خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال نشسته / اولین گام طلایی به سوی پارالمپیک توکیو

کد خبر : ۶۱۶۱۲۶

نخستین دوره رقابت های لیگ جهانی والیبال نشسته درحالی به میزبانی تبریز برگزار شد که رهاورد اتفاقات متعدد و هیجان انگیزی بود.

به گزارش ایلنا، نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته با حضور شش تیم برتر جهان یعنی ایران، روسیه، بوسنی و هرزگوین، اوکراین، آلمان و آمریکا در پایتخت گردشگری جهان اسلام از روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه تا روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد.

مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت دوره ای برگزار شد که تیم ایران در نخستین گام برابر روسیه قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر مقابل این تیم به برتری رسید. ایران در دومین گام مقابل بوسنی و هرزگوین قرار گرفت. سرمربی این تیم که برای شکست ایران انگیزه بالایی داشت در دیداری حساس و نزدیک در پنج ست متوالی رقابت کرد و در نهایت ۳ بر ۲ شکست خورد.

تیم ملی ایران سپس مقابل اوکراین به برتری رسید اما بوسنی در مهم ترین دیدار خود مقابل روسیه با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا ایران فینالیست زودهنگام مسابقات شود.

شاگردان هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران، دو مسابقه بعدی خود را نیز مقابل آلمان و آمریکا با نتیجه ۳ بر صفر با پیروزی پشت سرگذاشتند تا بدون شکست راهی فینال شوند.

تیم روسیه هم تنها یک شکست برابر تیم ملی ایران تجربه کرد و در چهار رقابت بعدی خود برابر بوسنی و هرزگوین، آلمان و آمریکا و اوکراین به برتری رسید و به فینال راه یافت.

بوسنی و هرزگوین دو شکست مقابل ایران و روسیه و دو پیروزی مقابل آمریکا و آلمان کسب کرد تا برای به دست آوردن مقام سومی به مصاف اوکراین برود.

آلمان هم تنها برابر آمریکا به پیروزی رسید. آمریکا هم در شکست های متوالی خود رکورددار شد. این تیم حتی یک امتیاز هم در مرحله مقدماتی کسب نکرد.

روز سه شنبه برای ایران روز مهم و خاطره انگیزی شد. در مسابقات روز پایانی ابتدا از ساعت ۱۰ صبح آلمان به مصاف آمریکا رفت و ۳ بر یک پیروز شد تا صاحب عنوان پنجمی شود. آمریکا نیز تنها در ست دوم موفق شد نتیجه را با امتیاز ۳۱ بر ۲۹ به نفع خود به پایان برساند و با پیروزی در یک ست با کوله باری از تجربه از ایران برود. در دیدار رده بندی نیز بوسنی و هرزگوین برابر اوکراین قرار گرفت و ۳ بر صفر این تیم را شکست داد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

فینال هیجان انگیز ساعت ۱۸ در حضور تماشاگران زیادی که از نیم ساعت پیش از آغاز مسابقه به سالن آمده بودند، آغاز شد. رقابت حساس ملی پوشان را مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، به همراه محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، از نزدیک نظاره کردند.

این دیدار حساس برای ناظر فنی سازمات جهانی پارا والیبال هم جذاب بود به طوریکه اذعان داشت ایران قدرت برتر جهان است و برنده فینال مسابقات لیگ جهانی هم خواهد بود.

سرمربی بوسنی که حسرت بازی در فینال را در چهره داشت اعلام کرد برای مسابقات قهرمانی جهان آماده خواهد شد و ابراز امیدواری کرد در فینال برابر ایران بازی کند. به هر روی هادی رضایی هم تغییر تاکتیک داد و از دو پاسور استفاده کرد تا سرعتی بازی کند. ملی پوشان جوان نیز در این بازی نقش بسزایی داشتند و هماهنگ عمل کردند و بار دیگر روسیه را با نتیجه تکراری ۳ بر صفر شکست دادند.

در معرفی برترین ها هم اسم داود علیپوریان، صادق بیگدلی و رمضان صالحی قرار گرفت.

رضایی این بار هم از عملکرد شاگردانش رضایت داشت چراکه با قهرمانی در نخستین دوره لیگ جهانی کلکسیون مدال ها و قهرمانی هایش را در مسابقات متعدد تکمیل کرد و حال با طیب خاطر اردوهای آمادگی شاگردانش را با حضور ۱۸ ورزشکار آغاز می کند تا در مسابقات لیگ جهانی قهرمانی خود را تکرار کرده و سهمیه مستقیم بازی های پارالمپیک توکیو را کسب کند.

سه تیم برتر رقابت های قهرمانی جهان سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو را کسب خواهند کرد.

از نکات حاشیه ای دیگر نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته برگزاری مسابقات در سالن صدرای تبریز بود که این مجموعه فرهنگی ورزشی به همت علی کشفیا، رئیس هیات آذربایجان شرقی، درست و برای جانبازان و معلولان مناسب سازی شده است.

میزبانی ایران هم مورد توجه ناظر فنی سازمان جهانی پارا والیبال قرار گرفت و اعلام کرد این مسابقات با استانداردهای جهانی و پارالمپیک برگزار شد.

نکته حاشیه ای دیگر مراسم اختتامیه رونمایی از فرش جام جهانی فوتبال بود که به صورت کتابی بافته شده بود و توسط وزیر ورزش و جوانان رونمایی شد.

درپایان نیز ملی پوشان والیبال نشسته با حضور در استانداری آذربایجان شرقی مورد تحسین رئیس جمهور قرار گرفتند و جوایزی را نیز دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز