خبرگزاری کار ایران

غول خفته برمی‌خیزد؛ عملکرد درخشان با لاموشی

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۸۷۷

رن تاکنون غول خفته فوتبال فرانسه بود اما آنها با علمکردی درخشان در حال بیدار شدن هستند.

به گزارش ایلنا، این باشگاه در تابستان 2016  عثمان دمبله را به بوروسیا دورتموند فروخت و 15 میلیون یورو دریافتی را صرف خرید بازیکن نکرد. طرفداران آنها را متهم به خسیس بودن کردند، و البته زمانی که کمیل گروسیچکی، پل ژرژ انتپ، و پدرو هنریکه هم در زمستان از این تیم جدا شدند، خشم آنها بیشتر شد. تیمی که قوی هم نبود، در عرض تنها شش ماه به‌شدت ضعیف شده بود.

اما رن در تابستان گذشته پول خرج کرد و بازیکنانی مانند اسماعیل سار، فیتوت مواسا، و بنجامین بوریژو را به خدمت گرفت. آنها 40 میلیون یورو خرج خرید این بازیکنان کردند. همچنین دیافرا ساخو و وهبی خزری هم به این تیم پیوستند اما رن نتایج خوبی نگرفت و کریستین گورکوف، مربی تیم در نوامبر اخراج شد.

جانشین او صبری لاموشی بود که گزینه جالبی به نظر می‌رسید. لاموشی در هنگامی که مربی ساحل عاج بود عملکرد نسبتا خوبی داشت اما در سطح باشگاهی بی‌تجربه بود و تنها سابقه هدایت الجیش قطر را در کارنامه داشت. پس از آمدن لاموشی، اوضاع به یکباره بهتر نشد. تیم همچنان در اواسط جدول بود در حالی که نانت و مون‌پلیه، که در تابستان بسیار فعال‌تر بودند، هدفشان راهیابی به مسابقات اروپایی بود.

رن پس از برد دراماتیک مقابل گنگان در فوریه، همچنان در رده دهم بود. برخی بازیکنان عملکرد بهتری پیدا کرده بودند، مانند توماس کوبک دروازه‌بان و ژرمی گلان مدافع اما اوضاع همچنان خوب نبود تا اینکه آنها گنگان را بردند. رن پس از آن هشت بازی است که نباخته است و این هفته هم در خانه نیس مساوی کرد.

گورکوف اعتقاد عجیبی به سیستم 1-1-4-4 داشت، حتی با آن که مشخص بود بازیکنانی که دارد به این سیستم نمی‌خورند اما لاموشی از این تیم بهترین عملکرد را می‌گیرد. بنجامین آندره بهترین بازیکن آنهاست و تیم با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کند.

به این ترتیب بوده که رن در شش بازی اخیر تنها سه گل دریافت کرده است. آنها در حال حاضر در رده پنجم جدول هستند.

رن نیاز به یک مهاجم و یک مدافع چپ خوب دارد، چرا که لودویک بال چندان آماده نبوده است اما تقویت تیم در صورتی انجام می‌شود که آنها بتوانند در پایان فصل به لیگ اروپا راه پیدا کنند. اگر آنها رده فعلی خود، یعنی پنجم را حفظ کنند به این مسابقات می‌رسند.

لیگ یک فرانسه به لیگ داراها (چهار تیم اول) و ندارها (بقیه تیم‌ها) مشهور است اما رن با قدرت مالی و تحولی که با لاموشی داشته، می‌تواند شکاف بین این دو گروه را پر کند.

منبع: سایت گاردین / آدام وایت و اریک دوین

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز