خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد پیکان؛ شروع و پایانی ضعیف

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۰۳۹

پیکان که فصل گذشته را با ایستادن در جایگاه ششم به پایان داد فصل جدید را هم با جلالی آغاز کرد اما از آن تیم بازیکنان تاثیر‌گذاری جدا شده بودند که هماهنگ کردن بازیکنان جدید با آنها به زمان کافی نیاز داشت.

به گزارش ایلنا، گادوین منشا، سیامک نعمتی، سیاوش یزدانی، آرش برهانی، هاراپتیان، بهادر عبدی، فیصل شایسته، فیلیپه برنارد و برونو بازیکنانی بودند که جایی در تیم فعلی پیکان نداشتند. آقا معلم به جای آنها حجت حق وردی، مهدی مومنی، بختیار رحمانی، کنت، باسی و دافه را به خدمت گرفت.

 

هفت پیروزی متوالی

تیم پیکان که از چهار هفته اول بازی‌هایش فقط دو امتیاز به دست آورده بود حتی به انتهای جدول هم سقوط کرده بود اما از هفته پنجم به یکباره متحول شد و هفت پیروزی متوالی را کسب کرد و در آستانه رسیدن به رکورد امیرقلعه نویی در زمان حضورش در سپاهان بود که در خانه مقابل نفت آبادان متوقف شد.

 

سه هفته پایانی ضعیف

بعد از تساوی در هفته دوازدهم با نفت آبادان روند نزولی پیکان آغاز شد. حاشیه‌های ایجاد شده برای این تیم تمرکز آقا معلم را آنقدر به هم زد که از سه بازی آخرش هم فقط یک امتیاز گرفت. در واقع چهار هفته ابتدایی پیکان مانند چهار هفته پایانی‌اش بود.

بررسی عملکرد پیکان؛ شروع و پایانی ضعیف

آقاخان بهترین گلزن

10 بازیکن 13 گل برای پیکان در نیم فصل اول زده‌اند که البته باید دروازه‌بان تیم تراکتورسازی را هم به این جمع اضافه کرد که در میان آنها مرتضی آقاخان با زدن چهار گل گلزن‌ترین بازیکن این تیم است. یعنی حدود یک سوم از گل‌های پیکان توسط بازیکن شماره 9 به ثمر رسیده است.

بدون باخت خانگی

تیمی که آقا معلم ساخته بود مثل فولاد خوزستان یک ویژگی خاص داشت و آن هم نباختن در خانه بود. در واقع تماشاگرانی که برای تماشای بازی‌های این تیم به استادیوم شهدای شهر قدس می‌رفتند خیال شان راحت بود که پیکان بازنده نخواهد بود چرا که به این مهم عادت کرده بودند.

بررسی عملکرد پیکان؛ شروع و پایانی ضعیف

15 دقیقه اول ضعیف

تیم پیکان در 15 بازی نیم فصل اول 10 مرتبه دروازه‌اش باز شد که به طور میانگین 6/0 گل در هر مسابقه می‌شود.

این آمار بسیار خوبی است. اما یک نکته قابل توجه در آن وجود دارد و آن اینکه وقتی زمان این گل‌های دریافتی را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که پنج گل آن در 15 دقیقه ابتدایی بازی‌هایش بوده است. به عبارتی نیمی از گل‌های خورده آنها در یک ربع اول بازی‌ها بوده است. البته شاگردان مجید جلالی در سه زمان 15 دقیقه‌ای دوم، چهارم و پایانی بازی گلی را دریافت نکرده‌اند.

 

نیازمند، پدیده جدید پیکان

مصدومیت رحمان احمدی دروازه‌بان پیکان بعد از بازی هفته پنجم با فولاد خوزستان این فرصت را در اختیار دروازه‌بان دوم این تیم قرارداد تا شایستگی‌هایش را نشان دهد. همین اتفاق هم افتاد و پیام نیازمند در 9 مسابقه‌ای که درون دروازه ایستاد عملکرد بسیار خوبی داشت به طوری که طی 810 دقیقه فقط چهار مرتبه دروازه‌اش باز شد یعنی هر 5/202 دقیقه یک گل.

بررسی عملکرد پیکان؛ شروع و پایانی ضعیف

خارجی‌هایی که منشا نشدند

فصل گذشته مجید جلالی گادوین منشا را با مبلغی بسیار کم به پیکان آورد و این بازیکن نیجریه‌ای توانست با زدن 15 گل و هفت پاس گل یک فصل رویایی را پشت سر بگذارد. همین اتفاق باعث باشد تا انتظارها از این مربی در جذب خارجی‌های جدید بالا برود. در فصل جدید سه بازیکن خارجی به پیکان آمدند که هیچکدام حداقل تا الان(پایان نیم فصل) به لحاظ عملکردی گادوین منشا نشدند.

افرانگ دافه در 10 بازی و 731 دقیقه حضورش در زمین فقط یک گل زد و یک پاس گل داد. کنت ایکه چوکه در هشت بازی و 297 دقیقه‌ای که در زمین بود هیچ گلی نزد. ازکیل باسی هم فقط 14 دقیقه بازی کرد. باید دید در نیم فصل دوم کدام‌شان می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

نحوه بیشترین گل‌های زده:

پنالتی     3

 

نحوه بیشترین گل‌های خورده:  

ارسال از سمت چپ، شوت، پاس در عمق و ایستگاهی......................................     هر کدام 2

تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول.....     صفر 

تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم.     2  

 تعداد گل‌های دریافتی دردقایق اضافه نیمه اول.     صفر

تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم.     صفر

 

تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 14850 نفر

برای تماشای هشت بازی خانگی پیکان حدود 14850 نفر به ورزشگاه شهدای شهرقدس رفتند که به طور میانگین 1856 نفر برای هر بازی می‌شود اما از این تعداد 10 هزار نفر مربوط به بازی با استقلال می‌شود.

بررسی عملکرد پیکان؛ شروع و پایانی ضعیف

داوران بازی‌های خانگی:

پیام حیدری، رحیم زاده، حاج ملک، همرنگ، مرجان‌زاده، صفایی، کاظمی، اصلانی

 

کمک داوران بازی‌های خانگی:

اسعدی(2)، یوسفی، عطایی، شاهین، نجفی، قاسمی، ذورقی، یعقوب سخندان، صابر مطلق، رضا سخندان، قیم، بهرامی، دودانگه، محمدی، طوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز