خبرگزاری کار ایران

اولین گاف مدیران جدید پرسپولیس؛ بحران بزرگ در پیش است؟

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۰۸۴

تیم مدیریتی جدید پرسپولیس در وعده‌های خود موفق عمل نکرده و نسبت به چالش‌های پیش رو هم منفعل نشان داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پس از اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی، علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل پرسپولیس مجبور شد از سمت خود در این باشگاه کنار برود و حمیدرضا گرشاسبی به عنوان سرپرست موقتاً ضمام امور را در دست گرفت تا به اصطلاح یک فرد آشنا و از درون تیم مدیریتی پرسپولیس روی کار باشد که با چم و خم این باشگاه آشنایی داشته باشد و بتواند راه تیم مدیریتی قبلی را در پیش بگیرد.

با وجود گذشت نزدیک به دوماه از روی کار آمدن حمیدرضا گرشاسبی و اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس می‌توان قضاوت مناسبی از عملکرد وی در شروع کارش در این باشگاه داشت و اینکه او موفق کار کرده است یا نه.

گرشاسبی چندی قبل یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد و در آن از موفقیت در پرونده مهدی طارمی و تلاش‌های تیم مدیریتی در بکارگیری دیپلماسی برای حل این مشکل صحبت کرد و اعلام کرد هم مشکل باشگاه ترکیه‌ای و شکایت از پرسپولیس را برطرف کرده است و هم در تلاش است تا پنجره نقل و انتقالاتی را باز کند تا پرونده به کل مختومه شود.

اولین گاف مدیران جدید پرسپولیس؛ بحران بزرگ در پیش است؟

گرشاسبی همچنین اعلام کرده بود که طارمی به خاطر اتفاق پیش آمده برای پرسپولیس که او در آن مقصر اصلی بوده، ناراحت است و به همین خاطر خودش برای تمدید قرارداد پیش قدم شده است و به زودی قرارداد طارمی تمدید خواهد شد.

چندی بعد بود که پاسخ مکاتبات باشگاه با فیفا با موضع رسمی این نهاد در مورد پنجره‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس به دست این باشگاه رسید و در  آن صراحتاً اعلام شده بود محرومیت سرخپوشان قابل رفع و رجوع نیست و حتی اگر طرف شاکی رضایت هم بدهد تغییری در این حکم ایجاد نخواهد شد.

پیش از این استقلال و تراکتورسازی هم درگیر محرومیتی مشابه شده بودند و مکاتبات و تلاش‌های آنها برای رفع محرومیت بی‌نتیجه ماند و نشان از این داشت که فیفا نسبت به جرایم خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

بدین ترتیب وعده‌های گرشاسبی برای رفع این مشکل بزرگ پرسپولیس عملی نشد و سرخپوشان باید دوران سخت محرومیت از نقل و انتقالات را پشت سر بگذارند که در حال حاضر آن را سپری می‌کنند و البته چالش اصلی آنها در پنجره تابستانی خواهد بود که جابجایی در آن زیاد است.

شکست بعدی گرشاسبی در مورد مهدی طارمی بود که برخلاف صحبت‌هایی که مطرح شد، این بازیکن نه تنها برای تمدید قراردا پیش قدم نشده بود، که حتی پاسخ مسئولان باشگاه را هم نداد و در جلسات تمرینی اخیر تیمش هم حضور پیدا نکرد و با ارسال یک نامه از پرسپولیس خداحافظی کرده و به الغرافه قطر پیوست.

نکته جالب در مورد رایزنی‌های انجام شده با باشگاه ترکیه‌ای این بود که تنها اتفاق مثبت آن بخشش جریمه مالی و غرامتی بود که باید به حساب طرف ترکیه‌ای پرداخت می‌شد و این مورد رفع شد.

البته این تفاهم را هم نمی‌توان به حساب مدیران پرسپولیس گذاشت و طبق صحبت‌های خود گرشاسبی، تلاش مقامات سیاسی کشور در دیدار با اردوغان بود که این مشکل را رفع کرد و مسئولان پرسپولیس با وجود جلسات مختلف با باشگاه رقیب عملاً قدم مثبتی در این توافق برنداشتند.

نکته دیگر در این میان این است که جریمه سنگین مالی که از سوی فیفا که باید به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت می‌شد، بدهی شخصی مهدی طارمی بود و مربوط به باشگاه پرسپولیس نبود و اگر قرار بر ماندن طارمی در جمع سرخپوشان می‌شد می‌توانست به این باشگاه ربط پیدا کند ولی حالا که طارمی جدا شده است، به نوعی می‌توان گفت آنها فقط برای طارمی بخشش گرفته‌اند و او را از پرداخت جریمه معاف کرده‌اند و هیچ عایدی برای سرخپوشان نداشته است.

از دیگر چالش‌های مدیریتی سرخپوشان می‌توان به تمدید قرارداد برانکو بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان تمام می‌شود اشاره کرد که در مورد سرمربی پرسپولیس با وجود نشست‌های فراوان هنوز اتفاق مثبتی نیفتاده است و این موضوع کم کم برای هواداران نگران کننده شده است. از طرفی برخی از بازیکنان در پایان فصل قراردادشان تمام می‌شود و ممکن است مثل طارمی سودای جدایی در سر داشته باشند که با توجه به محرومیت سرخپوشان از جذب بازیکن جدید، جدایی هر بازیکن زیان جدی به پیکره پرسپولیس وارد می‌کند.

از طرفی اگر درصدی برانکو قصد ماندن نداشته باشد، انتخاب سرمربی جدید در این شرایط که حق جذب بازیکن جدید مطابق با تفکرات خود ندارد هم دشوار است و بعید است کسی به جز برانکو در این شرایط بتواند موفقیتی کسب کند.

پرسپولیس درگیر چالش‌های مدیریتی بزرگی است که هرچه به پایان فصل نزدیک می‌شویم حساسیت آن بیشتر می‌شود و با توجه به عملکرد 2 ماهه، بعید به نظر می‌رسد توان تیم مدیریتی پرسپولیس رفع و رجوع کامل این بحران‌ها باشد و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود آینده روشنی پیش روی باشگاه نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز