خبرگزاری کار ایران

نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی در سال 2017/از فوق العاده تا فاجعه!

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۱۸

لژیونرهای ایرانی در سال 2017 من حیث المجموع نمایش قابل قبولی داشتند.

به گزارش ایلنا، سال 2017 در شرف پایان است و لیگ های اروپایی تقریبا به حالت تعطیل درآمده اند. در این سال بسیاری از لژیونرهای ایرانی در لیگ های مختلف قاره سبز و حتی کشورهای آسیایی فعالیت کردند و گاها نمایش فوق العاده ای را هم داشتند و سال بی نظیری را به پایان رساندند. در ادامه به بررسی عملکرد هر یک از این بازیکنان در سطح باشگاهی می پردازیم.

علیرضا جهانبخش

بی تردید موفق ترین لژیونر فوتبال ایران ر سال 2017 علیرضا جهانبخش بود. ستاره 24 ساله آلکمار که در خوب بودنش همین بس که توانست موثرترین بازیکن امسال لیگ هلند شود و در حال حاضر هم اصلی ترین عامل در قرار گرفتن این تیم در رده سوم اردیویژه باشد. علیرضا به تازگی جزو سه بازیکن برتر فوتبال آسیا در سال 2017 هم قرار گرفت و حتی پیشنهاد باشگاه هایی چون ناپولی را به همراه خود دید.

رامین رضاییان

بعد از تجربه نافرجام در ریزه اسپور، رامین رضاییان در ابتدای فصل 2017-2018 به عنوا یک بازیکن تستی در تمرینات تیم سطح اولی اوستنده بلژیک حاضر شد و با درخشش در تمرینات این تیم رسما با آنها قرارداد بست. رامین در طول نیم فصل علی رغم تلاش های شبانه روزی جایگاه ثابتی به دست نیاورده اما با زدن یک گل نشان داده می تواند در سال 2018 به روزهای بهتری در این تیم برسد.

پیام صادقیان

بعد از تجربه های تلخ در فوتبال ایران پیام صادقیان در ابتدای این فصل طی یکی از غیر منتظره ترین قراردادهای موجود به سوپرلیگ ترکیه و تیم کم نام و نشان عثمانلی اسپور پیوست. پیام در این تیم ترکیه ای هنوز نتوانسته فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا کند. با این اوصاف او در جام حذفی یکی از مهره های اصلی است و دو پاس گل هم داده و در لیگ هم یک پاس گل به نام او تا به اینجا به ثبت رسیده است.

سجاد شهباززاده

یکی از ناکام ترین لژیونرهای چند سال اخیر فوتبال ایران بدون شک سجاد شهباززاده بود. ستاره ای که با امید فراوان راهی ترکیه و باشگاه آلانیا اسپور شد و حتی شماره 8 را هم بر تن کرد اما هیچ وقت نتوانست در لباس این تیم بدرخشد و تنها گل او هم برابر گالاتسرای بود در روزی که آلانیا 5 گل خورد. سجاد خیلی زود به فوتبال ایران برگشت.

کریم انصاری فرد

سال 2017 برای کریم انصاری فرد سالی پر از موفقیت بود. سالی که او توانست با پیراهن پانیونیوس خوش بدرخشد و راهی بزرگترین تیم یونان یعنی المپیاکوس شود. کریم در المپیاکوس خوب شروع نکرد؛ سپس از ترکیب به دور ماند و شانس بازی در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد اما با روی کار آمدن سرمربی جددی دوباره فیکس شد و به یک باره در چند هفته آنقدر خوب بود که تا پایان نیم فصل اول با 7 گل، عنوان آقای گلی سوپرلیگ یونان را در کنار پدرو کونده از آن خود کرد.

سردار آزمون

بازی های درخشان در روستوف نتوانست مانع از جدایی سردار از این تیم آبی پوش شود. آزمون به همراه پدر فوتبالی اش قربان بردی اف به روبین کازان برگشت تا در لباس این تیم بدرخشد. اتفاقی که هخیچ گاه رخ نداد. 20 هفته سردار گل نزد و در زیر فشار انتقادهای فراوان سرانجام در هفته بیست و یکم اولین گل این فصل خود را به ثمر رساند. با این ائصاف نمی توان گفت سردار سال فوتبالی خوبی در سطح باشگاهی داشته است.

سوشا مکانی

پس از درخشش در تیم دسته دومی میوندالن سوشا مکانی راهی تیم لیگ برتری استروم گودست شد اما نتوانست فرصتی برای بازی پیدا کند و به همین دلیل زودتر از موعد مقرر قرارداد قرضی اش را فسخ کرد و به میوندالن برگشت. درخشش دوباره با پیراهن این تیم، آنها را در آستانه حضور در سطح اول نروژ قرار داد اما این اتفاق در بازی آخر رخ نداد و او پس از حدود دو سال به فوتبال ایران برگشت.

رضا قوچان نژاد

رضا در سال 2017 پدر شد. این مهمترین اتفاق برای ستاره 30 ساله تیم ملی ایران است که سال فوتبالی پرنوسانی را پشت سر گذاشت. گوچی در فصل قبل رقابت های اردیویژه هلند دومین گلزن برتر مسابقات شد و 19 گل زد اما در فصل جدید هیچ نشانی از آن بازیکن همیشگی را نداشت و به مرور زمان از ترکیب اصلی خارج شد و حالا در هر بازی سهم او 4 یا 5 دقیقه بازی است.

مسعود شجاعی

بازیکن محجوب و در عین حال جنجالی فوتبال ایران در سال 2017 از نظر باشگاهی فوق العاده کار کرد. مسعود ستاره شماره یک پانیونیوس شد و هر روز یکی از باشگاه های یونانی برای جذب او دست به کار شدند. مسعود در فاصله دو ماه تا پایان سال 2017 با مسئولان باشگاه به مشکل خورد برای یک ماه از حضور در بازی ها و تمرینات بازماند و سپس از این تیم جدا شد. به نظر می رسد او را بازهم در فوتبال یونان خواهیم دید.

احسان حاج صفی

دیگر بازیکن ایرانی تیم پانیونیوس که برای توضیح بازی اش همین جمله کافی که او چند روزی است مورد توجه المپیاکوس قرار گرفته و به احتمال فراوان در زمستان همبازی کریم انصاری فرد خواهد شد. احسان در همین روزها موفق شد یک گل هم برای تیمش به ثمر برساند تا بعد از تجربه ناموفق اف اس فاو فرانکفورت، در فوتبال یونان موفق عمل کرده باشد.

علی کریمی

پس از حضور فاجعه وار در دیناموزاگرب بدون حتی یک دقیقه بازی رسمی در لیگ کرواسی راهی تیم لووکوموتیو این کشور شد و پس از اتمام حضور قرضی اش به فوتبال ایران برگشت تا بار دیگر شاگرد زلاتکو کرانچار شود.

کاوه رضایی

هیچ کس فکرش را نمی کرد که بازیکن متوسط فصل گذشته استقلال بتواند در عرض چند ماه به ستاره فوتبال بلژیک تبدیل شود و هر روز خبر انتقالش به یکی از تیمهای قدرتمند این کشور دست به دست شود. کاوه رضایی مهاجم خوش استایل شارلروا در اولین فصل حضورش در اروپا موفق شد آنقدر خوب کار کند و گل بزند که همه از او به عنوان یک بازیکن کم نظیر یاد کنند. با درخشش کاوه در حال حاضر شارلروا در رده دوم ژوپیلرلیگ نروژ قرار دارد.

میلاد محمدی

میگ میگ فوتبال ایران سال 2017 را فوق العاده آغاز کرد و نا امید کننده به پایان رساند. میلاد در این فصل از رقابت های لیگ روسیه مانند فصل قبل گزینه اول سمپ چپ احمدگروژنی بود و اوضاع هم به خوبی پیش رفت تا اینکه حدود دو ماه قبل میلاد دچار مصدومیت شدیدی شد که او را به کلی از ترکیب اصلی دور کرد و بعد از مدتهای مدیدی که فرصت مسابقه دادن پیدا کرد نتوانت حداقل تا پایان سال 2017 جایگاه ثابت گذشته اش را پیدا کند. باید دید در سال جدید میلادی چه اتفاقی برای مدافع تهرانی گروژنی به وجود می آید.

سعید عزت اللهی

بازهم یک انتقال قرضی به موقع سعید را نجات داد. در حالی که جوان رعنای میانه میدان فوتبال ایران در روستوف فرصت حضور یک دقیقه ای را هم نداشت و برای چندین هفته نیمکت نشین بود در آخرین ساعت نقل و انتقالات تابستانی به تیم آمکار پیوست. تیم ناشناخته فوتبال روسیه که سعید به یکی از ارکان اصلی اش تبدیل شد و حتی یک گل را هم به ثمر رساند. با این حال این تیم به شدت از لحاظ مالی دچار مشکل شد و ادامه فعالیتش در هاله ای از ابهام قرار دارد.

علیرضا حقیقی

بازگشت سال. این شاید بهترین عنوان برای توصیف سال 2017 علیرضا حقیقی بود. گلر تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل و جام ملت های سال 2015، بعد از دو سه مصدومیت مهلک، موفق شد با حضور در تیم نه چندان قدرتمند اسکیلستونا در لیگ آلسونسکان روسیه بازگشت فوق العاده ای به میادین داشته باشد. علیرضا دو ماه زودتر از پایان دوران نقاهتش به مسابقات برگشت و علی رغم سقوط تیمش توانست نمایش های درخشانی داشته باشد و بین سه دروازه بان اول فوتبال سوئد قرار گرفت. علیرضا در پایان لیگ سوئد از اسکیلستونا جدا شد و هنوز مقصد جدید خود را انتخاب نکرده است.

امیر عابدزاده

فرزند عقاب فوتبال ایران بی سر و صدا به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کرد. آخرین خاطره از او نمایش های نا امید کننده با لباس راه آهن بود تا اینکه به یک باره با لباس ماریتیمو در رقابت های جام حذفی پرتغال مقابل اسپورتینگ لیسبون کلین شیت کرد. عابدزاده در درون دروازه ماریتیمو در رقابت های حذفی به میدان می رود و در لیگ نیمکت نشین است. او همچنین در آخرین اردوی تیم ملی هم حضور داشت.

مرتضی پورعلی گنجی

مدافع ملی پوش و ایرانی تیم السد قطر در سال 2017 هم فصل فوتبالی خوبی را پشت سر گذاشت. او با لباس السد به لیگ قهرمانان اسیا رسید و جام پادشاهی را بالای سر برد و هم اکنون هم در کنار ژاوی برای بردن لیگ ستارگان تلاش می کند. او قرارداد خود را به تازگی با این باشگاه قطری تمدید کرد.

سامان قدوس

جدیدترین چهره فوتبال ایران در آن سوی مرزها کسی نیست جز سامان قدوس. بازیکنی که در تیم اوسترشوندس سوئد همه کار کرد. سامان با این تیم به عنوان بهترین مهاجم لیگ سوئد دست پیدا کرد. با زدن دو گل در 6 مسابقه مرحله گروهی لیگ اروپا یکی از عوامل صعود تیمش به دور دوم و رویارویی با آرسنال هم بود. قدوس حالا از 10 تیم انگلیسی، آلمانی و ... پیشنهاد دارد و در آستانه یک انتقال بزرگ است.

سروش رفیعی

ستاره فصل گذشته پرسپولیس در یک انتقال عجیب راهی الخور قطر شد تا در این تیم نه چندا قدرتمند بازی کند. سروش در این تیم با اینکه استارت خوبی نداشت اما رفته رفته با دو سه گل ارزشمند مقبولیتی را بین اندک هواداران این تیم‌ابی پوش به دست آورد. با این حال هنوز ماندن سروش در این تیم برای ادامه فصل در هاله ای از ابهام قرار دارد.

شهاب زاهدی

مهاجم اسبق پرسپولیس امسال در عجیب ترین لیگ برای ما ایرانی ها درخشش فوق العاده ای داشت. شهاب زاهدی با بازی در تیم آی بی وی ایسلند نامش را بر سر زبان ها انداخت. تو در 9 مسابقه 4 گل زد و اینقدر عالی کار کرد که قراردادش هم برای سه سال دیگر تمدید شد.

در کنار همه  این بازیکنان نفراتی چون اشکان دژاگه، مهرداد پولادی، استیون بیت آشور، محمد طیبی، سیامک کوروشی، دانیل داوری، عقیل اعتمادی هم در فوتبال خارج از ایران مشغول بودند یا حداقل به دنبال این بودند تا مشغول باشند اما به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز