خبرگزاری کار ایران

تیم برانکو منضبط‌تر، خوش‌تکنیک تر

مقایسه عملکرد پرسپولیس و الجزیره در مرحله گروهی

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۰۴۸

مطابق انتظار و پیش بینی‌ها الجزیره امارات حریف پرسپولیس شد. تیم تن‌کاته که باید برای صدرنشینی حریف سعودی را شکست می‌داد در خانه هم به الاهلی باخت تا فقط با 8 امتیاز به مرحله بعد صعود کند.

به گزارش ایلنا، الجزیره از گروهی می‌آید که به نظر می‌رسد صعود از آن اصلا دشوار نبود و غیر از تراکتورسازی که اسیر بحران بود، الغرافه هم توان کافی برای بلندپروازی نداشت و تیم اماراتی در نهایت با مقایسه در بازی‌های رودررو با الغرافه موفق به صعود شد. الجزیره با تن‌کاته مشهور در مرحله یک هشتم نهایی روبه‌روی پرسپولیس قرار خواهد گرفت؛ تیم هفتم این فصل لیگ امارات که مرور نمایش‌هایش در مرحله گروهی ثابت می‌کند پرسپولیس احتمالا کار راحتی برای صعود نخواهد داشت اما یادتان باشد اینجا لیگ قهرمانان است و هیچ تیم کوچکی هم وجود ندارد.

پرسپولیس برانکو مقابل تیم‌های اماراتی موفق بوده و انگار سبک بازی سرخ‌ها کاملا به حریفان این شیخ‌نشین می‌خورد. فصل قبل پرسپولیس از دو بازی رفت و برگشت مقابل الوحده 6 امتیاز گرفت و اصلا با کمک همین 6 امتیاز بود که روز آخر بالاتر از الریان صعود کرد. این فصل هم پرسپولیس در بدترین ‌ شرایط‌ تیم الوصل و در هفته سوم و چهارم با این تیم اماراتی بازی کرد و 6 امتیاز به جیب زد تا در نهایت برای صعود به‌عنوان صدرنشین شانس داشته باشد.

مقایسه عملکرد پرسپولیس و الجزیره در مرحله گروهی

هر چند در چند سال اخیر الجزیره تیم پرمهره‌تر و با کیفیت‌تری نسبت به الوحده و الوصل بوده اما کیفیت این تیم با قدرت‌های فعلی غرب آسیا یعنی تیم‌های قطری الدحیل و السد یا الاهلی که تنها نماینده سعودی‌ها در مرحله بعد خواهد بود قابل قیاس نیست و می‌توان از حالا به صراحت گفت پرسپولیس و برانکو با قرعه مناسبی مواجه شده‌اند و حتی اگر در خانه حریف غافلگیر شوند در بازی برگشت فرصت جبران و صعود به جمع هشت تیم پایانی را خواهند داشت.

با تسهیلاتی که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار کاربرانش گذاشته می‌توان به راحتی آمارهای مربوط به پرسپولیس و الجزیره را در شش بازی انجام داده مرحله گروهی مقایسه کرد و به نتایجی رسید. البته شرایط گروه و سبک بازی هر تیم می‌تواند در این آمارها کاملا موثر باشد و شاید مقایسه بر اساس این آمار با پیچیدگی‌های خاصی مواجه شود که تنها با کمک نرم‌افزارهای آنالیز نتایج مفیدی به شما ارائه خواهد داد.

شاید همین حالا از تعداد پایین‌تر پاس‌های پرسپولیس نسبت به الجزیره به این نتیجه برسید که تیم برانکو در حوزه مالکیت توپ ضعیف‌تر از حریفش عمل کرده اما واقعیت این است که تمام حریفان پرسپولیس حتی الوصل بدون امتیاز در مرحله گروهی نیز در ‌‌بازی مالکانه قدرتمند عمل می‌کردند در حالی که تراکتورسازی و الغرافه چنین شرایطی مقابل تیم اماراتی نداشتند.

یا مثلا در حوزه تهاجمی شاید عجیب باشد که پرسپولیس، هم شوت‌های بیشتری نسبت به حریفش زده هم دقت شوتش بالاتر بوده اما تعداد گل‌های زده الجزیره بالاتر است که باز هم این را می‌توان به حریفان بی‌کیفیت‌تر تیم اماراتی در گروهش ارتباط داد. در حوزه دفاع البته عملکرد پرسپولیس کاملا برتر بوده و این را از هر آیتم این بخش به خوبی می‌توان تشخیص داد.

مقایسه عملکرد پرسپولیس و الجزیره در مرحله گروهی

در بخش سوم با توجه به مقایسه تعداد دریبل‌های موفق پرسپولیس نسبت به حریفش می‌توان نتیجه گرفت سرخ‌ها در مقایسه با حریف خود تکنیکی‌تر هستند و سانترهای بیشتر هم می‌تواند مخاطب این آمار را به این نتیجه برساند که پرسپولیس به بازی از کناره‌ها رویکرد جدی‌تری دارد.

در بخش انضباطی پرسپولیس تیم منضبط‌تر و کم‌ خطاتری به نظر می‌رسد که این را می‌توان به همان کیفیت تیم و تکنیکی بودن نفرات تیم برانکو ارتباط داد. به هر حال سبک بازی الجزیره می‌تواند نتیجه‌گیری بر اساس این داده‌ها را راحت‌تر کند. به عبارت ساده‌تر اگر تیمی با روش ضدحمله سریع بازی می‌کند دیگر مالکیت و تعداد پاس بالا در مورد این تیم اهمیت چندانی پیدا نمی‌کند یا بر عکس اگر مدل بازی تیمی بر مبنای تعداد پاس و مالکیت بالا باشد حتما باید به پاس‌های موفق و کلیدی این تیم در یک سوم دفاع حریف دقت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز