خبرگزاری کار ایران

معمای این روزهای سپاهان در حضور کرانچار

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۷۷

سپاهان و کرانچار این روزها درگیر معمایی پیچیده هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان اصفهان دیدار نخست نیم فصل دوم را با خوش شانسی بدون باخت به پایان برد. این تیم با وعده‌های مربی کروات خود، برای جبران ناکامی‌های گذشته پا به میدان مسابقه نیم فصل دوم گذاشت اما شاگردان کرانچار به بازی که در برابر تیم دایی به نمایش گذاشتند، نشان دادند که امیدواری به سروسامان گرفتن این تیم با کرانچار، کاملا اشتباه است و این احتمال وجود دارد که سپاهان این فصل از رقابت‌ها را هم با ناکامی مطلق به پایان ببرد.

باید اعتراف کرد که امسال اوضاع تیم‌های اصفهانی اصلا خوب نیست و انگار نباید انتظار تغییر و تحولی را هم داشت، چرا که ذوب آهن با وجود حمایت‌های فدراسیون فوتبال از این تیم در خصوص برخی مسائل مثل صدور مجوز بازی کی‌روش استنلی و ... هنوز هم یارای برتری مقابل حریفان ندارد و نخستین بازی نیم فصل دوم را در برابر تیم قعرنشین و در اصفهان با تساوی به پایان برد.

فارغ از ذوب آهن که چندین سال چنین شرایطی را تجربه کرده است، سپاهان اصفهان اما متاسفانه با وجود همه امکانات و شرایط خوبی که دارد، در دو سه سال اخیر گرفتار ناکامی‌های عجیبی شده است. آخرین روزهای خوب سپاهان با حسین فرکی رقم خورد، روزهایی که این تیم در عین ناباوری و با کمترین شانس به قهرمانی لیگ برتر رسید. بعد از آن سپاهان با همه حمایت‌هایی که می‌شود، روزهای بدی را سپری کرده که حتی تغییرات مداوم در روی نیمکت و جذب بازیکنان ستاره هم نتوانسته این تیم را به روزهای خوبش بازگرداند. بعد از حسین فرکی، سپاهانی‌ها با استیماچ- مربی که گفته می‌شد قصد داشته نیمکت آبی‌پوشان پایتخت را بر عهده بگیرد-  وارد مذاکره شدند و با جلب نظر او از نظر مالی توانستند، این مربی را به خدمت بگیرند اما این مربی برعکس همه انتظارات بدترین نتایج را در سپاهان کسب کرد تا مربی قهرمان لیگ برتر، جای او را بگیرد.

عبدا... ویسی که با استقلال خوزستان به قهرمانی رسیده بود، این‌بار مورد توجه سپاهانی‌ها قرار گرفت و آنها که عادت به جذب مربیان قهرمان داشتند، ویسی را از تیمش جدا و به اصفهان کشاندند. حضور نیم فصل ویسی هم بهتر از روزهای استیماچ سپری نشد.

ویسی با وجود اینکه بازیکنان خودش را به سپاهان آورده بود نتوانست نتایج خوبی کسب کند و در روزهایی که حتی ستاره اصفهانی‌ها یعنی حاجی صفی هم به تیم پیوسته بود، سپاهان را با ناکامی ترک کرد. این ‌بار سپاهانی‌ها‌ به جای اعتماد به مربیان تازه کار مثل ویسی، به سراغ مربی باتجربه کروات رفتند تا بتوانند بار دیگر با زلاتکوکرانچار دردهایشان را تسکین دهند. کرانچار هم تقریبا راه ویسی را رفت و بازیکنان جدیدی را به تیم اضافه کرد. مخصوصاً قبل از شروع هفدهمین دوره لیگ برتر، کرانچار خواسته‌هایش را به باشگاه ارائه و نفرات جدیدی را به تیم اضافه نمود تا بتواند طلسم سپاهان را بشکند اما برای کرانچار و سپاهان چیزی عوض نشد. سپاهان و کرانچار در حالی نیم فصل را به پایان بردند که این تیم جایگاهی بهتر از سیزدهمی نداشت و البته در طول فصل گرفتار حواشی مثل شایعه‌های متعدد تغییرات روی نیمکت سپاهان بود.

در طول نیم فصل اول رقابت‌ها در روزهایی که سپاهان نمی‌توانست در برابر حریفان به پیروزی دست پیدا کند، شایعات زیادی مطرح می‌شد، از جایگزینی افرادی مثل نویدکیا جای کرانچار تا اختلاف مرد کرواتی با مسوولان این تیم، همه و همه حکایت از روزهای بد این تیم اصفهانی داشت.

در همین روزها ورود نویدکیا به نیمکت سپاهان به طور جدی مطرح شد و حتی این موضوع را مسوولان سپاهان نیز تایید کردند اما کرانچار هر گاه صحبت از تغییرات روی نیمکت و یا اضافه شدن فرد دیگری به نیمکت می‌شد روی خوش به این موضوع نشان نمی‌داد و همواره وعده روزهای خوب برای سپاهان را می‌داد تا جایی که با همین صحبت‌ها و وعده‌های کرانچار بالاخره سپاهان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر را در رده سیزدهم و با کسب 3 برد از 15 بازی، 6 باخت و 6 تساوی به پایان برد اما باز هم وعده‌های سپاهان تمام نشد و او در روزهایی که گفته می‌شد روزهای آخرش را در سپاهان سپری می‌کند، وعده داد که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر، سپاهان بهتر ظاهر خواهد شد و نتایج قابل قبولی کسب خواهد کرد اما بازی سپاهان مقابل سایپا نشان داد که این تیم اصفهانی احتمالا لیگ هفدهم را هم با ناکامی تمام به پایان خواهد برد و وعده‌های کرانچار هم کاملا توخالی بوده است.

سپاهان در حالی مقابل سایپا به میدان رفت و به جرات می‌توان گفت بازی انجام داد که مستحق باخت سنگینی بود اما روز بد شاگردان علی دایی و روز خوب سپاهانی باعث شد تا این تیم با یک تساوی این بازی را به پایان برساند. مهم‌ترین چیزی که این بازی نشان داد این بود که سپاهان نه تنها تغییر مثبتی نسبت به نیم فصل اول نداشته است، بلکه با وجود جذب چند بازیکن خوب، هنوز هم در زمین کاملا سردرگم است و توانی برای رسیدن به دروازه حریفان ندارد.

با این اوصاف این سوال پیش می‌آید کرانچار و مدیران فعال سپاهان این تیم محبوب اصفهانی‌ها را به کجا می‌برند و آیا این تیم می‌تواند با این نوع بازی، انتظارات هوادارانش را برآورده کند؟

 

محمد منتشلو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز