خبرگزاری کار ایران

ناتینگهام و اشکان دژاگه به امید روزهای روشن

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۸۴۰

ناتینگهام فارست و اشکان دژاگه این روزها آرزوی مشترکی دارند: بازگشت به روزهای اوج. با این حال به سختی می‌توان تصور کرد که این آرزو رنگ واقعیت بگیرد.

به گزارش ایلنا، اشکان مدت‌ها بدون تیم بود و تنها خبری که از او منتشر می‌شد ویدیو تمرینات انفرادی‌اش در آلمان بود. گاهی در سالن وزنه می‌زد و روزهایی هم درون زمین چمن انفرادی تمرین می‌کرد. تنها تجربه‌اش از فوتبال روزهایی بود که برای اردوی تیم ملی به تهران می‌آمد و برای تیم کی‌روش بازی می‌کرد.

برای نیم‌فصل دوم هم خبری از تیم جدید نبود، به جز شایعاتی که از علاقه تیم‌های لیگ برتری ایران به دژاگه منتشر می‌شد. در آخرین روزهای نقل و انتقالات ناگهان خبر پیشنهاد ناتینگهام فارست منتشر شد و در آخرین ساعات او با تیم چمپیونشیپ قرارداد بست. انتخابی ظاهرا از سر اجبار، چرا که حضور در جام جهانی و ترکیب تیم ملی با ادامه این وضعیت به خطر می‌افتاد.

دژاگه سال گذشته هم در موقعیتی مشابه در آخرین ساعات نقل و انتقالات به ولفسبورگ رفت و در این تیم پایین جدولی هم دقایق بازی‌اش محدود بود. در پایان فصل باشگاه بوندس‌لیگایی حاضر به امضای قرارداد جدیدی نشد و اشکان هم تیمی انتخاب نکرد تا انفرادی تمرین کند. این بار او به فارست پیوسته که در نیمه پایینی جدول چمپیونشیپ است و امیدی به صعود ندارد.

اگر اشکان زمانی با ولفسبورگ قهرمان بوندس‌لیگا شد و در ترکیب فولام درخشید، فارست هم گذشته درخشانی دارد که هوادارانش در روزهای سخت فعلی می‌توانند به آن ببالند و تنها دلگرمی‌شان است. در برد غیرمنتظره اخیر ناتینگهام که مقابل آرسنال در جام حذفی اتفاق افتاد هواداران این تیم قهرمانی‌های اروپایی‌شان را به رخ طرفداران حریف می‌کشیدند.

ناتینگهام فارست که با برایان کلاف به یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا تبدیل شده بود و در سال‌های 1979 و 80 توانست قهرمان اروپا شود، به تدریج نزول کرد. این تیم در سال 1999 به دسته دوم سقوط کرد و بعد از آن نتوانسته به لیگ برتر برگردد.

در سال 2012 خانواده هوساوی مالکیت فارست را در اختیار گرفت. این خانواده کویتی مدعی شد که برنامه بلندمدتی دارد تا این تیم را به جمع بزرگان برگرداند، ولی نه تنها تغییری در وضعیت این تیم رخ نداد که ناتینگهام فصل گذشته تا آستانه سقوط پیش رفت.

تابستان گذشته فارست یک بار دیگر شاهد تغییر مالکیت بود و اوانجلوس ماریناکیس باشگاه را از خانواده هوساوی خرید. ناتینگهام در فصل جدید هم عملکرد خوبی نداشت تا اینکه ماه گذشته مجبور شد آیتور کارانکای اسپانیایی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کند.

دستیار سابق مورینیو در چلسی که سابقه هدایت میدلزبورو در لیگ برتر را دارد هنوز نتوانسته اوضاع این تیم را سر و سامان بدهد. هفته گذشته این تیم در خانه 3 بر صفر مغلوب پرستون شد و نمایش این تیم به قدری بد بود که هواداران قبل از پایان بازی ورزشگاه را ترک کردند.

مربی اسپانیایی در پایان این بازی مجبور به عذرخواهی شد و گفت: «این بدترین لحظه مربیگری من است. واقعا احساس بدی دارم. می‌توانم هواداران را که ورزشگاه را زودتر ترک کردند درک کنم. از کسانی که تا پایان در ورزشگاه ماندند تشکر می‌کنم. این بازی خیلی ضعیفی بود. ما از همه نظر ضعیف بودیم.» او در واکنش به فقر بازیکن در تیمش اضافه کرد: «فرصت کمی تا بسته شدن پنجره زمستانی داریم و باید بتوانیم تیم‌‌مان را تقویت کنیم.»

فارست در آخرین روز نقل و انتقالات فعال بود و چند بازیکن جدید از جمله دژاگه و پانتیلیمون، دروازه‌بان باتجربه رومانیایی را به تیمش اضافه کرد. ناتینگهام در نمایش شنبه مقابل فولام پیشرفت خوبی به نمایش گذاشت و بازی تا دقیقه 68 با تساوی بدون گل پیش می‌رفت، ولی میزبان لندنی موفق شد دو گل بزند و سه امتیاز را به دست آورد.

جک کولبک، ادلن گدیورا و کاستل پانتیلیمون، سه خرید جدید در ترکیب اصلی قرار گرفتند و بعد از اینکه فولام گل اول را زد، لی توملین و اشکان دژاگه هم نخستین بازی با پیراهن این تیم را تجربه کردند. در این بازی ضربه سر جو ورال به تیر خورد و متی کش یک فرصت تک به تک را از دست داد. بن بررتون در یک صحنه مدعی خطای پنالتی بود و ضربه بن ازبورن هم با مهار خوب بتینلی، دروازه‌بان فولام از دست رفت. آخرین فرصت این تیم هم ضربه آپوستولوس تازه‌وارد بود که از دهانه دروازه برگشت داده شد.

کارانکا در پایان بازی از عملکرد تیمش راضی بود و گفت: «این بازیکنان برای هماهنگی به زمان نیاز دارند، ولی من از روحیه آنها راضی هستم. اگر با همین روش ادامه دهیم فوتبال خوب و گل‌ها از راه می‌رسند. وقتی می‌بازیم واقعا ناراحت می‌شوم، ولی نمایش ما با بازی هفته گذشته قابل مقایسه نبود.»

کارانکا اضافه کرد: «ما زمان کافی برای آماده‌سازی در اختیار نداشتیم. ما با بازیکنان جدید مقابل یکی از بهترین تیم‌های لیگ بازی کردیم. ما 70 دقیقه پابه‌پای آنها بازی کردیم. می‌توانستیم گل اول را بزنیم و بعد از گل آنها فرصت زدن گل تساوی را داشتیم. ما تنها دو اشتباه داشتیم.»

روزهای روشن فارست ممکن است از راه برسند، ولی تیم شانزدهم جدول با 16 امتیاز فاصله نسبت به منطقه پلی‌آف صعود در این فصل بختی برای بازگشت به لیگ برتر ندارد و هواداران همچنان باید به خاطرات قدیمی دلخوش باشند. اشکان هم در ناتینگهام نمی‌تواند اهداف بلندپروازانه‌ای متصور باشد جز اینکه دقایق بازی‌اش بالاتر برود و با آمادگی راهی روسیه شود.

گزارش: آرمن ساروخانیان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز