خبرگزاری کار ایران

بتیس؛ سومین خط حمله از ابتدا، سومین خط دفاع از انتها

بعد از حذف تلخ؛ بارسلونا نگران نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۸۵۸

اعتماد به نفس بارسلونا در بازی چهارشنبه مقابل اسپانیول در جام حذفی کم شد وقتی تیم کوچکتر کاتالونیا به روند شکست‌ناپذیری همسایه بزرگتر خود پایان داد و صدرنشین باصلابت لالیگا بعد از 29 بازی باخت. حالا امشب دوباره یک آزمون سخت دیگر فرارویشان است و باید با رئال بتیس روبه‌رو شوند که جوینده هیجان است.

به گزارش ایلنا، تنها بارسلونا و تیم نسبتا شگفتی ساز والنسیا بیشتر از بتیس در این فصل گل زده‌اند تیمی که با مربیگری نظریه‌پرداز بازی هجومی، کیکه ستی‌ین به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین تیم‌های لیگ این فصل مطرح شده. تفکر خاص مربی سابق لاس‌پالماس البته عواقب اسفناکی برای دفاع تیمش داشته و آنها سومین دفاع بد لیگ را دارند. تنها تیم سابق او پالماس که به قعر جدول چسبیده و دپورتیوولاکرونیای رده هجدهمی بیشتر از این تیم گل خورده‌اند. بتیس در آغاز سال جدید دیدار فوق‌العاده با تیم همشهری سویا را 5 بر 3 برد ضمن اینکه در کارنامه این تیم نتایج پر گل دیگری هم دیده می‌شود، از جمله باخت 6 بر 3 به والنسیا و تساوی 4 بر 4 مقابل رئال سوسیداد.

این تیم در آخرین بازی خود 3 بر 2 لگانس را شکست داد در دیداری که ابتدا برتری دوگله‌شان را از دست دادند اما روبن کاسترو در نخستین دیداری که در حضور مجدد در بتیس برای این تیم انجام می‌داد از روی نقطه پنالتی گل برتری را زد.

بارسا در این فصل گاهی به ارائه فوتبال خسته کننده متهم شده اما در بازی هفته گذشته به استایل همیشگی خودش برگشت که دو گل عقب افتادن مقابل رئال سوسیداد را جبران کرد و با پیروزی 4 بر 2 به طلسم 11 ساله ناکامی در ورزشگاه حریف باسکی پایان داد تا فاصله 9 امتیازی‌اش با تیم دوم جدول حفظ شود.

با وجود خطری که از سوی بارسا متوجه بتیس است، ستی‌ین از اتخاذ تدابیر محتاطانه مقابل غول کاتالان خودداری می‌کند و حتی قرار نیست کسی را مسوول مهار لیونل مسی کند: «بازی با بارسلونا واقعا سخت است، تردیدهایی داریم اما می‌خواهیم شجاعانه بازی کنیم، از این بابت مطمئنیم. هدف ما بازی کردن است، اینکه از یک سوم دفاعی شان پرس کنیم و از خودشان در نیمه زمینشان توپ بگیریم و تا جایی که اجازه دهند برایشان دردسر درست کنیم.»

خواکین، کاپیتان بتیس هم گفت: «آنها روی هر حرکت خود برنامه دارند و آنقدر کامل بازی می‌کنند که واقعا مسابقه سختی داریم اما ما برای فلسفه خودمان می‌میریم و نمی‌خواهیم به خاطر بازی با بارسلونا همه چیز را به هم بریزیم.»

در بازی با اسپانیول، لیونل مسی یک پنالتی خراب کرد و اسکار ملندو در فاصله دو دقیقه مانده به پایان گل پیروزی میزبان را زد تا نخستین باخت بارسلونا بعد از 5 ماه رقم بخورد اما نشانه‌ای از نگرانی در بارسلونا به چشم نمی‌خورد. جرارد پیکه با اشاره به اینکه بارسلونا در بازی برگشت فرصت جبران دارد، گفت: «اگر به شما بگویند یک روز را برای باخت انتخاب کنید، این بازی را بر می‌گزینید.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز