خبرگزاری کار ایران

بخوانید لیگ جهانی؛ بنویسید لیگ ملت ها/ استارت با خروس ها در روئن؛ دبل می شوند یا پوکر می شویم؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۱۷

تیم ملی والیبال ایران از امشب کار خود را در رقابت های لیگ ملت ها آغاز می کند.

به گزارش ایلنا، از امشب استارت رقابت های لیگ ملت ها برای تیم ملی والیبال ایران استارت خواهد خورد. رقابت هایی که همان لیگ جهانی معروف است اما از این به بعد با نام جدید به علاقمندان معرفی می شود.

این دوره از بازی های نیز دوباره مانند هر سال دستخوش تغییراتی در فرمت برگزاری شده است که پیشاز ورود به توضیحات نخستین بازی ایران بهتر است توضیحاتی در این باره ارائه داده شود.

در این دوره از رقابت ها 16 تیم حضور دارند که 12 تیم به عنوان هسته اصلی و یا همان تیمهای اصلی و 4 تیم به عنوان تیم های چالش گر در این مسابقات شرکت می کنند. این مسابقات از امروز آغاز شد و تا اواسط جولای ادامه دارد. 120 بازی در 22 شهر به انجام می رسد تا تیم قهرمان مشخص شود. لازم به ذکر است که دور نهایی با حضور 6 تیم به میزبانی لیون فرانسه برگزار خواهد شد.

این مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود و هر کدام از تیمهای اصلی حداقل یک بار میزبانی را به دست می آورند. تیمها در 4 دسته 4 تایی گنجانده می شوند و در 5 هفته با یکدیگر به رقابت می پردازند. 5 تیم برتر به اتفاق فرانسه راهی مرحله نهایی خواهند شد و در آن جا هم در قالب دو گروه سه تیمی ابتدا به میدان می روند و دو تیم برتر هر گروه راهی نیمه نهایی خواهد شد و سپس به صورت ضربدری برای رسیدن به فینال تلاش خواهند کرد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست در فرانسه با تیمهای فرانسه، استرالیا و ژاپن پیکار می کند. ملی پوشان در هفته دوم به آرژانتین می روند تا مقابل شاگردان ولاسکو، کانادا و ایتالیا پیکار کنند. در هفته سوم تیم روسیه میزبان ایران است و ما باید به مصاف تیمهای برزیل و چین نیز برویم. هفته چهارم به میزبانی آمریکا برگزار می شود. ما باید رو در روی تیمهای لهستان، صربستان و آمریکا قرار بگیریم. سرانجام هفته پنجم و حضور بچه های تیم ملی در سالن ورزشگاه آزادی. جدال با تیمهای بلغارستان، آلمان و کره جنوبی.

بازیهای هفته نخست تیم ملی والیبال در شهر روئن و در سالن کیندارنا با گنجایش 5700 نفر به انجام می رسد. سپ در سن خوان آرژانتین، یوفای روسیه، هافمن‌آمریکا و آزادی به میدان برویم. ملی پوشان بعد از بازی امشب مقابل فرانسه که ساعت 22:30 دقیقه خواهد بود فردا از ساعت 19:30 دقیقه به دیدار استرالیا می رویم و در نهایت یکشنبه از ساعت 17:30 دقیقه رو در روی سامورایی ها قرار می گیریم.

تعداد برد رتبه تیمها در جدول را مشخص خواهد کرد. البته که بعد از آن تعداد امتیازات تیمها محاسبه خواهد شد. 

فرانسه - ایران؛ ملی پوشان به آقای لیگ جهانی رسیدند

بخوانید لیگ جهانی؛ بنویسید لیگ ملت ها/ استارت با خروس ها در روئن؛ دبل می شوند یا پوکر می شویم؟

جدال امشب فرانسه و ایران در حالی به انجام میرسد که خروس ها سال گذشته موفق شدند مقام قهرمانی را مال خود کنند. آنها علی رغم قطعی بودن حضورشان در مرحله نهایی بازهم با نفرات اصلی در این مرحله حاضر شده اند. ستاره هایی چون اروین اِنگاپث، بنجامین تونیوتی، کوین تیلیه، کوین لی روکس و ... در این تیم حضور دارند و زیر نظر لورنت تیلیه به فکر دفاع از عنوان خود هستند.

فرانسه و ایران برای پنجمین بار باید رو در روی هم قرار بگیرند.سه دیدار نخست این دو تیم با برتری تیم آبی پوش تمام شد. اولین برد در سال 1970 و آخری در سال 2014 رقم خورد. با این حال تیم ملی ایران سال گذشته در جام قهرمانان برای اولین بار فرانسه را برد و با نتیجه 3-2 به پیروزی رسید. ایران در پایان در این مسابقات سوم شد و فرانسه به رده پنجمی دست پیدا کرد.

ملی پوشان در رده بندی جهانی هم یک رده از فرانسه پیش تر هستند. شاگردان کولاکوویچ تیم هشتم جهان به شمار می روند و حریف ما در رتبه نهم قرار گرفته است.

ایران و فرانسه هر دو در رقابت های پلی آف توکیو رد سال 2016 توانستند مجوز حضور در المپیک را بگیرند. در آن مسابقات فرانسه موفق شد ایران را با نتیجه 3-0 شکست دهد اما در رده بندی کلی ایران دوم شد و فرانسه سوم. در مسابقات ریو هم ایران تا یک چهارم نهایی پیش رفت اما فرانسه یک مرحله قبل تر حذف شد. 

فرانسوی ها در دوره از سه دوره اخیر این بازی ها موفق شده عنوان نخست را مال خود کند و تنها در سال 2016 بود که به مقام سوم نائل شدند. آنها سال گذشته برزیل را در خاک خود یعنی کوریتیبا با نتیجه 3-2 از پیش رو برداشتند. اروین انگاپتس هم فصل قبل عنوان ارزشمندترین بازیکن جام را از آن خود کرد.

ایران در حالی بهترین رنک را بین تیمهای آسیایی دارد که 10 سال قبل در رده بیست و ششم جهان بود و حالا با این پیشرفت فوق العاده ششمین حضور خود در لیگ جهانی یا لیگ ملت ها را تجربه می کند. ایران سال نخست با ولاسکو در این رقابت ها حاضر شد. سپس با کواچ در سال های 2014 و 2015 حاضر شد. سال بعد نوبت به لوزانو رسید و نهایتا کولاکوویچ در سال 2017 هدایت ملی پوشان را به عهده گرفت و حالا دومین تجربه خود را با ایران پشت سر خواهد گذاشت.

ایران سال گذشته به مقام یازدهمی لیگ جهانی رسید و از صعود به دور نهایی بازماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز