خبرگزاری کار ایران

علی پروین در گفت و گوی نوروزی با ایلنا:

متولد سال 30 هستم نه 25؛ در ورامین شناسنامه خریدم/ مایلی کهن غصه دار مردم است؛ کی روش را قبول دارم

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۱۰۹

پیشکسوت پرسپولیس درباره اتفاق عجیب زندگی‌اش صحبت کرد؛ اینکه مجبور شد برای فرار از خدمت سربازی شناسنامه بخرد!

به گزارش ایلنا، سلطان فوتبال ایران را هم استقلالی ها دوست دارند هم پرسپولیسی ها. با هیچکس کدورتی ندارد و به همین خاطر نمی توان به او علاقه نداشت. قطعا صحبت های علی پروین در روزهای سال نو شنیدنی است. پس گفت و گوی او با خبرنگار ورزشی ایلنا را از دست ندهید:

*علی پروین متولد چه سالی است؟

من متولد سال 1325 هجری شمسی هستم و الان 71 سال سن دارم.

*می گویند شما صغر سنی دارید؟

من در شناسنامه متولد سال 30 هستم. آن زمان اگر کسی متاهل بود سربازی نمی رفت  معاف می شد. من هم به اتفاق دوستم به ورامین رفتیم و چون شناسنامه فوتی‌ها باطل نمی شد چند شناسنامه خریدیم و اینطور سربازی نرفتم.

*بهترین خاطره شما از عید نوروز؟

من عیدی ام را از پدرم، کل حیدر گرفتم و آن عیدی خیلی به دل من چسبید و دوستش داشتم و هیچ وقت فراموش نمی کنم. یک اسکناس 5 هزاری گرفتم. همیشه عاشق عید بوده ام. از بچگی تا حالا. حتی این ترافیک منتهی به عید را هم دوست دارم.

*به چه کسی عیدی می دهید؟

به نوه هایم نفری 500 هزار تومان عیدی می دهم و این کار را چندین سال است که انجام می دهم. از اول هم همین مبلغ را می دادم.

*عید به مسافرت می روید؟

بله. به شمال می روم. از همه مردم ایران می خواهم که در این روزها مراقب رانندگی باشند و در جاده ها مواظب باشند. از آنها می خواهم که عیدشان را عزا نکنند و کمی آرام تر و با احتیاط تر برانند.

*با کسی قهر هستید که بخواهید آشتی کنید؟

من با هیچ کس قهر نیستم و هیچوقت هم نبودم. همیشه سعی می کنم رابطه خوبی با اطرافیان و دوستانم داشته باشم و کدورتی به وجود نیاورم.

*با علی دایی یا محمد مایلی کهن یا محمد داکان هم هیچ وقت قهر نبودید؟

نه اصلا نبودم. هر سه از شاگردان خوبم هستند که خیلی دوستشان دارم. محمد مایلی کهن غصه دار مردم است و به خاطر همین وقتی ظلمی می بیند به زبان می آورد وگرنه دل و قلبش یکی است. محمد دادگان هم که عشق من است و خیلی دوستش دارم. علی دایی هم یکی از بهترین فوتبالیستهای تاریخ این کشور است.

*به عنوان سوال پایانی درباره جام جهانی هم صحبت کنید. به نظر شما چه اتفاقی رخ می دهد؟

جام جهانی قبلی هم خیلی ها می گفتند ایران به بدترین شکل می بازد و از آرژانتین ده گل می خورد اما گفتم که این آرژانتین نمی تواند مقابل ما به مشکل می خورد. الان هم همین را می گویم. کی روش کارش را بلد است و مطمئن باشید در جام جهانی عملکرد خوبی خواهیم داشت. اگر هم روزی از او انتقاد کردم به خاطر این بود که در کار فدراسیون دخالت می کرد وگرنه مربی بسیار خوبی است و قبولش دارم.

*حرف پایانی...

ان شالله سال خوبی برای مردم ایران در راه باشد. دیگر از این بلاها نازل نشود و هیچ کس داغدار نشود. از شما هم ممنونم که این مصاحبه را ترتیب دادید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز