خبرگزاری کار ایران

به بهانه تقابل دوباره استقلال با نماینده قطر/ همه ایرانی های السد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۹۷۴

السد قطر ایرانی های زیادی را در تیم خود داشته است.

به گزارش ایلنا، روزگاری که ژاوی بهترین سال های خود را در کاتالان می گذراند، هیچ کس فکرش را نمی کرد روزی او را در آسیا هم ببیند اما السد پیش از آن روماریو را هم جذب کرده بود. امکانات خوب، زیرساخت گسترده و البته وضعیت مالی مناسب قطری ها باعث افزایش جذب ستاره های فرسوده اروپا شده است. قطر البته آرمانشهر بسیاری از ملی پوشان کی روش هم بوده است. منتظری، پورعلی گنجی، نکونام و حتی رفیعی این سال ها با مهاجرت به آنور آب، آینده اقتصادی و بعضا ورزشی خود را  ساخته اند. اما به بهانه تقابل استقلال و السد به بررسی تاریخچه ایرانیان حاضر در این باشگاه خواهیم پرداخت.

 

1-امیر قلعه نویی

سرمربی فعلی ذوب آهن، یک سال از دوره بازیگری خود را در قطر گذراند. اردشیر، پس از شش سال حضور در شاهین، به السد رفت و خیلی زود دوباره به ایران برگشت. قلعه نویی پس از بازگشت به  ایران استقلالی شد و تا آخرین روز فوتبال خود هم در همین باشگاه ماند.

2-ابراهیم قاسم پور

قاسم پور تا حدود بالایی مارکوپولوی خاورمیانه بود. هافبک سابق صنعت نفت و شهباز، از پاس به النصر رفت و پس از آن دوره قطرگردی گذراند. الریان، السد و العربی سه باشگاهی بودند که قاسم پور در آن ها توپ زد و بعد هم به المصری رفت. پاس، آخرین مقصد این هافبک آبادانی بود و در آخر با پوشیدن لباس پلیس ها از فوتبال کنار رفت.

3-مجید نامجومطلق

یکی از تکنیکی ترین هافبک های ایران بود اما هیچ وقت به اروپا ترنسفر نشد و بازی های ملیش هم به 50 نرسید! هافبک سابق بانک ملی، پاس، کشاورز، استقلال و البته پرسپولیس هم یک سال برای السد توپ زد. از 1990 تا 1991 و در فاصله دو بازه حضورش در استقلال.

4-حمید درخشان

مربی سابق قرمزها، سینوس جالبی میان پرسپولیس و قطر زده است. نه سال برای پرسپولیس توپ زد، پنج سال به القطر رفت، یک نیم فصل به پرسپولیس برگشت و این بار پیراهن السد را در قطر پوشید. درخشان در آخر دوباره به پرسپولیس برگشت و در آخر هم با پیراهن همان تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

5-علی دایی

دایی کم باشگاه عوض نکرده است اما همواره به پیشرفت، توجه بیشتری نسبت به صفرهای قراردادش داشت. آقای گل جهان از استقلال اردبیل شروع کرد، سپس به تاکسیرانی رفت و نهایتا از بانک تجارت راهی پرسپولیس شد. پس از دو سال السد را انتخاب کرد، اما برای رفتن به اروپا، نه ماندن در قطر! آرمینیا بیله فلد، بایرن، هرتا، الشباب و دوباره پرسپولیس. دایی روی دست به ایران برگشت، با صبا قهرمان شد و با قهرمانی در سایپا مربی.

6-کریم باقری

کریم هم سینوس جالبی را طی کرد. پس از ترنسفر شدن به بیله فیلد، یک مدت به  النصر رفت و با پایان دوره قرضیش، راهی چارلتون شد. تنها یک بازی در انگلیس او را دوباره به قطر فرستاد تا یک سال برای السد بازی کند و در آخر با پیراهن پرسپولیس چهار گوشه زمین را ببوسد؛ در زمان مربی گری دایی!

7-مرتضی پورعلی‌گنجی

گنجی خیلی زود از مارکتِ میان استقلال و پرسپولیس پرید. مدافع محکم نفت، با درخشش در جام ملت ها راهی چین شد و بعد از یک سال جنگندگی و البته شکستگی، راهی السد شد. احتمالا او را بتوان موفق ترین ایرانیِ السد نامید اما این جام جهانی، شاید آخرین فرصت او برای اروپایی شدن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز