خبرگزاری کار ایران

دمبله به دنبال دبل؛ بیلبائو مثل چلسی می شود؟

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۵۵۸

دمبله ممکن است حتی در بازی امشب در ترکیب اصلی قرار نگیرد هرچند با توجه به محرومیت سوارس احتمال نیمکت‌نشینی دمبله زیاد نیست.

به گزارش ایلنا، عثمان دمبله 200 روز بعد از اینکه به‌عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا به این تیم آمد، نخستین گل خود را در دیدار با چلسی زد. حالا او امیدوار است در دیدار امشب برابر اتلتیک بیلبائو فرصت پیدا کند که به درخشش خود ادامه دهد و تیم را در رسیدن به قهرمانی لالیگا کمک کند. این مهاجم 20 ساله فرانسوی در تابستان گذشته با 105 میلیون یورو به بارسا آمد و این مبلغ می‌تواند به 150 میلیون یورو برسد اگر بند موجود در قراردادش مربوط به تعداد بازی‌های خوب فعال شود اما مهاجم سابق بوروسیادورتموند در فصل اول بازی در لیگ اسپانیا نتوانسته انتظارات را برآورده کند. او در نخستین حضورش در ترکیب اصلی بارسا در لیگ دچار مصدومیت همسترینگ شد و نتوانست تا ژانویه برای بارسلونا بازی کند یعنی زمانی که تیم در لالیگا یکه‌تازی می‌کرد و درصدد بود یک استعداد هجومی دیگر یعنی فیلیپ کوتینیو را به خدمت بگیرد. آمدن این برزیلی رقابت برای کسب سهمیه آخر هجومی بعد از لیونل مسی و لوییس سوارس را سخت‌تر کرد و در بازی چهارشنبه که کوتینیو مجوز بازی نداشت و پائولینیو روی نیمکت قرار گرفت، دمبله از فرصت استفاده کرد.

او پاس عالی مسی را به گل دوم تیم تبدیل کرد و فوق‌ستاره آرژانتینی با در آغوش گرفتن او خوشحالی‌اش را نشان داد، ساموئل اومتیتی، هموطن دمبله هم به جشن شادی ملحق شد و خوشحال بود از اینکه او بالاخره توانسته خودش را نشان دهد. ارنستو والورده مربی بارسلونا گفت: «مساله فقط خوگرفتن به شرایط جدید است، او از این بابت آسیب ندیده. البته مصدوم شده که اتفاق بدی بود اما تغییر شرایط او ناگهانی بود چون از یک فوتبال متفاوت به اینجا آمد. باید خودش را با شیوه فوتبال ما منطبق می‌کرد چه وقتی مالکیت توپ داریم و چه وقتی با پرسینگ بالا در قالب تیم دفاع می‌کنیم. وقتی با یک تیم سرسخت مثل چلسی روبه‌رو می‌شویم باید فداکاری کنیم و برای هم بازی کنیم که از این کار لذت می‌برد. دمبله بازیکن جوانی است که آینده فوق‌العاده‌ای دارد.»

تحلیل والورده مشخص می‌کند دمبله ممکن است حتی در بازی امشب در ترکیب اصلی قرار نگیرد هرچند با توجه به محرومیت سوارس احتمال نیمکت‌نشینی دمبله زیاد نیست. مهاجم اروگوئه‌ای بارسا با خیال راحت می‌تواند برای بازی سخت تیمش مقابل سویا آمادگی لازم را کسب کند.

بارسلونا در این بازی به دنبال رساندن رکورد شکست‌ناپذیری خود در لیگ به 36 بازی متوالی است؛ رئال سوسیداد با 38 بازی پیاپی بدون باخت رکورددار است.

بیلبائو، تیم سابق والورده، در رده دوازدهم است، نه توانی برای رسیدن به سهمیه‌های اروپایی دارد و نه خودش را در منطقه خطر احساس می‌کند. این تیم یک روز کمتر از بارسلونا استراحت کرده و پنج‌شنبه به وسیله مارسی از لیگ اروپا کنار رفته. اتلتیک با تمام توان به نوکمپ سفر می‌کند هرچند در این فصل فقط سه برد خارج از خانه داشته. علاوه بر آن، به غیر از تساوی سوپرجام در سال 2015 و یک تساوی دیگر در ژانویه 2004 این تیم همه بازی‌هایش در زمین بارسلونا را باخته. خوسه آنخل سیگاندا روی نیمکت بیلبائو، جانشین والورده شده.

به هر حال بارسا نمی‌تواند در موفقیت پیروزی 3 بر صفر مقابل چلسی بخوابد چون اتلتیکومادرید که بعد از مسابقه بارسلونا در استادیو د لا سرامیکا میهمان ویارئال سرسخت است، خیلی تلاش می‌کند که فاصله 8 امتیازی با بارسلونا را کم کند. اتلتیکو در هفت بازی آخرش با «زیردریایی زرد» تنها یک برد داشته و در 14 سال اخیر فقط سه برد از بازی در زمین ویارئال به دست آورده. تیم میزبان در این فصل امید جدی برای کسب سهمیه اروپایی دارد و همین انگیزه‌اش را برابر تیم دیگو سیمئونه بیشتر می‌کند ضمن اینکه ویارئال وسط هفته گذشته بازی نداشته و اتلتیکومادرید مجبور شده برای بازی در لیگ اروپا به مسکو برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز