خبرگزاری کار ایران

زهرا: در استادیوم از من فندک خواستند! چرا باید از زلزله بمیرم اما استادیوم نروم؟ امیدوارم تا زمان دربی شرایط آزادانه حضور در دربی به بانوان داده شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۵۲

چالش بزرگ این روزهای فوتبال ایران نه ممنوعیت ورود بانوان به استادیوم که حضور یواشکی آنهاست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته در دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی بازهم شاهد حضور یک خانم با چهره مبدل در ورزشگاه بودیم که سر و صدای زیادی به پا کرد، پای صحبت‌های زهرا، دختری که به دیدن بازی تیم محبوبش رفته بود نشستیم:

 

چه شد تصمیم گرفتی به استادیوم بروی و بازی پرسپولیس را از نزدیک ببینی؟

آرزوی دوران بچه‌گی من رفتن به استادیوم و دیدن بازی تیم محبوبم پرسپولیس بود و در زلزله‌هایی که اخیراً آمد با خودم گفتم چه می‌شود که من در زلزله زیر آوار بمانم و بمیرم و آرزوی رفتن به استادیوم و دیدن بازی به پرسپولیس روی دلم بماند، برای همین تصمیمم را گرفتم تا به هر شکل ممکن وارد ورزشگاه شوم و تصمیمی که از مدت‌ها قبل داشتم را اجرایی کردم.

 

ولی دقیقا هفته گذشته هم یک نفر کار مشابه تو را در اهواز انجام داد، این موضوع تاثیری در تصمیمت نداشت؟

کاری که شبنم در اهواز انجام داد به من دل و جرات بیشتری داد تا این کار را انجام دهم. مشکلی که در مورد شبنم وجود داشت این بود که گریمش خیلی مصنوعی بود و ممکن بود لو برود و برای همین من تصمیم گرفتم گریم طبیعی‌تری در این بازی داشته باشم که مشخص نشود.

 

گریم عجیبی داشتی، این ریش‌ها از کجا آمده بود؟

ریش مصنوعی را تهیه کردم و خودم با چسب آنها را به صورتم چسباندم و خیلی دقت کردم که طبیعی باشد، فکر می‌کنم جالب هم شده بود.

 

جو استادیوم چطور بود؟

با تصویری که ساخته بودند فکر می‌کردم در محیطی قرار بگیرم که انگار قرار است کنار یک مشت آدم وحشی بنشینم ولی محیط خیلی خوب بود و به هیچ وجه هم منقلب نشدم.

 

توجه کسی به تو جلب نشد؟

نه. هیچکس متوجه نشدن خانم هستم و حتی لیدری که روی سکوها بود مرتب به من می‌گفت برادر تشویق کن. یکی هم از من فندک خواست که از او معذرت خواهی کردم.

 

موقع ورود به ورزشگاه چطور؟ دچار مشکل نشدی؟

هنگام عبور از گیت‌ها خیلی شلوغ بود و من مراقب بودم که صحبتی نکنم چرا که صدای من با تصویرم هم‌خوانی نداشت و ممکن بود لو بروم. البته تمرین کرده بودم که صدایم را تغییر دهم ولی باز هم سعی کردم با سر جواب دهم و خیلی سریع رد شدم و به ورزشگاه رفتم.

 

حالا با این همه استرس و کارهایی که برای ورود به ورزشگاه انجام دادی ارزشش را داشت؟

ارزشش را داشت و خیلی لذت بردم. تماشای فوتبال از نزدیک لذت بیشتری دارد و علاقه‌ام به پرسپولیس و بازیکنانش بیشتر شد و خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم.

 

حواشی روی سکوها در این بازی اذیتت نکرد؟

از اتفاقاتی که روی سکوها افتاد ناراحت شدم و در برخی دقایق فحاشی‌هایی انجام می‌شد که گوش‌هایم را گرفتم تا نشنوم. بازی پرسپولیس - تراکتورسازی همیشه میان هواداران دو تیم چالشی بوده است و این موارد در آن وجود دارد.

 

تجربه‌ای که داشتی را به سایر دخترانی که آرزوی ورود به ورزشگاه داشتند توصیه می‌کنی؟

نمی‌توانم توصیه کنم کسی این کار را انجام دهد یا انجام ندهد فقط می‌گویم کاری که با تمام وجود علاقه دارند را انجام دهند.

 

باز هم ممکن است این کار را انجام دهی؟

آرزو دارم دربی را از نزدیک ببینم ولی نمی‌دانم باز هم این کار را انجام دهم یا نه، امیدوارم تا آن موقع حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه آزاد شود و بدون نیاز به کارهای اینچنینی وارد استادیوم شویم.

 

در مورد پرسپولیس بگو، به نظر می‌رسد قهرمانی قطعی شده باشد؟

قهرمانی پرسپولیس از قبل قطعی بود و دوست داشتم در جام حذفی هم قهرمان شویم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

 

استقلال هم این روزها حسابی اوج گرفته است؟

استقلال از زمان منصوریان بهتر شده است ولی هنوز مقابل تیم قدرتمندی بازی نکرده که بگویم اوج گرفته است و بردن این تیم‌ها اسمش اوج گرفتن نیست. عیار استقلال در دیدار با تراکتورسازی مشخص خواهد شد.

 

بعد از بازی در فضای مجازی خیلی سر و صدا کردی، واکنش‌ها چطور بود؟

آیدی تلگرام و اینستاگرام من سریع لو رفت و پیام‌های زیادی دریافت کردم که نمی‌دانم از کجا من را پیدا کردند. ابراز لطف و محبت زیادی به من شد و تشویقم کردند و برایم آرزوی موفقیت کردند.

 

عکست هم خیلی زود رسانه‌ای شد، خودت آن را منتشر کردی؟

عکاسی که از من عکس گرفته بود نمی‌دانم از کجا متوجه شد من خانم هستم و خیلی سریع عکسم رسانه‌ای شد. دوست نداشتم رسانه‌ای شود چرا که ممکن بود مشکلی برایم ایجاد شود ولی خدا را شکر مشکلی نبود.

 

قبل از رفتن به ورزشگاه با کسی مشورت نکردی؟

تصمیمم را با کسی در میان نگذاشته بودم چرا که می‌دانستم خانواده مخالفت می‌کند و برای همین به تنهایی این کار را انجام دادم و تنها هم به ورزشگاه رفتم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز