خبرگزاری کار ایران

روزهای سخت‌ یحیی در تراکتورسازی؛

گل‌محمدی در حسرت برف تبریز می‌ماند؟

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۷۵

شکست مقابل پرسپولیس برای هواداران تراکتورسازی اتفاق ناخوشایندی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تراکتورسازی روز گذشته در دیدار مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در حالی با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد که حتی یکبار هم موفق به خلق موقعیت خطرناک روی دروازه حریف نشد و متحمل شدن یک شکست دیگر پس از حذف ناباورانه از جام حذفی کم کم صدای اعتراض هواداران این تیم را بلند کرده است.

گل‌محمدی در نیم فصل نخست با بهانه کمبود بازیکن و محرومیت از نقل و انتقالات، کسب نتیجه توسط تیمش را به نیم فصل دوم موکول می‌کرد و وعده تیم متفاوت در دور برگشت رقابت‌ها می‌داد ولی پس از پیروزی سه بر صفر مقابل استقلال خوزستان، شکست سنگینی مقابل پرسپولیس متحمل شد تا نشان دهد روزهای خوب این تیم قصد ندارد دنباله‌دار باشد.

با توجه به نتایج ضعیت تراکتورسازی در نیم فصل نخست، امید می‌رفت تا با کسب قهرمانی در جام حذفی این تیم در فصل جاری ناکام نماند و البته از یک مسیر آسان‌تر به سهمیه آسیایی  برسد ولی بازی را به استقلال خوزستان واگذار کرد تا با توجه به حذف از رقابت‌ها و فاصله زیاد با صدر جدول، حضور این تیم در لیگ قهرمانان فصل آینده با اما و اگر مواجه شود.

علاوه بر نتایج ضعیف، اتفاقاتی که اخیراً در تراکتورسازی افتاده نشان می‌دهد گل‌محمدی دیگر محبوبیت سابق را روی سکوهای تراکتورسازی ندارد و درافتادن با چهره‌های محبوب فوتبال تبریز به شدت وجهه او را کاهش داده است.

اعلام فهرست خروجی نیم فصل توسط تراکتورسازی و حضور بازیکنانی مثل محمد نوری، محمد ابراهیمی و سینا عشوری باعث ناراحتی شدید هواداران شد. ابراهیمی یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ تراکتورسازی است که در سال‌های اوج فوتبال خود پیشنهاد تیم‌های لیگ برتری را رد کرده و حالا که سال‌های پایانی فوتبالش را سپری می‌کند، کنار گذاشتنش توسط سرمربی اتفاق خوش‌آیندی برای تی‌تی‌ها نبود و فشار افکار عمومی روی گل‌محمدی باعث شد وی از تصمیم خودش صرف‌نظر کند.

محمد نوری هم با وجود سابقه کم در تراکتورسازی، در شرایطی که این تیم از نقل و انتقالات محروم بود پیشنهاد تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن و نفت تهران را رد کرد تا سرخپوشان تبریزی دچار مشکل نشوند و همین موضوع محبوبیت زیادی در تبریز برایش ایجاد کرد. نوری هم نامش از فهرست خروجی بیرون آمد و در تیم ماندنی شد.

دیگر بازیکنی که در این فهرست حضور داشت، سینا عشوری است که او هم محبوبیت بالایی روی سکوها دارد. عشوری ابتدای فصل شانزدهم همه کار کرد تا رضایت‌نامه خود را از ذوب‌آهن بگیرد و در تبریز ماندگار شود و در این راه طلب خودش را از باشگاه اصفهانی بخشید. از طرفی با وجود اینکه قرارداد او به دلیل مصدومیت فسخ شده بود ولی به خاطر امکانی که فدراسیون در اختیار این تیم قرار داده بود، در شرایطی با تراکتورسازی قرارداد مجدد امضا کرد که به او گفته شده بود باید تا نیم فصل بیرون بنشیند ولی او این ریسک را به خاطر ماندن در تبریز متحمل شد. با این شرایط هواداران تراکتورسازی عقیده داشتند کنارزدن وی به محض باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی دور از معرفت است. در این مورد گل‌محمدی برخلاف خواست هواداران عمل کرد و عشوری را کنار گذاشت تا وی بلاتکلیف بماند.

این پایان ماجرا نبود و تنها شکل گیری جرقه اختلاف گل‌محمدی با سکوهای تبریزی را رقم زد. شنیده‌ها حاکی از آن است که سرمربی تراکتورسازی بعد از دیدار جام حذفی مقابل استقلال خوزستان و حذف از این رقابت‌ها ناراحتی زیادی از عملکرد ایران‌پوریان داشت و او را بابت از دست دادن پنالتی در وقت‌های تلف شده مقصر باخت تیمش می‌دانست. اتفاقی که باعث ناراحتی مدافع با تجربه تبریزی‌ها شد و حتی شایعه رفتنش از این تیم شکل گرفت.

در این میان خریدهای گل‌محمدی هم کم حاشیه نبود. گرفتن 3 بازیکن همزمان از ذوب‌آهن به صورت یکجا در حالیکه این تیم اوضاع مالی خوبی ندارد و باید نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی باشد، نه تنها صدای اعتراض ذوبی‌ها را بلند کرد، که حتی رسانه‌های مختلف هم نسبت به این رویکرد اعتراض داشته و آن را ناجوانمردانه خواندند، تا جایی که در برنامه نود هم به این موضوع اشاره شد و سیل اعتراضات به حدی بود که صحبت از تغییر قانون در این باره مطرح شد.

باشگاه تراکتورسازی در دفاع از اقدام سرمربی خود سعی داشت در برابر باشگاه ذوب‌آهن مقابله به مثل کند و درخواست جذب کیانی و ابراهیمی از سوی این باشگاه را رسانه‌ای کرد، اقدامی عجیب که مشخص نیست به چه منظوری انجام شده بود و دادن پیشنهاد رسمی به باشگاه برای جذب بازیکن چه ایرادی دارد. از طرفی در صحبت‌های کادرفنی تراکتورسازی در پاسخ به امیر قلعه‌نویی و انتقاداتش با پاسخ سرمربی ذوب‌آهن همراه شد و وی ادعا کرد در ابتدای فصل از بازیکنان این تیم خواسته بود تراکتورسازی را ترک نکنند.

در این میان مهدی کیانی که نامش به میان آمده بود، در کمال تعجب در مصاحبه‌ای حق را به جانب قلعه‌نویی داده بود و اظهاراتش را تایید کرد تا در دعوای گل‌محمدی - قلعه‌نویی، طرف سرمربی سابقش را گرفته باشد. اتفاقی که نشان می‌دهد کاپیتان تراکتوری‌ها هم خیلی پشت گل‌محمدی نیست و همین موضوع روزهای دشوار تبریز را برای سرمربی جوان سخت‌تر می‌کند.

در این شرایط شکست مقابل پرسپولیس که همیشه یک دیدار حیثیتی برای تراکتوری‌ها بوده هم ناراحتی بیشتری برایشان رقم زد و در چنین شرایطی سرخ‌های تبریزی باید به مصاف استقلال آماده این روزها برود که دیدار دشواری است.

مشخص نیست اگر تراکتورسازی در تبریز و مقابل چشم هوادارانش که این روزها حسابی ناراحت هستند، مقابل استقلال شکست بخورند چه سرنوشتی باید برای این تیم و کادرفنی آن متصور بود ولی چیزی که مشخص است این است که گل‌محمدی روزهای خوبی را در تبریز سپری نمی‌کند و ممکن است ادامه این روند او را در حسرت برف تبریز نگه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز