خبرگزاری کار ایران

مقایسه عملکرد تیم‌ها با نیم فصل لیگ شانزدهم؛

افزایش اقتدار شاگردان برانکو در قهرمانی؛ سقوط آزاد تراکتور، ذوب‌آهن و نفت

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۴۱

مقایسه عملکرد تیم‌ها در نیم فصل لیگ‌های شانزدهم و هفدهم نشان می‌دهد کدام تیم‌ها پیشرفت کرده و کدامیک اُفت داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رقابت‌های لیگ برتر به نیم فصل خود رسید و تیم‌ها با نتایجی که کسب کردند توانستند جایگاه خود را در جدول رقم بزنند. در این میان می‌توان مقایسه‌ای داشت میان جایگاه تیم‌ها در نیم فصل حال حاضر و نیم فصل لیگ گذشته تا مشخص شود کدام تیم نسبت به لیگ شانزدهم اوضاع بهتری دارد و کدام تیم ضعیف‌تر حاضر شده است. در این میان سپیدرود و پارس‌جم فصل گذشته در لیگ برتر حضور نداشتند و صبای قم و ماشین‌سازی نسبت به فصل گذشته در لیگ هفدهم نیستند. مقایسه عملکرد 14 تیم دیگر را می‌بینید:

 

پرسپولیس

سرخپوشان به دلیل دیدار معوقه مقابل صنعت نفت یک بازی کمتر از سایرین انجام داده و نیم فصل عملاً هنوز برایشان تمام نشده ولی با این جود با توجه به یکبازی کمتر، یک امتیاز بیشتر از شرایط مشابه فصل گذشته کسب کرده‌اند. شاگردان برانکو در فصل گذشته و فصل جاری قهرمان نیم فصل شدند و از نظر رتبه‌ای تغییری نداشتند.

 

فولاد خوزستان

فولادی‌ها فصل گذشته با 22 امتیاز از 15 بازی خود در نیم فصل نخست در رتبه ششم جدول بودند ولی فصل جاری 5 امتیاز بیشتر و 3 پله بالاتر قرار گرفته‌اند تا کارنامه پورموسوی پربارتر از نعیم سعداوی در این تیم باشد.

 

پیکان تهران

پیکانی‌ها مو به مو از فصل گذشته خود کپی برداری کرده‌اند. کسب 25 امتیاز از 15 بازی و حضور در رتبه چهارم جدول نشان می‌دهد تیم جلالی نه پیشرفت داشته و نه پسرفت. پیکانی‌ها امید زیادی دارند اینبارد در نیم فصل دوم با افت نتایج روبرو نشده و حداقل به کسب سهمیه برسند.

 

پدیده مشهد

پدیده مصداق بارز پیشرفت در فصل جاری است. شاگردان مهاجری لیگ شانزدهم را با کسب 16 امتیاز از 15 بازی به نیمه رساندند در حالیکه رتبه دوازدهم جدول لیگ شانزده تیمی را در اختیار داشتند. فصل هفدهم ولی برای پدیده تا اینجا خوب رقم خورده است و 24 امتیاز از 15 بازی و 9 امتیاز بیشتر از فصل گذشته باعث شده این تیم در جایگاه پنجم جدول قرار بگیرد.

 

سایپا

آمدن دایی قدم خیری برای نارنجی‌پوشان بود و جایگزینی این سرمربی به جای حسین فرکی، جهش 9 پله‌ای برای این تیم داشته تا از رتبه پانزدهم با کسب 13 امتیاز از 15 بازی به رتبه ششم با 23 امتیاز رسیده و جایگاه ششم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

 

صنعت‌نفت آبادان

آمدن فراز کمالوند و تغییرات زیاد در جمع بازیکنان صنعت نفت این تیم را به یک حرکت رو به جلو کشانده است و آبادانی‌ها فصل گذشته در حالیکه 16 امتیاز از 15 بازی کسب کرده و در رتبه 11 جدول بودند، در فصل جاری 5 امتیاز بیشتر کسب کرده تا تیم هفتم جدول باشند.

 

استقلال تهران

آبی‌های محبوب پایتخت فصل گذشته طبق عادت همیشگی منصوریان در نیم فصل دوم اوج گرفته و نیم فصل نخست را با 22 امتیاز از 15 بازی و کسب رتبه هفتم به پایان رساندند. با اینحال همان نتایج متوسط و قابل انتقاد هم 2 امتیاز و یک رتبه بالاتر از جایگاه کنونی استقلال بود که تقریبا از نیمه نیم فصل با شفر کار را دنبال کرد. باید دید استقلال در نیم فصل دوم می‌تواند خودش را بالا بکشد یا نه.

 

گسترش‌فولاد

گسترشی‌ها هم مثل پیکان مطابق فصل گذشته نتیجه گرفته‌اند، 20 امتیاز از 15 بازی و حضور در آخرین رتبه تک‌رقمی جدول یعنی جایگاه نهم. گسترش فولاد فصل گذشته با کمالوند در لیگ برتر حضور داشت که در حال حاضر به صنعت نفت رفته و نتایج بهتری گرفته است ولی در فصل جاری با بوناچیچ شروع کرد و با فیروز کریمی اوج گرفت و تا حدودی نتایجش بهتر شد.

 

ذوب‌آهن

سبزهای اصفهانی افت محسوسی در نتایج خود تا نیم فصل نسبت به لیگ شانزدهم داشته‌اند. ذوبی‌ها که تصور می‌کردند آمدن قلعه‌نویی پرافتخار از آنها چهره یک مدعی واقعی می‌سازد تا اینجای کار نسبت به فصل گذشته و نتایجی که با گل‌محمدی و حسینی گرفتند 6 امتیاز کمتر کسب کرده و 7 پله پایین‌تر قرار گرفته‌اند. ذوب‌آهن فصل گذشته در پایان نیم فصل 25 امتیازه و در جایگاه سوم بود و فصل جاری برای آنها با 19 امتیاز و رتبه دهم به نیم فصل رسیده است.

 

تراکتورسازی تبریز

فقط قلعه‌نویی نیست که دستاورد گل‌محمدی در فصل گذشته را با افت شدید مواجه کرده و گل‌محمدی هم رفتار مشابهی در قبال قلعه‌نویی داشته چرا که تراکتورسازی نایب قهرمان قلعه‌نویی در نیم فصل گذشته در حال حاضر در رتبه یازدهم قرار گرفته است و تنها 17 امتیاز از 15 بازی کسب کرده است در حالی که این تیم فصل گذشته 30 امتیاز از 15 بازی کسب کرده و به رقیب خطرناکی برای پرسپولیس بود. تراکتورسازی بیشترین سقوط را نسبت به نیم فصل گذشته داشته است.

 

سپاهان

نتایج ضعیف سپاهان در نیم فصل نخست و 15 امتیاز از 15 بازی این تیم را در رتبه دوازدهم جدول قرار داده است و این نتایج در حالی رقم خورد که تیم چهارم فصل گذشته هم در نیم فصل با 22 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار گرفته بود. باید دید سپاهانی‌ها بازهم در نیم فصل نخست اوج می‌گیرند یا نه.

 

استقلال خوزستان

نتایج ضعیف قهرمان فصل پانزدهم در لیگ جاری با 14 امتیاز از 15 مسابقه و قرار گرفتن در رتبه سیزدهم همراه بوده است و این نتایج در حالی ثبت شده که در شرایط مشابه فصل گذشته این تیم با پورموسوی 4 امتیاز بیشتر کسب کرده بود و 3 پله بالاتر در رتبه دهم قرار داشت.

 

نفت تهران

نتایج خوب فصل گذشته که نفتی‌ها را با 23 امتیاز از 15 بازی در رتبه پنجم جدول قرار داده بود به کسب 10 امیتاز کمتر و 9 پله پایین‌تر رسیده است تا درخشان و در مقطعی کوتاه علی کریمی نتوانند حتی ذره‌ای مانند علی دایی در این تیم عمل کنند. نفت بعد از تراکتورسازی بیشترین سقوط را داشته است.

 

مشکی‌پوشان

سیاه‌جامگان سابق و مشکی‌پوشان حال حاضر لیگ برتر ظاهراً قرار است فصل هفدهم هم گزینه سقوط به لیگ یک باشند. هرچند کسب 14 امتیاز از 15 بازی و حضور در رتبه سیزدهم جدول برای این تیم در فصل شانزدهم نتایج بدی بود ولی به مراتب بهتر از کسب تنها 8 امتیاز و حضور در رتبه شانزدهم جدول و فاصله 4 امتیازی با نزدیک‌ترین تیم به خودش است.

 

جدول نیم فصل لیگ شانزدهم:

افزایش اقتدار شاگردان برانکو در قهرمانی؛ سقوط آزاد تراکتور، ذوب‌آهن و نفت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز