خبرگزاری کار ایران

کارت شناسایی هواداران، راهکار روسیه برای امنیت بیشتر

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۸۳۷

مقامات فوتبال روسیه اقدامات امنیتی خاصی برای ورود تماشاگران در نظر گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا٬ در میان تمام اتفاقات جدیدی که قرار است در جام جهانی 2018 بیفتد، کارت شناسایی برای هواداران است. روسیه میزبان اعلام کرده که «فن آی‌دی» که قرار است به‌عنوان کارت شناسایی هواداران باشد، برای حضور در ورزشگاه‌ها الزامی است. صدور این کارت رایگان است و هر تماشاگری که بلیت مسابقات را می‌گیرد، باید درخواست کارت بدهد. ولی دلیل میزبان برای چنین تصمیمی چیست؟

 

1-دغدغه‌های امنیتی

روسیه تمام راه‌های ممکن برای تامین امنیت جام جهانی را امتحان  و این کارت کمک می‌کند هویت تمام کسانی که برای مسابقات به روسیه می‌روند، ثبت و کنترل شود. میزبان دغدغه تامین امنیت ورزشگاه‌ها را دارد و داشتن این کارت برای ورود به ورزشگاه الزامی است. هر فردی که این کارت را نداشته باشد، اجازه نزدیک شدن به یازده ورزشگاه میزبان مسابقات را ندارد.

 

2-فرم مشخصات

روسیه این سیستم را برای جام کنفدراسیون‌ها امتحان کرد و در جام جهانی هم برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه اعمال خواهد شد. هواداران برای گرفتن این کارت شناسایی باید فرمی مشابه فرم ویزای آمریکا پر کنند. روسیه می‌خواهد شناخت کاملی از همه تماشاگران داشته باشد.

 

3-شبیه روادید

«فن آی‌دی» هواداران را از گرفتن روادید معاف می‌کند. آنها با این کارت می‌توانند به راحتی به روسیه وارد و خارج شوند. در دوران جام جهانی ممکن است برای ورود به روسیه سختگیری شود و گردشگران و تجاری که می‌خواهند به این کشور سفر کنند، نتوانند روادید بگیرند ولی هواداران با این کارت به راحتی می‌توانند تردد کنند.

 

4-محدودیت تردد

با وجود همه این تمهیدات، تدابیر امنیتی در مسکو، مهم‌ترین مرکز برگزاری مسابقات همچنان شدید خواهد بود. 12 بازی در پایتخت روسیه برگزار می‌شود و ممکن است ساختمان‌های مهمی مثل کرملین موقتا بسته شود.

 

5-رفت و آمد رایگان

این کارت شناسایی به هواداران فرصت می‌دهد از حمل و نقل رایگان در روز مسابقات استفاده کنند، ولی از طرف دیگر روسیه می‌تواند تردد هواداران را کنترل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز