خبرگزاری کار ایران

کار شفر در استقلال تازه شروع شده است

زندی: تیم کی‌روش جوان است و همین جوانی برگ برنده وی در جام جهانی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۵۲

فریدون زندی هافبک سابق استقلال قصد دارد برای تماشای مسابقات جام‌جهانی به روسیه سفر کند.

به گزارش ایلنا، فریدون زندی که این روزها مربی تیم‌های پایه‌ای سن‌پائولی آلمان است، معتقد است کار شفر در استقلال تازه شروع شده و این تیم می‌تواند در فصل آینده مدعی اصلی قهرمانی باشد.

شرایط استقلال را در فصل گذشته چطور دیدی؟
استقلال فصل گذشته با حضور شفر توانست نتایج خیلی خوبی کسب کند. مربیان آلمانی به نظم و انضباط اهمیت فراوانی می‌دهند و همین باعث شد استقلال با ریتم بهتری در زمین مسابقه حاضر شود. فکر می‌کنم هوادار استقلال از عملکرد آبی‌پوشان در این فصل راضی بودند و توانستند علاوه بر کسب بازی‌های زیبا، دل آنها را هم شاد کنند.

شفر برای فصل آینده هم در استقلال ماندنی شد.
فکر می‌کنم کار شفر تازه در استقلال شروع شده. او فصل آینده با جذب نفراتی که خودش آنها را به خدمت گرفته، می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد. شفر برای کار در استقلال انگیزه فراوانی دارد و به همین دلیل این می‌تواند علل اصلی موفقیت استقلال در فصل قبل باشد.

خیلی‌ها می‌گویند استقلال با شفر فصل بعد قهرمان است.
من هم چنین تصوری دارم. هیچ‌کس در نیم‌فصل استقلالی که نتایج خوبی نگرفته بود را به خدمت نمی‌گرفت اما شفر نشان داد علاوه بر تیزهوشی در مربیگری، ریسک‌پذیری را هم در کارش می‌گذارد و همین ریسک‌پذیری استقلال را در آسیا و جام حذفی به یک مدعی تبدیل کرد.

شما نمی‌خواهید برای مربیگری به ایران بیایید؟
من چندین سال در ایران کار کردم و تجربه بسیار خوبی را به‌دست آوردم. اگر قسمت شد و پیشنهادی از ایران باشد، روی آن فکر می‌کنم. همیشه گفته‌ام مربیگری استقلال، یکی از آرزوهای من است.

کمتر از بیست روز دیگر مسابقات جام‌جهانی شروع می‌شود.
فعلا به سرم زده برای تماشای این بازی‌ها به روسیه بروم چون تماشای مسابقات از نزدیک به تجربه مربیگری می‌افزاید و شما می‌توانید با متد روز مربیگری در دنیا آشنا شوید. فعلا که چنین تصمیمی دارم. در مورد بازی‌ها هم باید بگویم بزرگ‌ترین رویداد فوتبال در دنیا جام‌جهانی است و همه تیم‌ها که در این مسابقات شرکت می‌کنند، بهترین‌ها هستند.

خودت در جام‌جهانی طرفدار کدام تیم هستی؟
به غیر از ایران، آلمان را هم دوست دارم و فکر می‌کنم آنها امسال هم مدعی هستند. البته نباید از کنار آرژانتین هم به‌سادگی گذشت. آرژانتین در دور مقدماتی توانست نتایج خیلی خوبی کسب کند.

فکر می‌کنی ایران در جام‌جهانی چه نتایجی کسب کند؟
همه‌چیز به بازی اول بستگی دارد. اگر بتوانیم مقابل مراکش امتیاز بگیریم، با اعتماد به نفس بیشتری در ادامه بازی‌ها ظاهر خواهیم شد. البته کی‌روش مربی بزرگی است و مطمئن هستم همانند چهار سال قبل تلاش می‌کند با تیم‌ملی بهترین نتیجه را کسب کند. پیش‌بینی می‌کنم ایران بتواند با کی‌روش به دور بعدی صعود کند.

ستاره ایران در جام‌جهانی کیست؟
به شخصه عملکرد سردار آزمون را می‌پسندم. البته جهانبخش هم تجربه خوبی به دست آورده و همین می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند. تیم کی‌روش جوان است و همین جوانی برگ برنده وی در این مسابقات خواهد بود.

خیلی از بازیکنان خوب ایران در لیگ از طرف کی‌روش خط خوردند.
در این باره کی‌روش باید پاسخگو باشد؟ چون هر مربی‌ای دوست دارد بهترین‌ها را به تیمش دعوت کند. من مطمئن هستم کی‌روش برای این کار دلایلی داشته. البته این تیمی که من دیدم، بازیکن مستعد در آن زیاد وجود دارد و همه آنان می‌توانند به کی‌روش در جام‌جهان کمک کنند.

در پایان صحبت خاصی مانده؟
از مرگ ساموئل خیلی ناراحت شدم. در سال‌هایی که در استقلال حضور داشتم، ساموئل هم‌اتاقی‌ام بود. او یکی از بهترین بازیکنان بااخلاق چند سال اخیر فوتبال ما بود و امیدوارم در فوتبال شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز