خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه به مناسبت دعوت زلاتکو ایوانکوویچ به کادرفنی پرسپولیس

از برانکو، شفر تا دایی و بگوویچ؛ فامیل بازی فوتبالی!

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۳۱

شاید اگر ما هم در جایگاه وینفرید شفر، برانکو ایوانکوویچ، علی دایی، رضا مهاجری، نادر دست‌نشان و حتی اکبر میثاقیان بودیم، سعی می‌کردیم افرادی را از دور و اطراف‌مان به‌عنوان مربی یا بازیکن انتخاب کنیم.

به گزارش ایلنا، افرادی که البته لیاقت و شایستگی‌اش را داشته باشند. الان در لیگ برتر از این نمونه‌ها بسیار می‌بینیم. بازیکنانی که زیر نظر پدرشان بازی می‌کنند یا پسرهایی که برای کمک به پدرشان در کادر فنی حضور دارند.

نامش را می‌گذاریم اطمینان، اعتماد و شاید هم کمی لیاقت؛ اینکه خیلی از مربیان لیگ برتری از دوستان، آشنایان و اعضای خانواده در کادر فنی خود استفاده می‌کنند و البته برخی‌های‌شان نتیجه هم می‌گیرند.

 نمونه‌هایی از این دست در فوتبال ایران فراوان بوده و هنوز هم هست. تونی اولیویرا را یادتان می‌آید؟ سرمربی پرتغالی و محبوب تراکتورسازی که بلافاصله پس از حضورش در تبریز، عزم خود را برای جذب پسرش آنتونیو جزم و در نهایت نام او را با قراردادی چرب و نرم اضافه کرد.

در حال حاضر هم نمونه‌هایی در لیگ برتر و لیگ یک وجود دارند، شاید به تعداد انگشت‌های دو دست. از برانکو و شفر گرفته تا علی دایی و رضا مهاجری و البته نادر دست‌نشان و اکبر میثاقیان.

 خارج از ایران هم یک نمونه دم دستی وجود دارد؛ رامون دیاز، سرمربی آرژانتینی الهلال که از مجود پسر خود در کادر فنی پرافتخارترین باشگاه آسیا استفاده می‌کند.

از برانکو، شفر تا دایی و بگوویچ؛ فامیل بازی فوتبالی!

نخستین حضور زلاتکو ایوانکوویچ در تمرین پرسپولیس بهانه‌ای است برای بررسی فک و فامیل‌هایی که در لیگ برتر،  لیگ یک و در تیم‌های مختلف مشغول همکاری هستند.

از برانکو، شفر تا دایی و بگوویچ؛ فامیل بازی فوتبالی!

برانکو- زلاتکو (پرسپولیس )

درباره زلاتکو ایوانکوویچ حرف و حدیث فراوان است. او را هرگز در حد و اندازه‌های چوک نمی‌دانند.

 می‌گویند مقایسه این دو مثل قیاس برانکو با مربیان درجه چندم فوتبال کرواسی است. زلاتکو اما با سابقه سرمربیگری در برق شیراز که چندان هم موفق نبود به ایران آمده تا عصای دست برانکو روی نیمکت پرسپولیس باشد.

از برانکو، شفر تا دایی و بگوویچ؛ فامیل بازی فوتبالی!

وینفرید- ساشا (استقلال )

همانقدر که تونی اولیویرا برای حضور پسرش آنتونیو در تراکتورسازی اصرار داشت، وینفرید شفر هم تاکید کرد که ساشا- پسرش – به‌عنوان آنالیزور و مربی به کادر فنی استقلال اضافه شود. ساشا البته کارنامه‌ای به‌عنوان سرمربی ندارد اما گفته می‌شود در کار آنالیز توانایی‌های بالایی دارد.

از برانکو، شفر تا دایی و بگوویچ؛ فامیل بازی فوتبالی!

علی دایی- محمد دایی

شاید اگر جای علی دایی بودیم و برادری داشتیم که فوتبال بازی کرده و مدرک مربیگری هم دارد، او را به کادر فنی‌مان اضافه می‌کردیم و از وجودش بهره می‌بردیم. محمد دایی چند سالی است که یکی از اعضای ثابت کادر فنی علی دایی است. او در پرسپولیس، راه‌آهن، نفت تهران، صبا و سایپا همراه علی دایی بوده و کنار او فعالیت کرده است.

 

رضا مهاجری- عماد مهاجری

پدر و پسر در پدیده روزهای موفقی را سپری می‌کنند. رضا مهاجری را همه می‌شناسیم. سرمربی باتجربه و کم‌حاشیه‌ای که سال‌هاست در لیگ دو، لیگ یک و لیگ برتر حضور دارد. پسر او با نام عماد، چند فصلی است که وظیفه آنالیزور را در تیم‌های پدرش برعهده گرفته و البته در این راه موفق هم بوده است.

 

آتیلا حجازی- سعید رمضانی

انتخاب آتیلا حجازی به‌عنوان سرمربی نفت یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌های لیگ هفدهم است. او بدون حتی یک تجربه سرمربیگری در لیگ برتر صاحب شغل شد و البته خیلی زود تصمیم گرفت از تجربیات سعید رمضانی استفاده کند.

 رمضانی داماد خانواده حجازی است و سابقه سرمربیگری در مشکی‌پوشان، آن هم در لیگ برتر را در کارنامه دارد.

از برانکو، شفر تا دایی و بگوویچ؛ فامیل بازی فوتبالی!

محمدرضا عباسی - علی عباسی

مالک باشگاه مشکی‌پوشان پسر خود را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کرده تا او اداره امور را برعهده بگیرد. شاید اگر از محمدرضا عباسی بپرسیم چرا از علی عباسی جوان و کم‌تجربه به‌عنوان مدیرعامل استفاده می‌کند در جواب بگوید: « تیم مال خودم است و صلاح می‌دانم از پسرم در این پست استفاده کنم.»

 

بگوویچ‌ها در گل گهر

پس از سال‌ها مربیگری در فوتبال ایران، حتی یک عنوان قهرمانی به دست نیاورده اما هر فصل روی نیمکت یک تیم لیگ یکی می‌نشیند و دلارها را با خود به کرواسی می‌برد. وینگو بگوویچ چند فصلی است که پسر خود را به ایران آورده و از وجود او به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم‌هایش استفاده می‌کند.

 

نادر- سینا

نادر دست‌نشان به هر تیمی می‌رود، یک جای خالی برای پسرش کنار می‌گذارد. سینا دست‌نشان، پسر او این فصل هم به ملوان رفت تا همراه پدرش باشد. البته او چند روزی است که برخلاف پدرش از ملوان جدا شده و به اراک رفته تا در ادامه فصل برای آلومینیوم در لیگ یک بازی کند.

از برانکو، شفر تا دایی و بگوویچ؛ فامیل بازی فوتبالی!

اکبر- بهتاش

دفاع چپ محبوب اکبر میثاقیان در قریب به اتفاق تیم‌هایش کسی نیست جز بهتاش میثاقیان. بازیکنی که در خونه به خونه، مشکی‌پوشان، پدیده و چند تیم دیگر همراه پدرش بوده و اکثر اوقات در ترکیب اصلی هم بازی کرده است.

 

امیر اسدی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز