خبرگزاری کار ایران

حمله جباروف به پاداش 10 گل؛ سرور گرانترین بازیکن استقلال؟

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۹۳۱

استقلال هنوز 15 بازی در لیگ برتر دارد و اگر به فینال جام حذفی برسد 2 بازی هم در آن جام دارد که مجموعا می‌شود 17 بازی. این تعداد بازی برای به ثمر رساندن 6 گل دیگر توسط جباروف کافی به نظر می‌رسد تا او به جایزه‌ای که باشگاه استقلال برایش تعیین کرده دست یابد.

به گزارش ایلنا، جباروف بدون احتساب جایزه نقدی که بابت 10گل از استقلال خواهد گرفت نیز گران‌ترین بازیکن این فصل آبی‌ها محسوب می‌شود. با استناد به اظهارات فصل پیش مدیرعامل استقلال این بازیکن در فصل جاری رقمی معادل 350 هزار دلار دریافت خواهد کرد. جباروف گران‌ترین بازیکن استقلال است و تا وقتی اینچنین بدرخشید هیچ کس به پرداخت دستمزدی که او می‌گیرد، انتقاد نخواهد نکرد.

 

سرور جباروف به واسطه درخشش محسوس در فصل جاری به عنصری کلیدی و محوری در استقلال بدل شده است. این وضعیت در حالی بازیکن ازبک را به اول مرد استقلال در فصل جاری بدل ساخته که در بدو ورود انتقادهای بسیاری به جذب او می‌شد و بسیاری بر این باور بودند که هافبک پا به سن گذاشته اهل آسیای میانه هرگز نمی‌تواند گزینه مناسب و آینده‌نگرانه‌ای برای استقلال باشد. جباروف اما پله‌های ترقی در استقلال را سریع پیموده است به طوری که اکنون دیگر نمی‌توان ترکیب آبی‌ها را در غیابش متصور بود. آماری که از این بازیکن بر جا مانده نیز نشان دهنده عمق تاثیرگذاری‌اش در ترکیب استقلال است. آقای سرور تا پایان هفته پانزدهم و در حالی که استقلال 3 بازی در جام حذفی را هم سپری کرده 4 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. آماری که می‌تواند جاده را برای تصاحب جایزه میلیونی 10 گل در یک فصل که از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال در قرارداد پیش فصل نوشته شده بود، هموار سازد.

روزی که جباروف با استقلال قرارداد منعقد کرد، سیدرضا افتخاری مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا به تاریخ 26 دی ماه 1395 انجام داد که در آن به این نکته اشاره کرده و گفته بود: «مبلغ توافق ما و جباروف ٥٠٠ هزار دلار است که ١٥٠ هزار دلار برای نیم‌فصل امسال (منظورش نیم فصل دوم لیگ شانزدهم است) و ٣٥٠ هزار دلار هم برای فصل آینده (منظورش فصل جاری است) خواهد بود. گزینه‌هایی نیز در قرارداد ایشان قرار گرفته، از جمله پاداش برای زدن ١٠ گل و ٢ بار سفر به کشورش در سال با هزینه باشگاه.»

حرف‌های افتخاری نشان می‌دهد که باشگاه استقلال قبل از عقد قرارداد نهایی با جباروف بندهای جذابی را پیش روی این بازیکن گذاشته و حالا جباروف هم سعی می‌کند از شرایط ویژه‌ای که در قراردادش لحاظ شده نهایت بهره را ببرد و علاوه بر دستمزد 350هزار دلاری این فصل که معادل ریالی‌اش نزدیک به یک و نیم میلیارد خواهد شد، جایزه ویژه 10 گل در فصل را هم به چنگ آورد. باشگاه استقلال درباره اینکه چه مبلغی برای 10 گل جباروف در یک فصل در نظر گرفته چیزی را مکتوب نیاورده و افتخاری هم توضیحی پیرامون آن نداده است اما با توجه به اعداد و ارقامی که پیش‌تر برای بازیکنان در قراردادهای فی مابین در نظر گرفته می‌شد می‌توان روی عدد 50 میلیون تومان اشاره داشت. حال ممکن است این رقم قدری کمتر و یا بیشتر هم باشد.

 آنچه اما درباره جباروف می‌تواند مهم و با اهمیت باشد مجموع دریافتی‌هایی است که در یک فصل همکاری با استقلال دارد. جباروف حتی بدون احتساب پاداشی که برای 10گل در یک فصل خواهد گرفت و با توجه به 350 هزار دلاری که در قراردادش نوشته شده، گران‌ترین بازیکن استقلال در فصل جاری محسوب می‌شود. وضعیتی که اگر با درخشش از سوی او همراه نبود، می‌توانست پیکان انتقاد‌ها را به سمت باشگاه استقلال ببرد و پرسش‌های بسیاری را در راستای چرایی عقد چنین قرارداد قابل توجهی با جباروف مطرح سازد. مساعی شماره 20 برای درخشش در ترکیب استقلال اما کفه ترازو را به سمت او سنگین کرده تا آنچه امروز بیش از هر چیزی به چشم بیاید گل‌ها، پاس گل‌ها و به طور کلی نمایش تحسین برانگیزش در ترکیب استقلال باشد.

در این میان وجه اشتراکی میان گل‌های جباروف وجود دارد که احتمالا دروازه‌بان‌هایی که در آینده پیش روی او قرار می‌گیرند را روی این خصیصه ذاتی حساس خواهد کرد. جباروف همه گل‌هایش را با شوت از راه دور به ثمر رسانده؛ گل‌هایی که غالبا یک شکل است و با سبکی یکسان به ثمر رسیده است. شماره 20 شوت های منجر به گل خود را گاهی در جریان بازی به ثمر رساندن و گاهی هم با استفاده از ضربات کاشته. فاکتوری که پیش‌ترها نیز در امید ابراهیمی وجود داشت اما به نظر می‌رسد که با ظهور این بازیکن، ابراهیمی ویژگی‌هایی که قبلا در استقلال نمایان کرده بود را دیگر از یاد برده و یا ضرورتی برای تکرارش نمی‌بیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز