خبرگزاری کار ایران

تصمیم بحث‌برانگیز در جام جهانی روسیه؛

نمایش تصمیمات داور ویدیویی در صفحه نمایش ورزشگاه

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۰۰۵

بررسی تصمیمات داور مسابقه توسط تکنولوژی VAR و نمایش آن به تماشاگران در جام جهانی روسیه انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، یکی از تصمیمات جدید فیفا که قرار است در جام جهانی عملی شود و تا کنون با مخالفت‌های زیادی روبرو شده است، اجرایی شدن استفاده از تلکنولوژی داور ویدیویی (VAR) است که قرار است در صفحه نمایش بزرگ ورزشگاه‌ها برای تماشاگران پخش شود.

این تصمیم مخالفان زیادی داشته است و عده‌ای معتقدند انجام آن باعث تشنج در جو ورزشگاه‌ها بر علیه داور مسابقه خواهد شد.

 

VAR - داستان تا کنون ...

اتفاقات بررسی شده توسط داورها ویدئویی (VAR) بر روی صفحه نمایش بزرگ در جام جهانی 2018 نشان داده خواهد شد.

تکنولوژی VAR علیرغم انتقاد از استفاده از آن که پیش از این در رقابت‌های داخلی آزمایش شده بود، برای اولین بار در روسیه و در جام جهانی استفاده خواهد شد.

یک مسئله این است که طرفداران فوتبال حاضر در ورزشگاه قرار است در جریان تصمیمات داور ویدیویی قرار گرفته و این ممکن است باعث تشنج در جو ورزشگاه و سخت‌شدن کار داور شود. پیش از این تصمیمات داور ویدیویی برای بینندگان تلویزیونی به نمایش در می‌آمد که همین موضوع هم مخالفانی داشت.

فیفا اعلام کرده است که نمایش این تصمیمات در ورزشگاه‌ها تاثیری در استقلال رای داورها نخواهد داشت و باز هم تصمیم داور مسابقه است که در جریان بازی اجرایی خواهد شد و این لطمه‌ای به اقتدار داوران نخواهد زد و فقط در جهت بهبود عملکرد قضاوت مسابقه استفاده می‌شود.

VAR در برخی از بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال در دوره اخیر و همچنین در لیگ‌های آلمان و ایتالیا مورد آزمایش قرار گرفت و فیفا در ماه مارس تأیید کرد که از این سیستم در جام جهانی از ماه ژوئن استفاده خواهد شد.

این سیستم در اواخر ماه فوریه پس از آنکه تاتنهام در برابر روچدیل در جام حذفی انگلیس برنده شد اعتراضات زیادی به همراه داشت، در آن بازی داور مسابقه بارها بازی را متوقف کرده و به از سیستم VAR کمک گرفت که این منجر به تصمیمات اشتباه و بحث برانگیز زیادی شد که در نتیجه بازی تاثیرگذار بود و پس از آن بود که این سیستم شرم‌آور توصیف شد.

در حالی فیفا اعلام کرده که تکرار تصمیمات داور توسط VAR در صفحه نمایش بزرگ در جام جهانی نشان داده می‌شود که یک روز پس از آن رئیس یوفا گفت که VAR نیاز به آزمایش بیشتر قبل از آن را  دارد و به همین منظور در رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا استفاده می‌شود.

پیر لوئیجی‌ کولینا، رئیس کمیته داوران  فیفا و داور سابق جام جهانی در این رابطه گفت که این سیستم "در مورد اجتناب از خطاهای جدی و واضح" است و قرار نیست روی کوچکترین تصمیمات داوری اثر بگذارد

وی افزود: "این مسئله داوری مسابقه با فناوری نیست و هدف هرگز بررسی هر حادثه جزئی نیست."

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز