خبرگزاری کار ایران

علی دایی: تیم‌های بی‌انگیزه شرافتمندانه بازی کنند/ اگر باشگاه مرا نخواهد بدون مشکل جدا می‌شوم

کد خبر : ۶۱۶۶۳۵

سرمربی سایپا در مورد شرایط تیمش در آخرین دیدار با پیکان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: بابت زحماتی که شما خبرنگاران در یک فصل کشیدید تشکر می‌کنم و امیدوارم ما را حلال کنید. در مورد بازی هم باید بگویم بازی فردا مقابل پیکان آخرین بازی ما در فصل جاری لیگ برتر است که از قضا هم ما و هم تیم پیکان می‌خواهیم در این بازی برنده باشیم و فصل را با پیروزی به اتمام برسانیم.

وی در ادامه افزود: شرایط جدول به گونه‌ای است که دو تیم به تیم پیکان چسبیده‌اند و این تیم اگر در بازی فردا مقابل ما ببازد و حریفانش پیروز شوند در جدول سقوط خواهد کرد به همین خاطر پیکان با تمام قوا به مصاف ما می‌آید و در عین حال ما هم سعی می‌کنیم برنده باشیم و امیدواریم به اتفاقات خوبی که رخ بدهد و در جدول صعود کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا همچنین به تمجید از تیم پیکان پرداخت و گفت: پیکان تیم خوبی است و از مربی توانمندی چون مجید جلالی بهره می‌برد. خود من افتخار شاگردی ایشان را داشته‌ام، امیدوارم فردا یک بازی و زیبا را شاهد باشیم و در نهایت حق به حقدار برسد و تیمی که شایسته پیروزی است به این مهم دست یابد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد بازی قبلی تیمش مقابل گسترش فولاد که نتوانست پیروز شود، اضافه کرد: ما در آن مسابقه شانس‌های خیلی زیادی برای گلزنی داشتیم. به هر حال وقتی پنالتی‌مان به گل تبدیل نمی‌شود و توپ‌مان در صحنه دیگری به تیر دروازه می‌خورد نشان می‌دهد که ما برای پیروزی خیلی تلاش کردیم و حتی یک شانس هم به حریف ندادیم. اما به هر حال آن بازی تمام شد و ما باید به بازی فردا و آینده فکر کنیم. مقابل پیکان تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا یک بازی خوب همراه با نتیجه داشته باشیم.

دایی در مورد کیفیت بازی‌های این فصل لیگ برتر خاطرنشان کرد: ما امسال لیگ خیلی خوبی داشتیم. حساسیت در پایین و بالای جدول خیلی زیاد بود و به غیر از اینکه قهرمان زود مشخص شد تب و تاب کسب سهمیه و همچنین سقوط در هفته‌های پایانی ادامه داشت. مخصوصا در 4،5 هفته ابتدایی و انتهایی فصل که رقابت خیلی خوب بود. ضمن اینکه جوانان خوبی امسال در لیگ ما چهره شدند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد حضور تیم ملی در جام جهانی عنوان کرد: تیم ملی به زودی باید جمع شود و انشاءالله مربیان تیم در فاصله باقیمانده تا جام جهانی تدارک خیلی خوبی برای مسابقات ببینند و من امیدواریم تیم ملی در این رقابت‌ها حداقل انتظارات مردم را برآورده کند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا راجع به اینکه آیا علی قلی‌زاده قرار است به استقلال برود و یا گل نکردن پنالتی‌اش در مقابل گسترش فولاد به این مسئله ارتباط داشته یا خیر، یادآور شد: مطمئنا قلی‌زاده یکی از بهترین‌های این فصل بود و کمک زیادی به تیم ما کرد. اینکه پنالتی‌اش به گل تبدیل نشده برای هر بازیکنی در دنیا اتقاق می‌افتد و این صحبت‌ها مطرح نیست او با باشگاه قرارداد دارد و به هیچ عنوان او را به تیم داخلی نخواهیم داد. انشاءالله که اگر او در ایران ماندنی شد در همین سایپا به فوتبالش ادامه خواهد داد.

دایی در مورد آینده خودش در سایپا و اینکه قصد دارد در صورت آسیایی شدن این تیم تحت هر شرایطی با سایپا راهی لیگ قهرمانان شود، تصریح کرد: ما برای کسب سهمیه آسیا و قهرمانی استقلال کاری نداریم و فکر کنم تا همین الان حضورمان در پلی آف تقریبا قطعی شده اما می‌خواهیم بازی فردا را هم ببریم تا انشاءالله حضورمان در آسیا قطعی شود. من برای فصل بعد با سایپا قرارداد دارم و اگر بخواهند ادامه می‌دهم و اگر هم نخواهند مشکلی نیست و می‌روم.

خبرنگاری به بحث تبانی در هفته‌های پایانی لیگ دست اول اشاره کرد و از علی دایی پرسید اگر در هفته‌های پایانی لیگ برتر نیز چنین اتفاقی رخ دهد چه اتفاقی می‌افتد و او انتظارش از تیم‌هایی که نه شانس کسب سهمیه را دارند و نه خطر سقوط آنها را تهدید می‌کنند چیست، گفت: انتظاری که من از این تیم‌ها دارم این است که شرافتمندانه بازی کنند فرقی نمی‌کند که در هفته اول بازی می‌کنند یا هفته آخر. فوتبال بازی شرافتمندانه است و باید همه با تمام وجود بازی کنند. فرقی نمی‌کند تیم پایین جدولی باشد و تیم بالای جدولی. همه باید شرافتمندانه بازی کنند تا حق به حقدار برسد و در نهایت آن تیمی که زحمت کشیده است به موفقیت دست یابد. من از این بابت غصه‌ای نمی‌خورم و اطمینان دارم که همه تیم‌ها در هفته آخر با تمام وجود بازی خواهند کرد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به طرح موضوع بی‌انضباطی مالی توسط برخی از تیم‌ها خاطرنشان کرد: از دید من این موضوع بی‌انضباطی مالی نیست. خود من از سال‌ها قبل از تیم‌های نفت، پرسپولیس و ... طلب دارم چرا کسی جوابگوی ما نیست؟ چرا کسی نمی‌گوید من چطور طلبم را وصول کنم؟

دایی در ادامه افزود: صحبت‌های رئیس هیئت فوتبال قم را شنیدید؟ ایشان مثل آب خوردن می‌گفت تیم صبا را منحل می‌کنیم و تیمی را از لیگ دو می‌خریم و دوباره به لیگ برتر می‌آییم! خوب، آن 24 میلیارد بدهی باشگاه صبا چه می‌شود؟ چه کسی پاسخگوست؟ متاسفانه این خانه از پای‌بست ویران است و اینجاست که این مثل مصداق پیدا می‌کند.

وی به انتقاد از قوانین به زعم او من در آوردی پرداخت، گفت: در سال‌های گذشته قوانین من در آوردی وضع کرده بودند که فقط از باشگاه‌ها حمایت می‌شد و نه حق مربی را می‌دادند و نه بازیکن را. آن اتفاقات افتاد که امروز رئیس هیئت فوتبال قم می‌گوید صبا را منحل می‌کنیم و تیم دیگری را می‌خریم. این کارها را می‌کنند و بعد  اسم مسلمان را روی خود می‌گذارند!

سرمربی تیم فوتبال سایپا ضمن تاکید بر اینکه حق و حقوق همه عوامل فوتبال باید پرداخت شود، افزود: خوشبختانه خبرهای خوبی از فدراسیون فوتبال می‌شنویم و کمیته‌هایی تشکیل شده که حداقل پیگیر پرداخت حق و حقوق بازیکنان و مربیان هستند و در عین حال مانع از انباشته شدن بدهی باشگاه‌ها می‌شوند. به همین خاطر باید از آقای وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال تشکر کنم که در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

دایی همچنین یادآور شد: سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت پیگیر پرداخت حق و حقوق بازیکنان و مربیان و در عین حال پرداخت بدهی‌های باشگاه‌ها بود که وزیر ورزش دستور فرمودند و باشگاه‌ها جستند. چند روز دیگر دوباره کمیته‌های AFC به ایران می‌آیند و پیگیر حق و حقوق بازیکنان و بدهی باشگاه‌ها هستند دیگر نمی‌شود به راحتی جست. باید حق و حقوق همه پرداخت شود متاسفانه ما این همه گفتیم اما ترتیب اثری داده نشد ظاهرا باید زور و فشاری باشد تا ترتیب اثر بدهند.

خبرنگاری به نقش تاثیرگذار علی قلی‌زاده در تیم فوتبال سایپا اشاره کرد و نظر دایی را درخصوص جدایی احتمالی این بازیکن از جمع نارنجی‌پوشان پرسید که وی در پاسخ گفت: این نظر شماست. من که کار فنی می‌کنم چنین نظری ندارم ما یک تیم هستیم و با هم تلاش می‌کنیم و نتیجه می‌گیریم. در این بین شاید کار برخی از بازیکنان بیشتر از دیگران دیده شود اما ما به صورت تیمی کار می‌کنیم قطعا هر کسی از جمع ما برود بهتر می‌شویم اما بدتر نخواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز