خبرگزاری کار ایران

تنها رقابت باقی مانده در لیگ برتر ۳ ضلع دارد؛

ذوب‌آهن، استقلال و سایپا در نبرد نایب قهرمانی و سهمیه

کد خبر : ۶۱۶۷۴۸

3 تیم بالای جدولی در نبرد نایب قهرمانی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی به هفته پایانی خودش در فصل هفدهم رسیده است که تقریبا تمام معادلات جدول حل شده است و قهرمان و تیم‌های سقوط کننده مشخص شده‌اند و تنها معادله باقی مانده موضوع نایب قهرمانی و کسب سهمیه‌های سوم و چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیاست.

این رقابت بین 3 تیم ذوب آهن، استقلال و سایپا است که بین رتبه‌های دوم، سوم و چهارم جدول قرار دارند و حسابشان را از رتبه اول و پنجم لیگ جدا کرده‌اند. در حال حاضر ذوب‌آهن با 52 و استقلال و سایپا با 51 به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند و نتایج دیدارهای پایانی مشخص می‌کند جایگاه قطعی تیم‌ها در فصل هفدهم کدام‌یک خواهد بود.

ذوب آهن به دلیل اختلاف امتیاز با دو تیم دیگر اگر بتواند نفت سقوط کرده را ببرد بدون چون و چرا نایب قهرمان لیگ شانزدهم خواهد بود و سهمیه سوم و مستقیم ایران در لیگ قهرمانان را کسب خواهد کرد و رتبه های سوم و چهارم بین استقلال و سایپا تقسیم خواد شد.

شاگردان دایی و شفر به ترتیب به مصاف پیکان و سپاهان خواهند رفت که بازی‌های سختی خواهد بود و نتیجه‌اش قابل پیش‌‌بینی نیست و البته با توجه به هم امتیاز بودن دو تیم، در صورت کسب نتیجه برد، باخت یا تساوی مشابه دو تیم، اختلاف فاحش تفاضل استقلال با سایپا این تیم را در رتبه بالاتر قرار خواهد داد و سایپا چهارم جدول باقی می‌ماند و این تیم برای عبور از استقلال باید امتیاز بیشتری در این هفته از رقابت‌ها نسبت به آبی‌پوشان کسب کنند.

ذوب‌آهن، استقلال و سایپا در نبرد نایب قهرمانی و سهمیه

سهمیه آسیایی ایران 1+3 است که یعنی 3 سهمیه مستقیم و یک پلی‌آف خواهد بود که به ترتیب به قهرمان لیگ برتر، قهرمان جام حذفی، نایب قهرمان لیگ برتر و تیم سوم لیگ برتر می‌رسد و اینجا تفاوت رتبه های دوم و سوم جدول و اهمیت نایب قهرمانی لیگ معلوم می‌شود.

شانس بزرگ ذوب آهن و سایپا و حتی خود استقلال، حضور آبی‌پوشان در فینال جام حذفی و جمع 4 تیم بالای جدول است که معنی آن قهرمانی در جام حذفی با پیروزی بر خونه به خونه و دادن شانس آسیایی شدن به تیم چهارم فوتبال ایران است. بدین ترتیب اگر استقلال تهران را برنده بازی با خونه به خونه در جام حذفی بدانیم، تیم سوم لیگ مستقیما و تیم چهارم با پلی آف آسیایی خواهند شد.

 

گزارش از: مهدی حاجی خانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز