خبرگزاری کار ایران

آبی ساخته دست بابانوئل آلمانی

بابانوئل با لباس آبی آمد/ سال نوی استقلال مبارک!

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۱۹۶

حال پس از مدتها هواداران استقلال به تیمشان امیدوارند. آنها راضی به ورزشگاه می روند و راضی برمی گردند و آرزوهای بزرگی را در سر می پرورانند.

به گزارش ایلنا، این روزها که مردم ایران پیشاپیش پیروان حضرت مسیح(ع) به استقبال سال نوی میلادی رفته اند و با هر رفرش در اپلیکیشن های مختلف، چند فریم جدید از هموطنانمان در کنار درخت کریسمس دیده می شود و کپشن "مری کریسمس" هم به "ترند"ترین حال خود رسیده است؛ حال و هوای استقلال تهران حقیقتا از همه، کریسمسی تر است. تیمی که 2017 پرالتهاب و کم فروغ را با کوهی از امید، به پایان رساند و حالا تشنه آغاز 2018 است.  دو هزار و هجدهی که می تواند تولدی دوباره برای آنها باشد و بدون شک، عامل اصلی این کریسمس و شکوفایی زمستانی، بابانوئلی است غیر معمول؛ بابانوئلی به رنگ آبی!

بابانوئل در اوج نا امیدی همه را امیدوار کرد

آنقدر نام های بزرگ در رسانه ها پخش شده بود که وقتی اسمش در کنار استقلال به عنوان سرمربی جدید سنجاق شد؛کسی چشمش آب نمی خورد. سن و سال بالایش بهانه شد و خیلی ها پیش از آغاز کارش شروع به انتقادهای همه جانبه کردند. انگ پیرمرد بودن به او زدند و توانایی هایش را زیر سوال بردند. با شال آبی در اولین مسابقه به ورزشگاه آزادی آمد. خیلی ها ناخوداگاه یاد وینکو بگوویچ افتادند و به برکناری زودهنگامش حکم دادند. او کارش را انجام می داد. سعی می کرد با هواداران ارتباط برقرار کند. با رسانه ها تعامل داشته باشد و هر سوال خبرنگاران را به کامل ترین شکل ممکن جواب دهد و به هنگام ورود به کنفرانس مطبوعاتی با تک تک آنها خوش و بش کند. تلاش داشت تا روحیه بازیکنان و اعتماد به نفس از دست رفته شان را دوباره به آنها بازگرداند. در تمرینات بازیکنانش را به اوازخواندن مجبور می کرد و از طرفی اجازه بی نظمی را به آنها نمی داد. باخت در دربی، با اینکه تلخ بود اما بارقه های امید را زنده کرد. تیم او در نیمه دوم پرسپولیس برانکو را تحت فشار قرار داده بود. با این حال خوشبین ترین هوادار استقلال هم تصور نمی کرد، پنالتی علیپور در دقیقه 22 بازی هفته دهم آخرین گلی باشد که وارد دروازه استقلال می شود و آن باخت، آخرین شکست این تیم لقب می گیرد. این تولد دوباره و قرار گرفتن در مسیر خوشبختی بدون تردید کار کسی نبود جز بابانوئل‌ آبی پوش، وینفرد شفر!

تحول به سبک بابانوئل

"7 بازی دو گل، دو بازی هفت گل" تکه اول جمله تعداد گل های استقلال در 7 بازی اول لیگ تحت هدایت منصوریان را نشان می دهد و تکه دوم، به تعداد گل های استقلال در دو دیدار اخیر اشاره دارد.

استقلال در آخرین بازی هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر موفق شد صنعت نفت آبادان را با نتیجه پرگل 4-0 شکست دهد و با 23 امتیاز به رده ششم جدول رده بندی صعود کند. بازی روان و رو به جلوی آبی پوشان و نمایش منحصر به فرد بازیکنان این تیم از دفاع تا حمله اینقدردلربا بود که هیچ کس خستگی صنعت نفت بابت بازی 120 دقیقه ای با پرسپولیس و سونامی آنفولانزای این تیم را توجیه محکمی برای رقم خوردن چنین نتیجه ای قبول نکند.

استقلال، ساخته دست بابانوئل

شاهد استقلال فوق العاده ای بودیم. استقلالی که دروازه بانش به معنای واقعی در هر مسابقه کلین شیت می کند و متکی به تیر دروازه و درخشش مدافعانش نیست. استقلالی که برنامه دارد و بارها و بارها با کارهای ترکیبی به دروازه حریف نزدیک می شد. استقلالی که روی زمین بازی می کرد و تنها حربه اش، ارسال از سمت راست نبود.(حربه ای که سالیان سال در استقلال حکمفرما بود واز سرمربی به سرمربی بعدی انتقال پیدا می کرد)استقلالی که بازیکنانش برای هر توپ و تصاحبش مبارزه می کنند. استقلالی که به زدن یک گل اکتفا نمی کند و ویار گل زدن دارد. استقلالی که دوست دارد هوادارانش را به وجد بیاورد. استقلالی که با بابانوئل 67 ساله اش شادترین تیم ایران است و گویا سال 2018 را باید پیش از آغازش، به نام آنها سند زد.

اعداد جادویی بابانوئل استقلال

اگرهنوزهم به دست معجزه آسای شفر و کیسه جادویی اش شک دارید نگاهی به اعداد رویایی تیم او در این سه ماه می اندازیم.

هفته نهم لیگ برتر: استقلال 0-0 فولاد

هفته دهم لیگ برتر: پرسپولیس 1-0 استقلال

هفته یازدهم لیگ برتر: استقلال 2-0 نفت تهران

هفته دوازدهم لیگ برتر: سیاه جامگان 0-0 استقلال

هفته سیزدهم لیگ برتر: استقلال 2-0 گسترش فولاد

هفته چهاردهم لیگ برتر: پیکان 0-0 استقلال

هفته پانزدهم لیگ برتر: استقلال 3-0 سپاهان

هفته شانزدهم لیگ برتر: استقلال 4-0 صنعت نفت آبادان

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی: استقلال 2-1 نساجی مازندران

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی: استقلال 3-0 ایرانجوان بوشهر

استقلال در ده بازی خود تا به اینجا با هدایت شفر در لیگ و جام حذفی 16 گل به ثمر رسانده و تنها دو بار دروازه اش باز شده است. آنها در این مدت تنها یک باخت را در برابر پرسپولیس داشته اند و سه تساوی و 6 برد هم برایشان به ارمغان آمده است. این تیم در 6 هفته اخیر هیچ گلی نخورده و 608 دقیقه است دروازه اش باز نشده است. استقلال بعد از 1771 روز موفق شد تیمی را در لیگ برتر با اختلاف بیش از سه گل شکست دهد.

 سال نوی استقلال مبارک

حال پس از مدتها هواداران استقلال به تیمشان امیدوارند. آنها راضی به ورزشگاه می روند و راضی برمی گردند و آرزوهای بزرگی را در سر می پرورانند. آنها دل خوش به این هستند که تیمشان با پیرمرد ژرمن مانند پرسپولیس برانکو به نباختن و بردن های پی در پی ادامه دهد. آنها به سید حسین حسینی در درون دوازه ایمان پیدا کرده اند. زوج چشمی و حسینی در قلب خط دفاعی کم کم به اوج پختگی می رسد. وریا غفوری در آماده ترین روزهای خود پیش از جام جهانی به سر می برد و نیمکت نشین کردن رضاییان، گواه بر همین مساله است. امید ابراهیمی مانند یک گلادیاتور برنده تمام جنگ های تن به تن است. پشتک های سرور جپاروف در میانه میدان هر بیننده ای را مسحور خود می کند؛ شجاعیان مهندس خلاقی است که باید هر لحظه از پاهایش انتظار یک شعبده داشت؛ محسن کریمی فقط یک بازی نیاز داشت تا اثبات کند چرا شفر اینقدر زود به او اعتماد کرد؛ اسماعیلی و قربانی هم در مسیر درستی قرار گرفته اند و در کنار همه اینها باتجربه هایی هستند که هر وقت نیاز باشد برای یاری رسانی آماده اند. رحمتی دروازه بان حذفی استقلال شده است؛ پژمان به تازگی از بند مصدومیت رها شده و خسرو هم هر زمان که نیاز باشد به زمین می آید و گره گشایی می کند. این استقلال به شدت بوی موفقیت می دهد و بی تردید این روزهای خوب آغازی خواهد بود بر راه پرپیچ و خم آنها. حالا شفر و شاگردانش در اولین پیچ خطرناک این مسیر، باید در استانه سال نوی میلادی سه بازی پیاپی خارج از خانه را مقابل استقلال خوزستان(لیگ)،  صنعت نفت(جام حذفی) و تراکتورسازی(لیگ) برگزار کنند؛ علی الحساب سال نوی استقلال مبارک!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز