خبرگزاری کار ایران

صعود جانباز 70 درصد ایرانی به قله کلیمانجارو

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۲۱

محمد حبیب‌زاده جانباز ۷۰ درصد شهرستان ماکو موفق شد با اقتدار قله کلیمانجارو در آفریقای جنوبی را فتح کند.

به گزارش ایلنا، حبیب زاده یکی از تخریب چی‌های میدان مین بود که در اثر انفجار مین از ناحیه دو دست، چشم و پا آسیب دیده و هر دو دست وی از ناحیه مچ قطع شد و پای راستش نیز ناشی از ترکش‌ها آسیب دیده است. حسن احمدی رییس اداره ورزش و جوانان ماکو درباره این ورزشکار و صعودش می‌گوید: «محمد حبیب زاده که از مردان عرصه جنگ، ایثار و افتخار ماکویی‌ها است، به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران موفق شد با اقتدار قله ۵۸۹۵ متری کلیمانجارو در آفریقای جنوبی را فتح کرده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قله به اهتزاز در آورد.»

‌او قله‌های زیادی را تاکنون فتح کرده، قله‌هایی که شاید تا قبل از مجروح شدنش اصلا به فکر فتح‌کردن آنها نبود؛ حبیب‌زاده باور دارد که معلولیت محدودیت نیست، به همین دلیل تاکنون خودش را نباخته و آنقدر برای ادامه زندگی‌اش مصمم است، که این روزها برای فتح قله‌های هفت هزار متری برنامه‌ریزی می‌کند.

حبیب‌زاده متولد سال ۱۳۵۱ است و دوست دارد در آینده قله‌های مرتفعی مانند لنین با هفت هزار متر ارتفاع را در قزاقستان فتح کند.

 او می‌گوید: «سابقه صعود چهارفصل به سبلان را دارد، در سه فصل متفاوت نیز قله دماوند را فتح کرده‌ است و امسال نیز قرار است این قله را در زمستان فتح کرده تا چهار فصل صعودش به دماوند تکمیل شود.»

کلیمانجارو، بلندترین قله قاره آفریقاست و با ۵۸۹۵ متر ارتفاع، آتشفشانی نیمه خاموش محسوب می‌شود که در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز