خبرگزاری کار ایران

فتح شهرآورد و نزدیک شدن به رکورد شکست ناپذیر/ لذت دوگانه سیتی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۲۴

در خانه منچستریونایتد بود که آن آرسنال شکست‌ناپذیر کمترین فاصله را با پایان روزهای شکست ناپذیری‌اش در لیگ برتر داشت و تا یکقدمی از دست دادن فرصت ثبت اتفاقی تاریخی در لیگ برتر پیش رفت.

به گزارش ایلنا، اوایل فصل 04-2003 بود و مدت‌ها پیش از آنکه کسی بتواند حتی حدس بزند تیم آرسن ونگر می‌تواند تمام فصل را بدون شکست سپری کند، یک تساوی بدون گل، نتیجه‌ای بود که برای 90 دقیقه جنگ میان توپچی‌ها و شیاطین سرخ در اولدترافورد رقم خورد، جنگی موسوم به «نبرد اولدترافورد» که هر دو گروه از بازیکنان دو تیم به جان یکدیگر افتادند و رود فن‌نیستلروی در دقیقه 90 پنالتی من‌یونایتد را از دست داد. اگر او آن پنالتی را گل می‌کرد، آرسنال می‌باخت و جام طلایی قهرمانی لیگ برتر که مسوولانش آن را با افتخار در ویترین افتخاراتشان گذاشته‌اند، هرگز ساخته نمی‌شد.

شاید منچسترسیتی هم در این فصل بتواند آن رکورد را تکرار کند اما شاید هنوز ما منتظریم که روند شکست ناپذیری این تیم همانگونه محک بخورد که روند شکست ناپذیری آرسنالی‌ها 14 سال پیش محک خورد. این شهرآورد قرار بود همان آزمایش سختی باشد که داعیه قهرمانی بدون‌ شکست منچسترسیتی را محک می‌زند و تصور می‌شد که این بازی با اختلاف از همه بازی‌هایی که سیتی در این فصل داشته، پپ گواردیولا و شاگردانش را به دردسر بیندازد. اگر آرسنال 14 سال پیش با کمی شانس توانست روزهای شکست ناپذیری‌اش را در اولدترافورد حفظ کند، سیتی با تحمیل شکست 2 بر یک به همسایه قرمزپوش خود، این کار را انجام داد. یونایتد هم هرگز طوری بازی نمی‌کرد که به نظر برسد شانسی برای کسب پیروزی و متوقف کردن پیشتاز بلامنازع کورس قهرمانی لیگ برتر دارد تا امید دیگر مدعیان برای کسب جام هم کمرنگ‌تر شود.

مردان گواردیولا حالا در صدر جدول حاشیه امنیتی 11 امتیازی دارند و این در حالی است که حتی کریسمس هم از راه نرسیده است. کورس قهرمانی تمام است و حالا سایر مدعیان برای کسب عنوان نایب قهرمانی می‌جنگند. تنها سوال این است که آیا سیتی می‌تواند روند شکست‌‌ناپذیری‌اش در لیگ برتر را تا پایان فصل حفظ کند.

 14 سال پیش در فصل 04-2003 یونایتد، آرسنال را تا سرحد امکان برای از دست دادن سه امتیاز تحت فشار قرار داد و در نهایت بدشانسی مانعش شد. یکشنبه شب اما در اولدترافورد تیم میزبان به هیچ عنوان کاری که یونایتد سرالکس فرگوسن با آرسنال کرد را با منچسترسیتی انجام نداد. به خاطر کمبودهای تیم مورینیو بود – تیمی که شدیداً خلا پل پوگبا را احساس می‌کرد – یا به خاطر پاس‌های بی‌نهایت زیاد و تملک توپ وحشتناک تیم گواردیولا، خود جداگانه جای بحث دارد. فعلاً اما باید قبول کرد که سیتی آنقدر خوب است که حتی قویترین رقبایش هم در بازی مقابل این تیم دست و پا بسته و برای کسب پیروزی کم شانس به نظر می‌رسند.

 در این فصل تا این مقطع مقابل سیتی، لیورپول در ورزشگاه اتحاد تحقیر شده، چلسی در استمفوردبریج شکست خورده است و آرسنال و منچستریونایتد هم به ترتیب در اتحاد و اولدترافورد مغلوب شده‌اند. حریف سرسخت بعدی مردان پپ، تاتنهام است که شنبه هفته آینده به منچستر می‌رود اما وضعیت اخیر این تیم آنقدر بی‌ثبات بوده است که بعید به نظر می‌رسد تیم تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو بتواند امیدهای سیتی را برای تکرار رکورد شکست ناپذیری آرسنال بر باد دهد. در این فصل تنها تیمی که توانسته از سیتی امتیاز بگیرد، اورتون بوده است که شاید آن نتیجه هم تا حد زیادی به خاطر اخراج کایل واکر در نیمه اول بود. زمانی که 11 بازیکن در میدان داشته باشد، سیتی ثابت کرده که تیمی شکست ناپذیر است و امیدهای حریفش را برای مسلط شدن بر بازی بر باد می‌دهد. با اینکه هنوز یک نیم فصل کامل و بازی‌های سختی در خانه تیم‌هایی مانند لیورپول و تاتنهام مانده است اما هنوز هم می‌توان به ساخته شدن قسمت دوم داستان شکست‌ناپذیران تاریخ لیگ برتر امیدوار بود.

منبع:ESPN/ مارک اوگدن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز