خبرگزاری کار ایران

آنچلوتی: برای مربیگری ایتالیا با من صحبت شده

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۰۴۳

کارلو آنچلوتی گفته که چرا از بایرن مونیخ اخراج شد. او همچنین تایید کرده که فدراسیون فوتبال ایتالیا با او تماس گرفته است.

به گزارش ایلنا، این مربی با وجود قهرمانی در فصل گذشته بوندس‌لیگا، در این فصل از کار برکنار شد. اولی هوینس، رییس بایرن گفته که کادر فنی آنچلوتی مرتبا با پزشکان و مربیان بدنساز تیم بحث داشته‌اند. اکنون آنچلوتی می‌گوید: «بازیکنان، رییس بایرن، و رسانه‌ها حرف‌های زیادی زده‌اند. من دوست ندارم به گذشته رجوع کنم اما روش‌های کار ما با هم نمی‌خواند. من در طول این سال‌ها روش خودم را ساخته‌ام و عوضش هم نمی‌کنم.»

گفته می‌شود که بازیکنان بایرن از اینکه تمریناتشان بسیار کوتاه بوده ناراضی بودند. آنچلوتی می‌گوید: «بازیکنان سالی 60 بازی انجام می‌دهند و روش من مبتنی بر کیفیت است، نه کمیت. به جای اینکه بازیکن یک ساعت و نیم آرام بدود، ترجیح می‌دهم نیم‌ساعت سریع بدود، با توپ کار کند و شرایط مسابقه را شبیه‌سازی کند. آرام دویدن در فوتبال جایی ندارد. من مدت‌هاست که در فوتبال هستم و اوضاع مانند زمانی نیست که بازیکنان روی قدرت بدنی بیشتر تمرکز می‌کردند، چون چنین کاری برای بازیکنانی که 60 بازی در سال انجام می‌دهند مضر است. شما باید با شرایط فوتبال سازگار شوید.»

از آنچلوتی پرسیدند که چه توصیه‌ای برای مربی جدید میلان و بازیکن سابق خودش، جنارو گتوزو دارد. او گفت: «وقتی چیزی کار نمی‌کند، مربیان مقصر دانسته می‌شوند. من به گتوزو یک چیز می‌گویم: بهتر است که به ایده‌های خودت وفادار باشی و سقوط کنی، تا اینکه با ایده‌های دیگران سقوط کنی. هر تصمیمی که بگیرید، اگر باشگاه از شما حمایت نکند، به بن‌بست خواهید رسید. اگر یک بازیکن را کنار بگذارید و او به باشگاه شکایت کند و آنها از او حمایت کنند، وجهه‌تان را نزد دیگر بازیکنان از دست می‌دهید. چنین چیزی را دیگر نمی‌توان جبران کرد. به نوشته رسانه‌ها، من از بایرن اخراج شدم چون پنج بازیکن بزرگ ضد من بودند!»

آنچلوتی همچنین گفته که برای هدایت تیم ملی ایتالیا با او تماس گرفته شده است. او گزینه اصلی جانشینی جیام‌پیرو ونتورا در این تیم بوده است. آنچلوتی می‌گوید: «بله، فدراسیون با من تماس گرفت، من با آنها صحبت کردم. من به آنها چیزی که حالا به شما می‌گویم را گفته‌ام، اینکه باعث افتخارم است که افراد زیادی می‌خواهند من مربی تیم ملی شوم اما در این صورت وارد دنیای کاملا متفاوتی خواهم شد. مربیگری در تیم ملی بسیار با مربیگری در یک باشگاه متفاوت است. من همچنان از تمرین دادن و کار کردن در هر روز لذت می‌برم اما فوتبال ایتالیا مشکلاتی دارد که باید حل شود.

من دریافته‌ام که باشگاه‌ها و فدراسیون تعارض منافع دارند، مانند آلمان، فرانسه و انگلیس اما در حال حاضر فوتبال ایتالیا نیاز به این دارد که فدراسیون قدرتش را به باشگاه‌ها تحمیل کند و قواعد جدیدی برای حل این موقعیت وضع کند. برای مثال، به نظرم اگر سری آ از 20 تیم به 18 تیم کاهش یابد به نظرم بسیار به سود این لیگ خواهد شد. می‌دانم که باشگاه‌هایی هستند که همین حالا حاضرند به چنین تغییری رای بدهند.»

آیا آنچلوتی به سری آ و برای مثال به میلان برخواهد گشت؟ او می‌گوید: «در این چند ماه گذشته گفته‌اند من به کرواسی، عربستان، چین یا میلان خواهم رفت اما من هرگز با مدیران جدید میلان صحبت نکرده‌ام. من می‌گویم که سری آ در حال حاضر جذاب‌ترین لیگ در اروپا است، چرا که رقابت در آن خیلی بالاست، برعکس فرانسه.»

از آنچلوتی که سابقه هدایت یوونتوس را دارد پرسیدند آیا به این باشگاه برمی‌گردد یا نه و او گفت: «من نمی‌خواهم گذشته‌ام را عوض کنم. طرفدار آندره‌آ آنیلی (رییس یوونتوس) هستم و وقتی که من آنجا بودم او هنوز بچه بود اما من علیه گذشته‌ام رفتار نخواهم کرد. من تا تابستان با بایرن مونیخ قراردادی دارم که به آن احترام می‌گذارم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز