خبرگزاری کار ایران

قسمت دوم

آشنایی با ورزشگاه‌های جام جهانی/ از اسپارتاکوس تا شن‌های روان

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۷۸

در جام جهانی 2018 دوزاده ورزشگاه در 11 شهر میزبانی رقابت ها را به عهده دارد.

به گزارش ایلنا، در قسمت قبل با معرفی شش ورزشگاه از دوازده ورزشگاه جام جهانی 2018 صحبت کردیم و حالا قرار است شش تیم دیگر این مرحله را با یکدیگر بررسی کنیم.

7- ورزشگاه ولگوگراد آرنا –شهرولگوگراد

ورزشگاه ولگوگراد آرنا، در شهر ولگوگراد در جنوب روسیه و در محل استادیوم مرکزی سابق ساخته شده است. در سال ۲۰۱۴ ورزشگاه مرکزی و قدیمی این شهر تخریب و در سال ۲۰۱۵ ساخت ورزشگاه جدید با نام ولگوگراد آرنا آغاز شد و سال ۲۰۱۷ به اتمام رسید. ظرفیت ورزشگاه ولگوگراد آرنا ۴۵۰۰۰ نفر می‌باشد.

8- ورزشگاه اسپارتاک آرنا–شهرمسکو

ورزشگاه اسپارتاک مسکو ورزشگاه خانگی تیم فوتبال اسپارتاک در منطقه توشینو در شمال شهر مسکو است که ساخت آن در سال ۲۰۱۰ آغاز و سال ۲۰۱۴ پایان و افتتاح گردید و طراحی این ورزشگاه با ظرفیت ۴۴ هزار نفر توسط شرکت AIKOM Russia Ltd انجام شد. این ورزشگاه یک جاذبه دیدنی نیز دارد؛ مجسمه گلادیاتور معروف «اسپارتاکوس» است که در مقابل درب ورودی آن ساخته شده است.

9- ورزشگاه سینارا آرنا- شهر اکاترینبورگ

ورزشگاه سینارا آرنا که با نام استادیوم مرکزی نیز معروف می‌باشد بین سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷ در شهر اکاترینبورگ تاسیس گردید. بعد از انتخاب شهر اکاترینبورگ و ورزشگاه اصلی این شهر به عنوان یکی از میزبان‌های برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بازسازی و مدرنیزه کردن آن آغاز و در سال ۲۰۱۷ با طرفیت ۴۵۰۰۰ نفر به پایان رسید. صرف هزینه سنگین برای ورزشگاهی که چندان هم فرسوده و غیرقابل استفاده نبوده، بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است

10- ورزشگاه بالتیک آرنا – شهر کالینینگراد

ساخت این  ورزشگاه در سال ۲۰۱۵ با ظرفیت ۳۵هزار نفر آغاز و در سال ۲۰۱۷ طبق استانداردهای فیفا در شهر کالینینگراد روسیه افتتاح گردید.  مشکل اصلی در سر راه ساخت این مجموعه، باتلاقی بودن زمین منطقه بود. اقلیم جغرافیایی این منطقه دارای شن‌های روان فراوان به همراه بارش دائمی باران است که همین مساله باعث سخت شدن ساخت این ورزشگاه شده‌بود.و فقط چهار بازی از دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آن برگزار می‌گردد.

11- ورزشگاه نیژنی نووگراد آرنا–شهرنیژنینووگراد

ورزشگاه نیژنی نووگراد بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۶ در شهر نیژنی نووگراد روسیه فقط در ۴۵۰ روز ساخته شده است. این ورزشگاه به عنوان مرکز اصلی برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۱۹۸۰، بازی‌های فوتبال و مسابقات سوارکاری بوده است. 

12- ورزشگاه سامارا آرنا–شهرسامارا

 ورزشگاه سامارا که با نام کاسموس آرنا نیز معروف استابتدا قرار بود در کنار رودخانه ولگا ساخته شود، اما به دلیل بالا رفتن هزینه ساخت، این پروژه به محل دیگری در جزیره ای خارج از شهر سامارا انتقال یافت. ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۷ با ظرفیت ۴۴هزار نفر افتتاح گردید. این ورزشگاه با معماری و طراحی فضایی و گنبد شیشه‌ای خود یکی ازجذاب‌ترین ورزشگاه جام‌جهانی به لحاظ ساخت خواهد بود. این ورزشگاه پس از مسابقات جام جهانی ۲۰1۸ روسیه خانه اصلی تیمKrylyaSovetov می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز