خبرگزاری کار ایران

تسلیم شفر در نیمه مربیان؛ اشتباه استراتژیک سرمربی استقلال

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۸۳۶

هرآنچه استقلال را در نیمه اول منسجم و هماهنگ دیدیم، در نیمه دوم شرایط فنی مناسبی نداشت و بازی ناهماهنگی ارائه کرد.

 به گزارش ایلنا، ستقلال در نیمه اول به حدی امیدوارکننده ظاهر شد که بیننده‌هایش را امیدوار به بردی دیگر می‌کرد اما در نیمه دوم شفرتصمیم‌هایی گرفت که کمر استقلال را شکست تا دومین باخت آبی‌ها در دوران مربیگری او رقم بخورد.

بدون شک اگر شفر استقلال را درلاک دفاعی فرو نمی‌برد و با تعویض‌های محتاطانه نظم و هماهنگی هجومی تیمش را برهم نمی‌زد نتیجه بهتری عایدش می‌شد اما ترس از باخت موجب شد سرمربی استقلال تعویض‌های غلطی انجام دهد و تیمش را به سمت و سویی سوق دهد که در نهایت با باخت میدان بازی را ترک کند.

 شفر درست در بزنگاهی با استقلال به بن بست خورد که تصور می‌شد با برتری مقابل امیر قلعه نویی جایگاهش را در این تیم محکم‌تر کند اما باختن به امیر ممکن است تبعات بسیاری تلخی برای پیرمرد داشته باشد و او را به نقطه‌ای ببرد که تصمیم گیران استقلال را برای تداوم همکاری دچار تردیدهایی کند.

 برتری در بازی دیروز که در مشت استقلال بود اما جایگاه مرد آلمانی را در استقلال سفت و محکم می‌کرد و بی‌شک اگر اطرافیان سرمربی استقلال به او می‌گفتند که پیروزی در این بازی تا چه اندازه در سرنوشتش تاثیرگذار است، شاید از ضریب اشتباه‌های خود می‌کاست و با تصمیم‌هایی درست‌تر تیمش را به سوی پیروزی می‌برد.

 این باخت تا حدود زیادی از اعتبار سرمربی استقلال کاست و شاید اگر تساوی هم به دست می‌آمد شفر می‌توانست خود را برنده این بازی بداند چراکه یک امتیاز هم مقابل ذوب آهن آماده آن هم در اصفهان نمی‌توانست نتیجه بدی باشد. سرمربی استقلال علاوه برتعویض‌های غلط خود در انتخاب برخی نفرات که در ترکیب اصلی حضور داشتند نیز دچار اشتباه مهلکی شد.

شفر باید به این سوال پاسخ دهد که چرا ازخسروحیدری که ماه هاست در فرم بدنی مطلوبی به سر نمی برد، در ترکیب اصلی بهره گرفته است؛ آیا به واقع بازی گرفتن از این بازیکن توجیه فنی مناسبی دارد آن هم در شرایطی که می‌شد از فرشید اسماعیلی یا حتی جابر انصاری بهره گرفت؟! خسرو حیدری در گل دوم ذوب آهن مقصر اول بود و نتوانست پرش مناسبی داشته باشد که این نشان از نا‌آمادگی بدنی بازیکن کهنه‌کار استقلال دارد.

در واقع همین تصمیم‌های درست است که از بازی‌های بزرگ پیروزی بیرون می‌آورد که شفر عصر دیروز در این راه ناکام بود و حالا هواداران استقلال را در فکر فرو برده که آیا قرار است در بازی‌های بزرگ آتی مقابل پرسپولیس و جدال‌های سخت و نفسگیر در لیگ قهرمانان آسیا همین نتایج رقم بخورد؟! باخت به ذوب آهن در اصفهان اگر مقدمه باخت‌های تازه باشد استقلال را در بحرانی تازه فرو خواهد برد. البته رفتن به فینال جام حذفی این حسن را دارد که شفر و شاگردانش لیگ را ساده بگیرند اما بی شک تکرار این باخت‌ها مشکلات روحی و روانی استقلال را بیشتر خواهد کرد و این تیم را در وضعیتی نابسامان قرار خواهد داد. شفر اگر می‌خواهد سرمربی استقلال باقی بماند باید برنده بازی‌های بزرگ باشد. بازی‌هایی که در آینده کم نیستند و درحقیقت فرصت برای جبران همچنان وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز