خبرگزاری کار ایران

زهرا نعمتی نامزد دریافت جایزه بین المللی روز زن شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۹۷۹

زهرا نعمتی، پارا کماندار ایران، از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک نامزد دریافت جایزه بین المللی روز زن شد.

 به گزارش ایلنا، برای دریافت جایزه بین المللی روز زن پنج نامزد از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک معرفی شده اند که نام نعمتی نیز در این میان به چشم می خورد.

همچنین مینا مجتهدی، نام یکی دیگر از نامزدان این جایزه است. مجتهدی رئیس اصالتا ایرانی و ۴۴ ساله کمیته ملی پارالمپیک کشور فنلاند است.

نام برنده این جایزه در تاریخ هشتم مارس (۱۷ اسفند ماه) اعلام خواهد شد.

«استر ورگیر»، بازیکن تنیس با ویلچر بازنشسته هلند که هشت مدال پارالمپیک برنده شده، دکتر «حیات خطیب»، نخستین زنی که رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشور مصر شده، و «سارا استوری»، پارا دوچرخه سوار بریتانیایی که هفت دوره حضور در بازی های پارالمپیک را در کارنامه دارد و ۱۴ مدال طلا برنده شده، سه نامزد دیگر دریافت این جایزه هستند.

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در خصوص زهرا نعمتی گزاش داد:

زهرا نعمتی دیدگاه زنان جامعه ایرانی را با موفقیت هایی که در تیر و کمان به دست آورد، عوض کرده است. وی دو مدال طلای پارالمپیک و سه مدال طلای جهانی دارد. نعمتی در سال ۲۰۱۷ موفق شد در رقابت های جهانی چین به مدال طلا برسد.

زهرا نعمتی نخستین زن ایرانی است که موفق به کسب مدال در بازی های المپیک و پارالمپیک می شود. به عنوان یک پیشگام و الگو، تاثیری که وی طی سال های گذشته بر روی زنان ایرانی گذاشته، تاثیری بزرگ و مهم بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز