حتی برای حضور تیم در آسیا به همراه میثاقیان هم برنامه داشت. حالا رضا عنایتی با همان مدیریتی طرف است که مربیان دیگر بودند. با همان مدیریتی که مهاجری، رمضانی، فرهاد کاظمی، خداداد، میثاقیان و مرزبان را فراری داده است. حساب عنایتی اما از این جهت از آنها جداست که او نخستین تجربه‌اش را در مشکی‌پوشان از سر می‌گذراند و مهم است که در این نخستین تجربه آیا می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند یا نه؟

برای این کار اما عنایتی نه یک مدیریت محکم و با تدبیر را در رأس باشگاه دارد و نه تیمی بدون نقص و کامل! او با مدیرعاملی طرف است که هنوز به اتهام کتک‌کاری‌اش با سرمربی قبلی پاسخ روشنی نداده و به حکم محرومیتش از فعالیت‌های فوتبالی بی‌توجه است. از طرفی با مالکی طرف است که مقابل حکم محرومیت پسرش فدراسیون را تهدید به کناره‌گیری از لیگ می‌کند. مهم‌تر از همه اینکه عنایتی تیمی در اختیار دارد که در ابتدای فصل به شدت با اعمال سلیقه مدیران بسته شده و با حضور مرزبان عده‌ای از نفرات این تیم کنار گذاشته شده‌اند و حالا کار به جایی رسیده که فهرست او برای بازی با پدیده، با کسری 4 بازیکن همراه بوده است! علاوه بر این عنایتی حالا سایه پرویز مظلومی را هم بالای سر خود حس می‌کند که به واسطه رفاقتی که با مدیریت و مالک باشگاه دارد، می‌تواند جایگزین خوبی برای عنایتی کم‌تجربه به حساب بیاید.

رضا عنایتی با همین اوضاع و شرایط نامناسب در اوج کمبود بازیکن، باید این هفته در جم به مصاف پارس جنوبی برود و بعد از این بازی، با توجه به نتیجه کسب شده، درباره ماندن یا رفتنش تصمیم بگیرند. آیا او در این شرایط می‌تواند تیم تارتار را شکست دهد یا به ناچار باید جای خود را به مظلومی بدهد؟ آیا این فوتبال بیمار، عنایتی را در شروع راه مربیگری می‌سوزاند یا او می‌تواند از این تهدید فرصتی بسازد برای ماندن در این عرصه و راهیابی به جایگاه‌های بهتر؟

با توجه به تغییر نسلی که در میان مربیان فوتبالی در حال به وقوع پیوستن است، رضا عنایتی بدون شک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورود به این عرصه باشد که با افزایش دانش مربیگری‌اش می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور شانس نشستن روی نیمکت تیم‌های بزرگ را هم داشته باشد اما به شرط اینکه بتواند از همین حالا گام‌های محکمی برای رسیدن به هدف خود بردارد.

بهناز میر مطهریان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز