خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد پرسپولیس در نیم فصل اول؛ حاکم رکوردها

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۳۹

قهرمان لیگ شانزدهم، فصل هفدهم را با کمترین تغییر در ترکیب نفرات اصلی‌اش آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، در واقع آنها که جدا شدند بیشتر نیمکت‌نشین بودند یا اینکه در نیم فصل دوم به تیم اضافه شدند؛ بازیکنانی مثل رامین رضاییان، سروش رفیعی، عالیشاه، نوراللهی، نریمان‌جهان، شهاب کرمی، پریموف، پل یانسکی، کرملاچعب، آرام‌طبع و ساسان انصاری. برانکو برخلاف بعضی از مربیان برای تقویت تیمش خیلی عجله نکرد و به همین دلیل فهرست تیمش جای خالی هم داشت. گادوین منشا، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن، شایان مصلح و آدام همتی نفرات جدید قرمزهای پایتخت برای فصل هفدهم بودند.

 

شروع و پایانی پر‌گل

پرسپولیس در دو فصل اخیر فوتبالی را به نمایش می‌گذارد که اکثر هوادارانش را به یاد بازی‌های این تیم در دهه 60 می‌اندازد. تیمی کاملا هجومی که گل زدن هم به آنها سخت است. تیمی که برانکو ایوانکوویچ ساخته در 30 دقیقه ابتدا و انتهایی بازی‌ها بیشتر گل‌هایش را زده است. طبق آمار آنها در هر نیم ساعت در نظر گرفته شده 20 گل زده‌اند.

 

فوق‌العاده در خانه حریف

بازی‌های پرسپولیس در نیم فصل اول بسیاری از معادلات را به هم زد. این تیم که معمولا در ورزشگاه آزادی و به لطف حضور هوادارانش خیلی سخت شکست می‌خورد حالا در زمین حریف عملکرد بی‌نظیری دارد. آنها در هشت مسابقه خارج از خانه هفت پیروزی و یک تساوی را به دست آورده‌اند.

 

خیریتی در محرومیت طارمی

داستان مهدی طارمی با تیم ریزه اسپور ترکیه را اهالی فوتبال می‌دانند. اتفاقی که در ابتدا از سوی این بازیکن و مسوولان باشگاه موضوعی حل شده مطرح می‌شد اما قبل از بازی با الهلال در لیگ قهرمانان محرومیت او از سوی کنفدراسیون آسیا اعلام شد. به قول خودش در این اتفاق خیریتی وجود داشت که آن موقع مشخص نبود اما الان و پس از گذشت هشت هفته به او و تمام هواداران پرسپولیس ثابت شد که هیچ‌وقت تیم‌شان به بازیکن متکی نبوده و نخواهد بود.

 

علیپور موثرترین بازیکن

کم حرف و بی ادعا از خصوصیات بارز علی علیپور است. بازیکنی که آنقدر خوب کار کرد که غیبت یا نیمکت‌نشینی بازیکنانی مثل طارمی، مسلمان و فرشاد احمدزاده در چند بازی اصلا به چشم نیامد. علیپور که نسبت به فصل گذشته بسیار آماده‌تر نشان می‌دهد با زدن 10 گل و سه پاس گل موثرترین بازیکن تیمش بود. البته که نباید از تاثیرگذاری بازیکنانی مثل مسلمان، امیری، بیرانوند، انصاری، سیدجلال حسینی، کامیابی نیا و... به سادگی گذشت.

 

ترین‌ها در اختیار پرسپولیس

پرسپولیس اگر دو هفته مانده به پایان نیم فصل صدرنشینی‌اش قطعی شده بود دلایل زیادی داشت. آنها در هر منطقه از زمین بهترین عملکرد را داشتند. بر اساس آمار و نتایجی که به دست آوردند شاگردان برانکو صاحب بهترین خط حمله، بهترین خط دفاع، بیشترین پیروزی و کمترین باخت شده‌اند. البته بهترین گلزن نیم فصل اول هم پرسپولیسی است.

 

بهتر از نیم فصل قبل

فصل گذشته در همین موقع پرسپولیس باز هم در صدر جدول قرار داشت. این تیم از 15 بازی 32 امتیاز کسب کرده بود. آنها با 9 پیروزی، 5 تساوی، یک باخت، 18 گل زده و پنج گل خورده به کارشان در نیم فصل پایان دادند اما امروز عملکرد آنها بهتر است. پرسپولیس با اینکه چند هفته نسبت به سایر تیم‌ها یک بازی کمتر انجام داده بود اما هیچ‌وقت در جدول پایین‌تر از رده سوم نیامد.

 

7 کلین شیت متوالی برای بیرانوند

علیرضا بیرانوند به لطف آمادگی‌اش و همچنین ساختار دفاعی خوب پرسپولیس توانست در 10 بازی دروازه‌اش را بسته نگاه دارد که هفت بازی آن متوالی بود. در واقع بعد از بازی با استقلال خوزستان در هفته نهم که در دقیقه 33 دروازه‌اش باز نشد دیگر توپی از خط دروازه‌اش عبور نکرد.

جعفر برزگر

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز