خبرگزاری کار ایران

یک نقره، یک برنز و عنوان هفتمی سوغات ملی‌پوشان ایران از ترکیه

ناکامی، تکرای برای جودوی ایران!

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۹۶۳

پرونده عملکرد کاروان 9 نفره جودوی ایران در رقابت‌های گرند پری ترکیه درحالی با کسب تنها یک نشان نقره و یک برنز و 7 ملی‌پوش حذف شده از گردونه مسابقات بسته شد که گویا ناکامی و شکست‌های پی‌درپی سال 96 درسال جدید یعنی سال 97 نیز خیال ندارد دست از سر این رشته مهیج رزمی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی بردارد!

به گزارش ایلنا، حذف 7 ملی‌پوش آن هم در نخستین آوردگاه بین‌المللی که جودوی ایران درسال 97 تجربه کرده است، اتفاقی تلخ برای اهالی این رشته و زنگ خطری جدی برای مسوولان فدراسیون قبل از بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا است.

سال 96 قطعا برای جودوی ایران که یکی از رشته‌های رزمی مهیج، مدال آور و ارزشمند المپیکی ورزش ایران به شمار می‌رود، سالی نه چندان دلچسب و قابل قبول از لحاظ مدال آوری و ثبت نتایجی درخشان در عرصه داخلی و بین‌المللی بود زیرا اگر اندکی به عقب بازگردیم و نیم نگاهی به نتایج کسب شده توسط جودوکاهای ملی‌پوش ایران در تمامی مسابقات‌های بین‌المللی که حضور داشتند، بیندازیم، خواهیم دید که به جز یکی دو چهره قدیمی و کهنه کار جودوی ایران که همیشه جورکش این رشته در دوره افول و بی مدالی بودند، نتایج ثبت شده از باقی ملی‌پوشان و جودوکاها در مسابقات برون مرزی به هیچ وجه چنگی به دل نمی‌زند و جز ناکامی و حذف‌های پی‌درپی از گردونه رقابت‌ها عایدی دیگری برای این رشته به دنبال نداشته است.

البته با توجه به تغییراتی که قرار بود مسوولان فدراسیون جودو در روزهای پایانی سال گذشته در ترکیب کادرهای فنی خصوصا در رده سنی بزرگسالان بدهند و با تزریق خونی تازه به رگ‌های فرسوده جودو جانی دوباره به این رشته رزمی ببخشند، اینطور پیش بینی می‌شد که در سال جدید یعنی سال 97 با رویکردی نو و نگاهی تازه به این رشته، شاهد تغییراتی اساسی در بدنه اصلی تیم ملی و راس هرم کادرفنی تیم ملی باشیم. اتفاقی که خیلی هم دور از ذهن و غیرقابل دسترس به نظر نمی‌رسید ولی گویا خیلی هم این انتظار و توقع بجا و ساده برای تصمیم سازان جودو اهمیتی نداشت زیرا شروع سال جدید برای جودوی ایران بار دیگر توام شد با ناکامی و ثبت عملکردی ضعیف در عرصه بین‌المللی. عملکردی که نشان داد تفکر جاری و عملیاتی در فدراسیون جودو همچنان در همان حال و هوای قبل به سر می‌برد. یعنی خیلی نباید منتظر وقوع  حرکت خارق العاده‌ای از سوی این سیستم برای ایجاد تغییراتی اساسی و زیرساختی در جودوی ایران باشیم زیرا تمام ظرفیت جودو همین است که می‌بینیم و درک می‌کنیم. بنابراین اینکه مثلا منتظر باشیم تا برای سعید ملایی، جواد محجوب، محمد بریمانلو و خیلی از ستاره‌های همیشگی جودوی ایران جایگزینی ایده‌آل و ششدانگ کشف شود، خیالی باطل است! چون با روندی که این مجموعه درپیش گرفته است قطعا نه تنها ما در سال‌های آینده نمی‌توانیم موتور سازندگی و پشتوانه سازی جودوی ایران را روشن کنیم، بلکه همین بضاعت اندکی که از قبل داریم را هم با این فشارهای غیرفنی، نادرست و نفسگیر و نیز اعزام‌های پی‌درپی یکسری ستاره‌های بی‌پشتوانه نابود می‌کنیم و خیلی زودتر از آنچه فکرش را کنیم آنها را از دور خارج کرده و فرسوده می‌کنیم.

گزارش: رضا عباسپور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز