خبرگزاری کار ایران

بارسلونا اسیر شاهکار تاکتیکی کونته شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۷۵۸

آنتونیو کونته قبل از بازی گفته بود چلسی باید بی‌نقص و کامل باشد اگر بخواهد تیم استثنایی بارسلونا را شکست دهد که در صدر جدول لالیگا یکه تازی می‌کند و ستاره‌اش لیونل مسی است.

به گزارش ایلنا، همینطور بودند در تمام بازی به جز چند ثانیه دیوانه‌وار و می‌توانستند با گل ویلیان به خواسته خود برسند. بارسلونا تا قبل از پاس اشتباه آندریاس کریستنسن در عرض محوطه جریمه که به توپ دزدی آندرس اینیستا(که با آن گل فوق‌العاده‌اش در نیمه‌نهایی فصل 2009-2008 دشمن قدیمی چلسی محسوب می‌شود) و گل مسی منجر شد، شانس گلزنی جدی به دست نیاورد؛ در اثر شاهکار تاکتیکی کونته که شاید به خاطر بی‌خوابی قبل از مسابقه به دست آمد، مسی و سایر بازیکنان هجومی میهمان هیچ کاری نتوانستند انجام دهند تا اینکه فوق‌ستاره آرژانتینی بعد از 730 دقیقه و 8 بازی مقابل تیم غرب لندن توانست به قحطی گلش پایان دهد و دروازه چلسی را باز کند. ادن آزار در نقش شماره 9 کاذب بازی می‌کرد که ویلیان و پدرو را در دو سمت خود داشت و دو مهاجم تخصصی چلسی، یعنی آلوارو موراتا و الیویه ژیرو روی نیمکت بودند.

همانطور که کونته پیش‌بینی کرده بود، چلسی در بسیاری از مقاطع بازی مالکیت توپ و زمین را در اختیار نداشت در حالی که بارسلونا به طور کامل بر بازی مسلط بود و تقریبا 70 درصد مالکیت توپ در اختیار این تیم قرار داشت اما در واقع این سلطه هیچ فایده‌ای برایشان نداشت و تنها شانس گلزنی دیگرشان ضربه سر آرام پائولینیو بود که به بیرون رفت.

در واقع این تیم چلسی بود که با وجود مالکیت کمتر موقعیت‌های گل بهتری خلق کرد، ویلیان و آزار با حفظ توپ و ضربات ناگهانی خود بارها دروازه بارسا را تهدید کردند و قبل از اینکه همکاری شان به گل منجر شود، بازیکن برزیلی دو بار تیرک دروازه میهمان را به لرزه درآورد.

بارسلونا راهی برای نفوذ به دروازه حریف پیدا نمی‌کرد و گویا بازی روی خط محوطه جریمه چلسی برای این تیم متوقف شده بود، مسی و لوییس سوارس هیچ فضایی برای بازی نداشتند هرچند یک نمایش تیمی عالی با اشتباه فردی کریستنسن نتیجه لازم را نداد.

حالا ماموریت صعود به یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان برای چلسی سخت است اما نه غیرممکن و در بازی برگشت که 23 اسفند در نوکمپ برگزار می‌شود، کارهای زیادی از این تیم می‌آید. کونته جنگ ذهنی با ارنستو والورده را برد تا نشان دهد بی‌دلیل یکی از بهترین مربی‌های تاکتیکی جهان لقب نگرفته اما این مربی بارسلونا است که به خاطر گل خارج از خانه مسی خواب خوبی بعد از مسابقه داشت.

منبع: سایت گل / نیزار کینسلا

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز