خبرگزاری کار ایران

سه دلیل برای خوشبینی به صعود آبی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا؛

بدشانسی‌های استقلال مقابل ذوب‌آهن تمام می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۱۱۰

آبی‌پوشان می‌توانند به جبران نتیجه دور رفت برابر ذوب‌آهن امیدوار باشند.

به گزارش ایلنا، پنالتی دقیقه 90 جرجی ولسیانی، هافبک گرجی ذوب‌آهن، استقلال را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داده. حالا این تیم در بازی برگشت مجبور است که حریف اصفهانی را با بیش از یک گل شکست دهد. ذوب‌آهن عملکرد دفاعی خوبی دارد و رشید مظاهری یکی از آماده‌ترین دروازه‌بانان این روزهای فوتبال ایران است. با این حال دلایلی وجود دارد که هواداران استقلال را برای صعود تیم‌شان به جمع هشت تیم برتر قاره امیدوار می‌کند.

 

 بازگشت تیام

جای خالی گلزن سنگالی که در فینال جام حذفی مصدوم شد در بازی رفت کاملا محسوس بود. استقلال در 20 دقیقه نخست بازی برتری محسوسی داشت، ولی در غیاب تیام فرصت‌ها تبدیل به گل نشد. با مصدومیت شجاعیان زهر خط حمله استقلال باز هم کمتر شد تا بازی در نیمه دوم متعادل شود.

استقلال برای بازی برگشت شجاعیان را ندارد و حضور امید ابراهیمی هم قطعی نیست. در این شرایط بازگشت تیام می‌تواند برای شفر حیاتی باشد. او به قدری برای استقلال مهم است که افتخاری پنج‌شنبه شخصا به کلینیک رفت تا از وضعیت این مهاجم مطلع شود. او در تمرین گروهی دیروز تیم هم شرکت کرد و حالا هواداران می‌توانند مطمئن باشند که سه‌شنبه او را در پیشانی خط حمله می‌بینند.

تیام بهترین بازیکن هفته‌های اخیر استقلال بوده و مهم‌تر از آن شفر در این پست کلیدی جانشین مطئنی ندارد. در بازی رفت وقتی قربانی به زمین رفت، مهره‌ای بی‌اثر بود و نتوانست دفاع حریف را به دردسر بیندازد. تیام اما در بازی‌های مهم اخیر استقلال مثل بازی با الهلال، العین و خونه به خونه نشان داده که می‌تواند از کوچکترین فرصت‌ها برای گلزنی استفاده کند.

شفر قطعا در تهران ترکیب تهاجمی‌تری را به زمین می‌فرستد و این مهاجم به خوبی تغذیه خواهد شد. از طرف دیگر قلب دفاع ذوب بدون نژادمهدی محروم و خالد شفیعی که احتمالا مصدوم است، شکننده خواهد بود. سه‌شنبه یک بار دیگر می‌تواند روز تیام باشد و او آمار 4 گل زده‌اش در بازی‌های قبلی این مسابقات را ارتقا دهد.

 

 امتیاز میزبانی

استقلال از زمان آمدن شفر تنها سه شکست داشته. اولی به بازی رفت شهرآورد برمی‌گردد که این مربی آلمانی تازه تیم را در اختیار گرفته بود و دو شکست بعدی مقابل ذوب‌آهن در فولادشهر بوده. بعد از بازی رفت مقابل پرسپولیس که شروع کار شفر بود، استقلال در ورزشگاه آزادی با این مربی حدود شش ماه است که شکستی نداشته و در بازی‌های مهم خانگی توانسته به نتیجه دلخواهش برسد. سه‌شنبه هم انتظار می‌رود هواداران استقلال که نتیجه بازی رفت را عادلانه نمی‌دانند، سکوهای ورزشگاه آزادی را مثل بازی با العین پر کنند و بازیکنان را برای جبران آن شکست تهییج کنند. پیروزی مقابل ذوب‌آهن کار ساده‌ای نیست، ولی استقلال با ترکیبی هجومی و حمایت هواداران می‌تواند به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد.

 

 پایان بدشانسی‌ها

شفر از زمان نشستن روی نیمکت استقلال با حریفان سرسختی روبه‌رو شده. العین، الهلال و پرسپولیس حریفان قدرتمندی برای استقلال بودند، ولی این مربی آلمانی مقابل آنها توانسته نتایج خوبی بگیرد. ذوب‌آهن از نظر کیفیت فنی بعد از این تیم‌ها قرار می‌گیرد، با این حال توانسته دو بار در اصفهان استقلال شفر را شکست دهد. بازبینی این دو بازی نشان می‌دهد که برد تیم قلعه‌نویی بیشتر روی اتفاقات بوده تا برتری فنی.

در لیگ برتر نتیجه می‌توانست به نفع هرکدام از دو تیم باشد، ولی در نهایت این ذوب‌آهن بود که در آخرین ثانیه‌ها به گل رسید. در لیگ قهرمانان شفر با استفاده از مدافعان بلندقامت مهم‌ترین راه حملات ذوب را بسته بود و این تیم تنها یک بار توانست با سانتر و ضربه سر دروازه رحمتی را به خطر بیندازد. با این حال پنالتی اتفاقی دقیقه آخر به میزبان کمک کرد که بازی را ببرد و امیدوارانه به تهران سفر کند.

اتفاقات اما قرار نیست تا ابد به زیان استقلال باشد و سومین مصاف ماه‌های اخیر دو تیم بهترین فرصت برای آبی‌پوشان است تا ثابت کنند ذوب‌آهن گربه سیاه این تیم نیست و شکست آنها در دسترس است. بازیکنان استقلال که با شفر روحیه خوبی پیدا کرده‌اند، برای این بازی و جبران دو شکست قبلی انگیزه زیادی خواهند داشت و از دقیقه یک حمله می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز