خبرگزاری کار ایران

سنت‌شکنی تازه‌وارد در لوشامپیونا

شگفت‌انگیز به سبک دیژون؛ سورپرایز لیگ فرانسه

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۲۵۰

«می‌‌خواستیم از جلو بازیسازی کنیم و مانع ریکاوری لیون شویم. این کارمان هم جواب داد. ما سعی می‌کنیم بازی کنیم. زمانی که این شیوه اینقدر خوب جواب ندهد، من اخراج خواهم شد اما به هر حال می‌خواهم ادامه دهم».

به گزارش ایلنا، دیژون جزو باکلاس‌ترین یا معروف‌ترین باشگاه‌های لیگ یک فرانسه نیست اما همانطور که مربی‌اش اولیور دال‌‌اوگلیو گفت، آنها رویکردی مناسب دارند چرا که شیوه غیرمعمول بازی‌شان که روانی و سرعت را با هم دارد، به یکی از چشمنوازترین شیوه‌های بازی در فرانسه تبدیل شده است.

برای تیمی که تازه همین فصل پیش از لیگ دو به لیگ یک فرانسه صعود کرد، با وجود تاریخچه‌ای قابل توجه در بالاترین سطح از فوتبال فرانسه، دیژون دال‌اوگلیو از انتظارات فراتر ظاهر شده است و نسبت به اکثر تیم‌های لوشامپیونا که سبک بازی کلیشه‌ای و قابل پیش‌بینی دارند متفاوت بوده است.

همین موضوع سبب شده است که این تیم با اکثر تیم‌های صعود‌کننده به لیگ یک فرانسه که معمولاً روی حفظ انسجام و سازماندهی ترکیب‌شان تمرکز دارند، متمایز باشد.

 آنژه هم یکی از تیم‌های تازه صعود کرده به لوشامپیونا بوده که یک فصل قبل از دیژون به لیگ یک راه پیدا کرد و از فرصتی که برای برانگیختن تحسین دنبال‌کنند‌گان این لیگ داشت نهایت استفاده را برد وقتی که در پایان همان فصل در رده نهم لیگ را به پایان رساند.

ترویه اما در شرایط کاملاً‌ متفاوت تاوان ندانستن قدر بازی در لوشامپیونا را داد و در پایان فصلی کابوس‌وار که در آن تلاش کمی برای تطبیق دادن خودش با نیازهای فنی، مالی و... لیگ یک انجام داد، مطابق انتظار به همان جایی برگشت که از آن آمده بود.

دیژون اما نشان داده که توانسته میان تلاش برای تطبیق دادن خودش با لیگ یک و ارائه یک فوتبال هجومی تعادل برقرار کند، همان سبکی که باعث صعود آنها به این لیگ شد.

سبک بازی تیم دال‌اوگلیو مناسب ماهیت فیزیکی لیگ یک است اما به جز آن تماشاترین سبک فوتبال بعد از 4 تیم بالای جدول هم محسوب می‌شود.

در فوتبال کلاسیک لیگ یک، مدافعان کناری در قالب بال‌های کاذبی که در حملات شرکت می‌کنند ظاهر نمی‌شوند اما در دیژون این دقیقا همان کاری است که اوسامه حدادی و والنتین روسیه با توانایی‌های فنی‌شان انجام می‌دهند.

 همچنین استفاده هوشمندانه دال‌اوگلیو از سیستم چرخشی که چاشنی غیرقابل پیش‌بینی بودن را به تیم او داده سبب شده که دیژون به یکی از محبوب‌ترین تیم‌های این فصل لیگ یک فرانسه تبدیل شود.

آدام وایت و اریک دوین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز