خبرگزاری کار ایران

از شکایت علی کریمی تا ماجرای ۳۵ میلیارد بدهی

در نشست خبری مالک نفت تهران چه گذشت؟

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۸۵۱

مالک باشگاه نفت تهران ظهر امروز پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و راجع به مسائل این روزهای باشگاه صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حمیدرضا جهانیان در نشست خبری پیرامون اوضاع باشگاه نفت تهران گفت: به هر حال مشکلاتی وجود دارد که باید به کمک خبرنگاران به مسئولین اطلاع رسانی شود. باشگاه نفت طلاییه خصوصی است و عجیب است که چرا وزارت ورزش مسئولیتش که رفع مشکلات است و باید دنبال این باشد که جوانان به ورزش اشتیاق پیدا کنند، اختلافات در وزارت ورزش اینگونه شده و اداره ورزش و جوانان تهران کارشکنی می‌کند. نامه‌ای به دستم رسیده بود تا در مجمع فدراسیون فوتبال حاضر شوم اما با نامه‌ی آقای گل محمدی ارسال کردند این نامه باطل شد و اگر در مجمع بودیم صدایمان را به گوش مسئولان می‌رساندیم.

وی ادامه داد: زمانی که کسی از باشگاه طلبکار باشد همه به سمت ما می‌آیند اما زمانی که قصد داریم کار کنیم می‌گویند پرونده شما رسمی نیست. برای مثال بازیکن ما در سازمان لیگ یک قراردادش را یکطرفه فسخ می‌کند اما زمانیکه قصد داریم قرارداد اعضای کادرفنی جدید را ثبت کنیم، ممنوع است. بدون اینکه به ما بگویند این اقدام را انجام می‌دهند.

مالک باشگاه نفت تهران افزود: به اظهارات بازیکن توجه می‌کنند و از باشگاه سوال نمی‌پرسند. آقا امین منوچهری بازیکنان را در جلسه‌ای جمع می‌کنند و از آنها کسب خبر می‌کند. این موجب شد تا اسپانسری که هماهنگ کرده بودیم برود و قطع همکاری کند. هیچ کدام از این اتفاقات به نفع ورزش کشور نیست.

در نشست خبری مالک نفت تهران چه گذشت؟

جهانیان تصریح کرد: جلسه‌ای که بین نمایندگان و بازرس مجمع وزارت نفت بود یکسری تعهدات را امضا کردیم. اداره دارایی نامه زده بود به اداره ورزش تهران که نمی‌توانیم فعالیت کنیم. اداره ورزش  و جوانان گفتند پروانه می‌دهیم تا مشکل دارایی را حل کنید و اگر برطرف شد ما پروانه را تمدید می‌کنیم. بخشی از طلب باشگاه به مجموعه ورزشی تختی مربوط بود که متعهد شدیم تا آن را هم پرداخت کنیم. به جمع آوری اسناد روی آوردیم و تقاضای ماده ۲۵۱ کردیم و گفتم که باشگاه ۳۵ میلیارد بدهکار است ولی باشگاهی که سودی نداشته چرا باید مالیات بدهد. در نهایت اداره دارایی پذیرفت ‌و دستور به لغو اقدامات اجرایی داد.

حمیدرضا جهانیان خاطرنشان کرد: با نامه اداره دارایی اجازه ثبت قرارداد هماهنگ شد اما آقای گلمحمدی می‌گفتند باید با قسط بندی پرداخت کنیم و باشگاه باید از حق خودش دفاع کند. وزارت نفت ‌و ما این مسئله را بررسی کردیم. کمیته واگذاری به آقای تاج نامه نگاری کردند. باید تمام کسانی که از این باشگاه طلب دارند به ما ابلاغ شوند که تا به امروز اینطور نشده.

مالک باشگاه نفت تهران عنوان کرد: ما به سه تعهدی که به آقای گلمحمدی گفته بودیم عمل کردیم اما ایشان گفتند  پول نقد را به ایشان واگذار کنیم. وقتی نفت سقوط کند برای کسی افتخار نخواهد بود.  شما باید با بخش‌های مختلف جلسه بگذاری و مشکلات را حل و فصل کنید. ما تسهیلاتی دریافت نکردیم و هر اسپانسری صحبت می‌کنیم به دلیل پروانه باشگاه همکاری نمی‌کنند.

در نشست خبری مالک نفت تهران چه گذشت؟

جهانیان درباره اینکه سه بازیکن تیم به جرم جاسوسی اخراج شده‌اند، اظهار داشت: نگفتیم اینها جاسوس بودند. چنین چیزی نیست. این بازیکنان خط خورده بودند. گفتم که تست بدهند و بازی کنند. اقای منوچهری همان روزی که من به باشگاه آمدم با من قرارداد امضا کردند. گفت د‌وست دارم در لیگ برتر باشم و اصرار داشت که قرارداد ۵۰۰ میلیون تومانی ببندیم. گفتم شما چرا اصرار داری، گفت من ندارم و شخصی به نام مهاجری به من گفته حتما باید همین رقم باشد. در نهایت رقم قرارداد این بازیکن را 250 میلیون تومان اعلام کردیم. همان آقای مهاجری علیه تیم ما جوسازی کردند. اطلاعات باشگاه را به بیرون ارسال می‌کردند و  به اسپانسر گفتند که همکاری نکند. 

مالک نفت درخصوص شکایت علی کریمی بیان کرد: ما نه به ایشان نامه زدیم و نه قرارداد را فسخ کردیم. بلکه ایشان و کادرفنی قراردادشان را یکطرفه فسخ کردند و ما هم مجبور شدیم با نام آقای درخشان مجوز آسیایی بگیریم؛ دوست داشتیم تا درخشان و کریمی در کادرفنی به تیم ما کمک کنند اما اختلاف باعث شد تا کریمی در باشگاه حضور پیدا نکند. بدون اینکه اعلام کنند از باشگاه شکایت کردند.

جهانیان درباره انتخاب آتیلا حجازی به عنوان سرمربی جدید باشگاه نفت تهران گفت: حجازی مدرک درجه A آسیا را دارد و در علم مدرک تحصیلی او نشان دهنده است. سابقه مربیگری دارد و ما باید ریسک می‌کردیم تا با حمله برنده شویم. تفکر ما اینگونه است و برای کسب موفقیت پیش می‌رویم. قرارداد آقای حجازی تا پایان فصل است و من جهانیان چه گناهی مرتکب شدم که باید بدهی چند سال پیش این تیم را که در اختیار دولت بود پرداخت کنم؟ باید بخش خصوصی باری را از دوش دولت بردارد. آقایان اگر همکاری نمی‌کنید لطفا سر راه ما نایستید. به تیمداری اصرار نداریم؛ نمی‌خواهیم در کار تجاری عقب نشینی کنیم؛ دلسرد نمی‌شویم و فعالیت ما در جهت رفع مشکلات است اما این سنگ اندازی‌ها غیرقانونی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز