خبرگزاری کار ایران

نماینده ایران بالاتر از تیم‌های قدرتمند ترکیه‌ای؛

پسران طلایی در جمع 5 تیم برتر رقابت‌ها

کد خبر : ۶۱۶۰۲۰

تیم فوتبال پسران طلایی به عنوان تنها نماینده ایران توانست در رقابت‌های جهانی استانبول عملکرد قابل قبولی داشته و بالاتر از تیم‌های قدرتمند ترکیه‌ای، عنوان پنجمی این مسابقات را کسب کند.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال پسران طلایی توانست در رقابت‌های جهانی استانبول ترکیه که به مناسب روز جهانی کودک برگزار شد عنوان پنجمی را با حضور قدرت‌های فوتبال ترکیه و شرق اروپا کسب کند.

این رقابت‌ها با حضور 26 تیم از 11 کشور مختلف اروپایی و آسیایی برگزار شد که تیم پسران طلایی به عنوان تنها نماینده ایران و آسیا شرکت کرده بود. پسران طلایی در این رقابت‌ها توانستند با شایستگی به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کنند و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل قهرمان بلغارستان نتیجه را 2-1 واگذار کردند.

تیم‌های کاسیرگا اسپور ترکیه، دیدصوفیا بلغارستان، سیواس اسپور و آلتای ترکیه عناوین اول تا چهارمی را کسب کردند. پسران طلایی در مجموع مسابقات توانست بالاتر از تیم‌های گالاتاسرای، فنرباغچه، بشیکتاش و قهرمان لهستان، تیم‌های قدرتمند اروپای شرقی قرار بگیرد.

هدایت تیم فوتبال پسران طلایی برعهده محمد بابایی مربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران است که در کارنامه این مربی عنوان کسب عنوان پنجمی دنیا با تیم ملی نوجوانان ایران، هدایت تیم‌های پیکان، پدیده، ابوموسلم مشهد و چند تیم دیگر است. بعد از اتمام این رقابت‌ها، ابوالفضل نوری‌زاده، امیرحسین علی‌پور و علی شعبانی 3 بازیکن کلیدی پسران طلایی توانستند در تیم منتخب مسابقات قرار بگیرند.

آنچه مسلم است حضور بازیکنان نونهال و پایه ایران در رقابت‌های جهانی باتوجه به حضور مدیران استعدادیاب باشگاه‌های اروپایی در چنین رقابت‌ها برای ارزیابی بازیکنان با استعداد، می‌تواند زمینه‌ساز حضور فوتبالیست‌های با استعداد ایرانی در فوتبال اروپا باشد.

گفتنی است مدیریت این آکادمی برعهده برادران یوسفی است که این تیم پیش‌تر توانسته بود در مسابقات ازمیرکاپ ترکیه، بانسکو کاپ بلغارستان، مسابقات تفلیس گرجستان و آنتالیا ترکیه به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و عناوین برتر را کسب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز