خبرگزاری کار ایران

خداداد عزیزی در گفت و گو با ایلنا:

فقط باید به قهرمانی فکر کنیم؛ 24 تیم برای آسیا خیلی زیاد است/فدراسیون کارفرما است و باید درباره قرارداد کی روش تصمیم بگیرد/ تیم 96 ستاره نداشت!

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۴۴۲

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: هیچ کس نمی تواند منکر نتایج خوب کی روش شود اما فدراسیون باید درباره قرارداد او تصمیم بگیرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران بعد از حدود دو دهه دوباره در امارات باید مسابقات جام ملت های آسیا را پشت سر بگذارد. در جام 96، شاگردان طلایی محمد مایلی کهن در کمال شایستگی به مقام سومی دست پیدا کردند. خداداد عزیزی بهترین بازیکن آن دوره از رقابت ها شد و حالا در گفت و گو با ایلنا، درباره شانس تیم ملی برای قهرمانی، ماندن یا نماندن کی روش، تفاوت نسل طلایی که خودش متعلق به آن بود و نسل حال حاضر و ....صحبت کرد که متن این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

* آقای عزیزی از قرعه ایران در جام ملت ها خبر دارید؟

نه متاسفانه دقیق نمی دانم.

* با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن در گروه چهار قرار گرفتیم...

در این گروه هم نمی خواهیم بالا بیاییم؟ به نظرم اصلا نباید نگران صعود کردن باشیم. با توجه به اینکه تعداد تیمها بسیار زیاد است ما نباید اصلا دغدغه ای از این بابت داشته باشیم و فقط باید به قهرمانی فکر کنیم.

* به نظر می رسد در این دوره از رقابت ها شانس زیادی برای قهرمانی داشته باشیم.

ببینید تیم ما همیشه و در همه ادوار شرایط قهرمانی را داشته است. حتی با مربیان ایرانی هم همیشه جزو هشت تیم یا درنیمه نهایی به سر می بردیم. پس برای صعود به هشت یا چهار تیم نباید نگرانی داشته باشیم.

* 24 تیمی شدن مسابقات تاثیری در کیفیت بازی ها خواهد گذاشت؟

به نظرم این حرکت باعث می شود تا سطح مسابقات پایین بیاید. آسیا گنجایش داشتن 24 تیم را ندارد و قطعا می بینید که کیفیت مسابقات پایین می آید.

* این دوره از بازیها در امارات برگزار می شود. نزدیکی ایران و امارات فاکتور خوبی برای ما به حساب می آید. این طور نیست؟

دقیقا همینطور است. من فکر می کنم با شرایط امارات اصلا غریبه نیستیم. ایرانی های زیادی در آنجا حضور دارند که می تواند جو ورزشگاه را به سود ما کند. شرایط برای قهرمانی مهیا شده اما باید بدانیم کار سختی داریم.رقبای اصلی ما همان تیمهای همیشگی هستند. عربستان، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و امارات میزبان و شاید چین تیمهایی هستند که می توانند خطرساز شوند.

* در جام 96 هم ایرانیها حمایت خیلی خوبی از شما به عمل آوردند.

بله در آن سال هم ورزشگاه تقریبا پر از تماشاگران ایرانی می شد. حضور آنها دلگرمی ویژه ای برای ما به حساب می آمد.

* فدراسیون به کی روش پیشنهاد تمدید شش ماهه قراردادش را داده و باعث ناراحتی ایشان شده است. سرمربی تیم ملی به واسطه نتایج خوب این سال های اخیر توقع یک پیشنهاد بلند مدت را داشته است. نظر شما در این باره به چه ترتیب است؟

تصمیم گیرنده فدراسیون فوتبال هست. یعنی در این بین ما کارفرما هستیم و باید پیشنهاد بدهیم. فدراسیون فوتبال باید شرایط را بسنجد و تصمیم بگیرد که چه پیشنهادی ارائه کند و چه مدت می خواهد با کی روش تمدید کند. طبق قانون حرفه ای مربی نمی تواند در این باره تعیین تکلیف کند. کی روش نتایج خوبی گرفته و هیچ کس نمی تواند منکر این قضیه شود. انتظار هم از او به همین ترتیب است. یکی از روحانیون صحبت جالب را مطرح کرد. بحث دو رگه ها و چند تابعیتی ها بود و تخصص گرایی. ایشان مثال آوردند که کی روش یک خارجی است اما چون تخصص دارد و خوب کار کرده باید مورد حمایت واقع شود. اصلا 5 تابعیتی باشد. بازهم فرقی نمی کند. همه اینها را گفتم اما به نظرم فدراسیون باید درباره مدت قرارداد سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد و در مرحله بعد کی روش پای قرارداد بایید و بگوید من با این مدت قرارداد مشکل دارم و نمی توانم ادامه دهم یا می توانم.

* تیم 96 ایران یکی از خاطره ساز ترین تیمها بود. شما و علی دایی در آن دوره جزو ستاره های اصلی تیم ملی به حساب می آمدید. در حال حاضر اصلی ترین ستاره های تیم ملی چه کسانی هستند؟

من فکر می کنم تیم 96 ستاره نداشت. همه در کنار هم ستاره شدند. از آقای عابدزاده و خاکپورتا علی دایی و کریم باقری و حمید استیلی و علیرضا منصوریان و حتی علی اکبر استاد اسدی. تیم ما به معنای کلمه تیم بود. الان هم اعتقاد دارم این تیم، کیفیت بالایی دارد.

* به نظر شما نقطه قوت تیم ملی در حال حاضر چیست؟

تیم ملی همیشه مهاجمان خوبی داشته است و اصلی ترین مشکل ما در خط دفاعی بوده است. اما کی روش توانسته این نقیصه را برطرف کند. تیم دفاعی ما خیلی منسجم است و این می تواند امیدوار کننده باشد. تیمی داریم که خیلی خوب دفاع می کند. در خط حمله شرایط مثل همیشه خوب است. بازیکنان خوبی چون طارمی، جهانبخش، سردار، گوچی، کریم و کاوه رضایی حضور دارند که می توانند در این دوره از رقابت ها درخشش داشته باشند.

* خود شما برای فصل بعد هنوز تصمیم نگرفته اید؟ به دنیای مربیگری برمی گردید یا در سطح مدیریتی کار می کنید یا ترجیح می دهید که استراحت کنید؟

فعلا هیچ خبری نیست. منتظرم تا وضعیت سیاه جامگان مشخص شود. به تازگی جلسه ای داشتیم و درباره بحث مالی حرف زدیم. سال گذشته تیم خوب هزینه کرد اما خوب بسته نشد و سرانجام سقوط کرد. ابتدا می خواهیم آورده باشگاه برای فصل جدید را مشخص کنیم و بعد ببینیم چه کار می خواهند انجام دهند.

* آقای مهابادی همچنان سرمربی تیم است؟

ایشان در بازی آخر هم اجازه گرفتند و حضور پیدا نکردند. نمی دانم برای فصل بعد هم ایشان هستند یا خیر.  

* فوتبال مشهد روزهای خوبی را سپری نمی کند. سیاه جامگان افتاد و پدیده هم گویا قصد تیم داری ندارد.

مشهد بزرگترین شهر استان خراسان است و استعدادهای فراوانی در آن وجود دارند. شهر ما نمایندگان زیادی در لیگ برتر داشته است. از پدیده و سیاه جامگان تا ابومسلم و پیام. اینجا ثروت و پول هست اما ورزش جایگاه چندانی در آن ندارد. مسئولان استان با هزینه کردن در فوتبال موافق نیتسند. مدیران غیر فوتبالی اند. چطور می شود تبریز دو تیم در لیگ برتر و دو تیم در لیگ یک داشته باشد اما مشهد وضعیتش اینگونه باشد؟ مشهد پایگاه فوق العاده خوبی است اما مدیران استان سیاسی هستند و در ورزش هزینه نمی کنند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز