خبرگزاری کار ایران

آلمان از همه بهتر است

زندی: از سبک بازی سردار آزمون خیلی خوشم می‌آید/ ستاره‌های اسپانیا خیلی هماهنگ نیستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۴۵

فریدون زندی اولین بازیکن دورگه فوتبال ایران بود که برای تیم ملی ایران بازی کرد وی در تیم زیر 23 ساله‌های آلمان نیز سابقه بازی داشت

به گزارش ایلنا، فریدون زندی، اولین بازیکن دورگه فوتبال ایران بود که در تیم ملی ایران بازی کرد. وی در تیم زیر 23 ساله‌های آلمان نیز سابقه بازی داشت اما در جام جهانی 2006 با پیراهن تیم ملی ایران به میدان رفت. او 29 بازی ملی در کارنامه خود دارد و در حال حاضر مربی تیم زیر 23 ساله‌های سن پائولی آلمان است.
با زندی در خصوص گروه ایران در جام جهانی و پیش بینی‌اش از این مسابقات هم کلام شدیم:

*حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند و بازی اولمان مقابل مراکش است؛ این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در این گروه سخت شانس ما این است که بازی اول با مراکش است من خودم زمانی که بازی می‌کردم می‌دیدم که تیم‌های دیگر چه فکری می‌کنند. مثلا اگر اسپانیا پرتقال را شکست داد این تیم به شدت تحت فشار قرار می‌گرفت. ما شانس کوچکی برای صعود داریم اما باید بازی اول را ببریم و از این لحاظ ایران تحت فشار است چون اگر برنده نشود کار خیلی سخت می‌شود.

* ستاره‌های اسپانیا خیلی خوب هماهنگ نیستند
امیدوارم اسپانیا مثل چند سال گذشته بازی کند وقتی تک تک بازیکنان آنها را می‌بینیم خیلی قوی هستند و ستاره‌های بزرگی دارند اما از نظر هماهنگی خیلی خوب نیستند.

* دیدار سوم مقابل پرتغال تیمی که خود شما در جام جهانی 2006 مقابل آنها به میدان رفتید.

پرتغال قهرمان اروپا شده شاید به قشنگی گذشته فوتبال بازی نکند اما در نتیجه گیری موفق است. زمان ما دکو، فیگو، پائولتا در این تیم بازی می‌کردند اما پرتغال زیاد مهم نبود اما الان بازی تیمی آنها خیلی بهتر شده است.

* حضور کی‌روش چقدر می‌تواند در دیدار مقابل پرتغال به ما کمک کند؟

کی‌روش نسبت به پرتغال شناخت دارد حتی می‌توانم بگویم مقابل اسپانیا هم به دلیل مربیگری در این تیم شناخت دارد و این خیلی خوب است که می‌توانیم با شناخت خیلی بیشتری مقابل این حریفان به میدان برویم.

* ایران پنج دوره در جام جهانی حضور داشته که شما در یک دوره آن بازی کرده‌اید؛ غیر از جام جهانی 2006 دوست داشتید در کدام تیم ایران بودید؟

در همان دوره که من حضور داشتم تیم خوبی داشتیم اما بدشانس بودیم که مصدوم شدم من جام جهانی 1998 را خیلی دوست داشتم چون سطح مسابقات خیلی بالا بود.

* بازی کدامیک از بازیکنان کنونی یا قبلی ایران را دوست دارید؟

از بازیکنان فعلی از سبک بازی سردار آزمون خیلی خوشم می‌آید که آدم باهوش و فرصت طلبی است.

* یعنی در بین بازیکنان فقط آزمون را می‌پسندید؟

خیر، ما بازیکنان جوان خیلی خوب دیگر ی نیز داریم اما مهمترین مساله این است که تیم ما اکنون یک دل بازی می‌کند و برای همین است که خوب نتیجه می‌گیریم.

* نقطه ضعف تیم ملی را در چه می‌بینید؟

همین که تیم ملی کم گلزنی می‌کند اینکه اگر ایران گل اول را بخورد از حریف عقب بیفتد آن وقت چه کار می‌کند البته این را هم بگویم من در این چند سالی که در ایران بودم متوجه شدم که شما فرهنگی دارید که بر اساس آن وقتی تیم عقب می‌افتد بازیکن دوست دارد هر چه زودتر از این وضعیت خارج شود و همین باعث می‌شود که بی‌دلیل انرژی هدر بدهد.

* فکر می‌کنید چه تیمی در این دوره قهرمان شود؟

تیم‌های نسبتا قدرتمندی در این مسابقات هستند آلمان، فرانسه و حتی خود انگلیس که برای قهرمانی شانس دارند

* اما اگر بخواهیم از یک تیم به عنوان بخت اول نام ببرید از چه تیمی نام می‌برید؟

به نظرم آلمان می‌تواند در روسیه از قهرمانی‌اش دفاع کند وقتی کیفیت تیم‌ها را می‌بینیم آلمان از همه بهتر است اما جام جهانی شرایطش متفاوت است و تا به حال هم سابقه نداشته است که یک تیم دو بار پشت سر هم قهرمان شود.

* جام جهانی روسیه کمتر از 9 ماه دیگر آغاز می‌شود چه چیز این تورنمنت آن را از بقیه متفاوت می‌کند؟

روسیه برای اولین بار است که میزبانی جام جهانی می‌شود و به نظر جام جهانی بسیار پرهیجانی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز