خبرگزاری کار ایران

اوضاع آشفته ذوب آهن و سپاهان در لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۰۹

سپاهان و ذوب‌آهن تا اینجای لیگ انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیگ برتر به نیمه راه رسیده و نیم فصل دوم هم آغاز شده است ولی همچنان در انتظار نتایج خوب دو تیم اصفهانی هستیم که تاکنون مطابق انتظارها عمل نکرده‌اند.

سپاهان مدعی کجاست؟

سپاهان با 5 بار قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر است و از آخرین قهرمانی‌اش کمتر از سه سال می‌گذرد، ولی در این فصل به طور متوسط از هر بازی تنها یک امتیاز گرفته و در حالی که امیدوار است در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشد، بیشتر به منطقه سقوط نزدیک است و نمی‌تواند نسبت به این تهدید بی‌تفاوت باشد.

سپاهان در سال‌هایی که مدعی بود تیمش را روی استخوان‌بندی مستحکمی بنا می‌کرد که اکثر آنها ملی‌پوش یا بهترین خارجی‌های لیگ بودند. در کنار آنها محرم نویدکیا نقش یک لیدر را به عهده داشت و زردها با همین مجموعه در لیگ و آسیا حرف‌هایی زیادی برای گفتن داشتند.

با کنار رفتن آن نسل طلایی باشگاه نتوانسته بازیکنان مناسبی را جایگزین کند و مرحله گذار برای هواداران طولانی و زجرآور شده است. یکی از دلایل ناکامی سپاهان در نقل و انتقالات بی‌ثباتی مدیریتی باشگاه در سال‌های اخیر است و به ندرت می‌بینیم که بهترین‌ها تصمیم بگیرند پیراهن سپاهان را به تن کنند.

بعد از قهرمانی با فرکی، باشگاه گزینه‌های مختلفی را برای تغییر نسل انتخاب کرد، ولی نه کرانچار، نه ویسی و نه حالا کرانچار نتوانسته‌اند تیمی مدعی بسازند. باشگاه همچنان امیدوار است که مربی کروات بتواند تیم را متحول کند، ولی نشانه‌های مثبت زیادی دیده نمی‌شود و جای ژنرال‌هایی که بتوانند تیم را از این شرایط نجات دهند خالی است. سپاهان حالا نه تیمی بومی است، نه غیربومی‌هایی دارد که دل هواداران را به موفقیت خوش کنند. در این شرایط امیدی نیست سپاهان را به این زودی دوباره در کورس ببینیم.

 

خودزنی ذوب‌آهن

اوضاع ذوب‌آهن هرچند در جدول بهتر از سپاهان است، ولی آینده این تیم هم مثل سپاهان مبهم به نظر می‌رسد. اگر سپاهان در حال ساختن تیم جدیدی است، برای ذوب‌آهن با قلعه‌نویی دورنمایی متصور نیست و خریدهای تیم بعید است بیشتر از یک فصل کارکرد داشته باشد.

بر خلاف سپاهان، ذوب‌آهن تیم منسجمی داشت که می‌توانست همچنان نتیجه بگیرد، ولی مدیریت باشگاه در انتخاب سرمربی اشتباه کرد. ذوب‌آهن باید سراغ کسی می‌رفت که می‌توانست با کمترین تغییرات با همین تیم ادامه دهد ولی قلعه‌نویی را انتخاب کرد که سلیقه خاص خودش را دارد و به هر تیمی که می‌رود آن را به سلیقه خودش تغییر می‌دهد.

قلعه‌نویی کارنامه پرباری دارد، ولی از اوج حرفه‌اش فاصله گرفته و در دو تجربه آخرش در استقلال و تراکتورسازی ناموفق بوده. کار کردن با این مربی سختی‌های خودش را دارد و انتظار نمی‌رود او مدت زیادی در اصفهان بماند.

قلعه‌نویی که دیروز صدای اعتراض هواداران را شنید، بعید است فصل بعد هم روی نیمکت این تیم باشد و ذوب‌آهن تابستان آینده احتمالا باید همه چیز را از نو بسازد، با بازیکنانی که با سلیقه هر کسی همخوانی ندارد.

ذوب‌آهن با تیمی که شخم خورده به زمان نسبتا زیادی برای هماهنگی نیاز دارد و این در حالی است که نیم فصل دوم از راه رسیده و این تیم در مقدماتی لیگ قهرمانان هم باید به میدان برود. قلعه‌نویی بعد از بازی دیروز طبق معمول از برتری تیمش گفت و از فرصت‌هایی که مهاجمان از دست دادند، ولی این مشابه توجیهاتی است که او در دوره آخر حضورش روی نیمکت استقلال هم به کار می‌برد و قرار نیست موقعیت ذوب‌آهن در جدول با این حرف‌ها بهتر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز