خبرگزاری کار ایران

کرانچار تا پایان المپیک قرارداد دارد

استیلی: از فدراسیون خواسته‌ایم از هر باشگاه 2+1 بازیکن در اختیار بگیریم

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۸۵

مدیر تیم ملی امید می گوید به دنبال این هستیم تا از هر تیم 2+1 بازیکن را در اختیار بگیریم.

به گزارش ایلنا، حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال امید در حاشیه تمرین امروز این تیم گفت: امروز شروع کار ما بود که با ۴۰ بازیکن آغاز شد و شروع کار کرانچار با دستیارانی بود که از تیم‌های پایه امید گرفتیم. آن‌ها به کرانچار کمک خواهند کرد و فرصت خوبی است که بتوانند از حضور در کنار کرانچار استفاده کنند. این نوعی تشویق برای مربیان پایه ما نیز است که تلاش‌های زیادی می‌کنند. این نخستین اردوی ماست که اردوی انتخابی نام دارد. در اردوی دوم بازیکنان شناخته شده‌تری که در لیگ برتر یا لیگ یک و دو بازی کرده‌اند حضور دارند و تلفیق آن‌ها لیست تیم ملی امید ما خواهد بود.

استیلی درباره دستیاران کرانچار توضیح داد: اسامی که تاکنون در رسانه‌ها مطرح شده به اضافه چند اسم دیگر از گزینه‌های دستیاری کرانچار هستند که قرار است با آن‌ها صحبت کنیم که هیچ کدام هنوز قطعیت پیدا نکرده. برای ما کاریزما، شخصیت و دانش مربی مهم است که در جمع‌بندی‌ای با کرانچار خواهیم داشت، افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند دستیار خوبی برای سرمربی تیم ملی امید باشند و هم بتوانند به فوتبال ملی ما کمک کنند.

وی درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی امید نیز تصریح کرد: ما تا بازی‌های آسیایی چند اردو خواهیم داشت که در این اردوها بازی‌های دوستانه‌ای نیز برگزار می‌شود. برای افتتاح استادیوم کربلا قرار است دو بازی دوستانه با عراق در آن ورزشگاه داشته باشیم. قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا در چین بازی دوستانه‌ای خواهیم داشت و از قطر و تایلند نیز برای ما دعوت‌نامه آمده است. هرچقدر بازی دوستانه انجام دهیم به بازیکنان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را به دست آورند.

مدیر تیم ملی امید درباره هدف‌گذاری فدراسیون در بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: بندی در قرارداد کرانچار قید نشده است اما وی تا پایان المپیک ۲۰۲۰ با فدراسیون قرارداد دارد. ما چندین سال با تیم زیر ۲۳ سال خود در مسابقه‌های آسیایی شرکت کردیم که این باعث شده شاکله اصلی را برای انتخابی المپیک از دست بدهیم. برای این دوره بازی‌های آسیایی تصمیم گرفتیم تیمی را متشکل از بازیکنان زیر ۲۱ سال خود عازم کنیم تا این بازی‌ها تیم ملی ما را برای حضوری قدرتمند در المپیک آماده کند. اگر نتوانستیم در چند پست کلیدی بازیکنان باکیفیتی را پیدا کنیم که برای ما مثمر ثمر باشند، این احتمال وجود دارد که از چند بازیکن بالای ۲۳ سال حتی بازیکنان ملی‌پوش برای کمک به تیم ملی امید کمک بگیریم. 

استیلی درباره تعامل این تیم با تیم ملی بزرگسال گفت: صددرصد این تعامل وجود خواهد داشت. چیزی که به کرانچار گفتیم، کمک به تیم ملی ایران نیز خواهد بود. تعاملی باید بین کرانچار و کی‌روش صورت بگیرد زیرا هر دو مربیان بزرگی در دنیا هستند. دو مربی بزرگ هدایت تیم ملی امید و بزرگسال را بر عهده دارند که از آقای تاج خواهش کردیم زمانی را فراهم کند تا کرانچار و کی‌روش با یکدیگر دیدار کنند که در کنار هم قرار گرفتن این دو مربی باعث وحدت تیم‌های ملی ما می‌شود. کرانچار از این ملاقات استقبال کرد و خیلی زود این دیدار صورت خواهد گرفت. همه باید به فکر منافع ملی باشیم و این دو مربی خارجی نیز به این قضیه کمک خواهند کرد.

استیلی درباره تعامل باشگاه‌ها و تیم ملی امید نیز اذعان کرد: از مدیران و مربیان باشگاه‌ها می‌خواهم که تعامل خوبی با تیم ملی امید انجام دهند. اگر تیم زیر ۲۳ سال بود از لحاظ بازیکن با مشکل مواجه می‌شدیم اما بعضی تیم‌ها هستند که از بازیکنان زیر ۲۱ سال خود نیز استفاده می‌کنند. باید تعامل خوبی با باشگاه‌هایی که این بازیکنان را دارند صورت بگیرد. از کمیته فنی و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خواهش کردیم که بند و تبصره‌ای را ایجاد کند که ما بتوانیم ۱+۲ بازیکن را از باشگاه‌ها بگیریم و باشگاه‌ها نیز موظف باشند این بازیکنان را در اختیار ما بگذارند.

وی درباره مشکل خروج بازیکنان سرباز گفت: فدراسیون صحبت‌هایی را با سازمان نظام وظیفه انجام داده تا مشکلات خروج بازیکنان سرباز هرچه سریع‌تر حل شود. من از سردار کمالی و سردار اشتری تشکر می‌کنم که با ما همکاری داشتند. این بار ما این کارها را زودتر انجام خواهیم داد تا کار به دقیقه ۹۰ نکشد. نیروی انتظامی نیز همکاری فوق‌العاده خوبی با ما داشته و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد زیرا بحث منافع ملی در میان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز