خبرگزاری کار ایران

مرد آلمانی آماده‌ی دیدارهای بزرگ

پاسخ قاطع و کوبنده‌ی وینفرد شفر با استقلال به ادعاها

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۲۶۰

مرد آلمانی نیمکت استقلال طی هفته‌های اخیر پاسخ کوبنده‌ای به انتقادات و حواشی مربوط به خود برابر قدرت‌هایی مثل پرسپولیس، الهلال عربستان و العین امارات داده است.

به گزارش ایلنا، بعد از شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن همهمه‌ای به راه افتاده بود که شفر شاید مرد بازی‌های بزرگ نباشد و همه شعفی که هواداران این تیم بابت عملکرد این مربی آلمانی دارند تنها به خاطر پیروزی در بازی‌های آسان لیگ بوده. با همین نگاه برنامه سخت استقلال آزمونی برای شفر بود تا کیفیت واقعی‌اش را نشان دهد و ثابت کند مرد بازی‌های بزرگ هم هست یا نه؟

گذشت زمان و نتایج استقلال نشان داد که باشگاه در انتخاب مربی اشتباه نکرده. استقلال بعد از شکست در فولادشهر توانسته سپیدرود، الهلال، فولاد و پرسپولیس را ببرد و در خانه الریان و العین به تساوی برسد.

پاسخ قاطع و کوبنده‌ی وینفرد شفر با استقلال به ادعاها

استقلال سه شنبه شب  سخت‌ترین بازی مرحله گروهی‌اش در لیگ قهرمانان را با نمایشی درخشان پشت سر گذاشت و اگر دو پنالتی عجیب داور اهل مالزی نبود، می‌توانست از امارات با سه امتیاز برگردد. استقلال که فصل گذشته در همین ورزشگاه 6 بر یک مغلوب العین شده بود، برای این بازی فشار روحی مضاعفی داشت. بازیکنان در چنین شرایطی نگرانند که مبادا اتفاقات تلخ قبلی تکرار شود و ناخودآگاه با دلهره به زمین می‌روند. عقب‌نشینی استقلال در ده دقیقه شروع بازی هم بیشتر به همین دلیل بود، ولی با گذشت زمان استقلال توانست جلو بیاید و بازی را به تعادل بکشاند.

شفر تیمش را برای این بازی به خوبی آماده کرده بود و نقاط قوت العین که عمر عبدالرحمان و کایو بودند خنثی شدند. وریا که این روزها آماده است، گوش چپ برزیلی را به خوبی از کار انداخت و تنها حرکت خطرناک این بازیکن روی یک ضدحمله در نیمه دوم بود. از طرف دیگر تجمع هافبک‌های میانی استقلال به عبدالرحمان فضای کافی برای بازیسازی نمی‌داد و بر خلاف بازی قبلی دو تیم او به جز دقایق اول بازی فرصت شوتزنی پیدا نکرد و نتوانست از پاس‌های طلایی‌اش برای مهاجمان بفرستد.

فضایی که شفر برای دفاع انتخاب کرده بود فاصله بین خط مرکز و پشت محوطه جریمه بود و استقلال نه آنقدر باز بازی می‌کرد که هافبک‌‌ها و مهاجمان حریف فضای مانور داشته باشند، نه آنقدر عقب نشسته بود که حریف بتواند دروازه حسینی را به توپ ببندد. استقلال برای ضربه زدن به العین هم برنامه داشت و بعد از کنترل حریف به فکر گلزنی و گرفتن سه امتیاز بود.

پاسخ قاطع و کوبنده‌ی وینفرد شفر با استقلال به ادعاها

تیام مثل شهرآورد هدف حملات بود و بعد از اینکه استقلال از پاس عمقی به نتیجه نرسید، توانست روی سانترهای کوتاه فرشید اسماعیلی و جایگیری و ضربات عالی مهاجم جدیدش به دو گل برسد.

استقلال هرچند در امارات دو امتیاز از دست داد، ولی ثابت کرد که شکست فصل قبل به العین تنها یک حادثه بوده و باید آن را خیلی زود فراموش کرد. استقلال در سه بازی خارج از خانه آسیایی توانسته پنج امتیاز بگیرد و در سخت‌ترین گروه منطقه غرب لیگ قهرمانان خودش را در حد یک مدعی نشان داده. استقلال و شفر  نشان دادند که برای بازی‌های بزرگ هم کاملا آماده‌اند و سال آینده در ادامه مسیر لیگ قهرمانان حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

یادداشت: آرمن ساروخانیان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز